اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


کاغذ پوستی چیست؟

کاغذ پوستی چیست ؟

کاغذ پوستی کاغذی است سفید و نسبتاً نازک که برای کارهای تمرینی و طرح های اولیه مخصوصا در رشته های معماری وهمچنین در کیک پزی به عنوان سطح نچسب و یکبار مصرف از آن استفاده می شود.

کاغذ پوستی خوب، باید دارای ویژگی های زیر باشد:

  • رنگ آن سفید باشد.
  • نسبتاً نازک باشد به طوری که تصویر و خطوط، به خوبی از پشت آن دیده می شود.
  • سطح کاغذ به اندازه کافی زبر باشد که مداد به خوبی روی آن اثر بگذارد و در موقع پاک کردن اثر خط مداد روی آن باقی نماند.

نحوه ساخت آن به این صورت است که خمیر کاغذ را از یک حمام اسید سولفوریک عبور می دهند که به آن یک حالت ژلاتینی می دهد. این فرایند یک ماده پیوندی سولفوره تولید می کند که دارای چگالی بالا پایداری و مقاومت در برابر حرارت و انرژی سطحی پایین می باشد. این عملیات به کاغذ مقاوت حرارتی می دهد و حالت نچسب در آن ایجاد می کند.

این کاغذ کاربرد های زیادی دارد که در پایین همین صفحه به آن اشاره خواهد شد و همچنین در مقابل حرارت مقاومت خوبی دارد و از کاغذ مومی در این مورد بهتر است.

کاربردها

یک استفاده معمول از کاغذ پوستی برطرف کردن نیاز چرب کردن قالب و جدا شدن راحت غذا از آن است. کاغذ پوستی برای تهیه غذاهای بخارپز نیز استفاده می شود.این کاغذ در کیک پزی از پخت تا سرو و ذخیره کاربرد فراوان دارد اما نباید این کاغذ را با کاغذ مومی اشتباه گرفت.

به غیر از مصارف ذکر شده، از این کاغذ در نقشه کشی و کپی برداری و به عنوان کاغذ الگوی خیاطی استفاده می شود. همچنین گاهی می توان نمونه هایی از این کاغذ را در بسته بندی کفش و لباس به عنوان پوشش داخل جعبه مشاهده کرد.

تفاوت کاغذ پوستی و کاغذ مومی

کاغذ پوستی کاغذی است که ضد چربی می باشد و در آشپزی کاربرد دارد. این کاغذ نچسب و ضد چربی می باشد. کاغذ مومی دارای پارافین می باشد و نباید داخل فر یا اجاق گاز از آن استفاده کرد. از کاغذ نانوایی می توان به جای کاغذ مومی استفاده کرد ولی برعکس آن صادق نیست. کاغذ مومی داخل اجاق گاز دود می کند و همچنین مزه غذا را تغییر می دهد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
:
💗
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>