اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

دیوار پیش ساخته

دیوارهای پیش ساخته انواع مختلفی دارند که از جمله می توان به دیوار پیش ساخته گچی، دیوار پیش ساخته بتنی، دیوار پیش ساخته کناف، چوبی و یونولیتی اشاره کرد. در ادامه به بیان ویژگی های هر یک از آن ها می پردازیم.

  • دیوار پیش ساخته گچی

در ساخت دیوار پیش ساخته گچی از آب، گچ و الیاف سبک استفاده می شود. الیافی که به این منظور مورد استفاده قرار می گیرند، باید غیر حساسیت زا باشند. گچ به کار رفته در ساخت این دیوارهای پیش ساخته، از گچ معمولی ریزتر می باشد.

فرآیندی که در طول ساخت این دیوارها مورد استفاده قرار می گیرد، شامل قرار گرفتن پنل های گچی به شکل کام و زبانه ای در کنار یکدیگر و اتصال آن ها با استفاده از ملاتی که ماده اصلی آن گچ است، می باشد. استفاده از ملات می تواند در ایجاد سطحی یکنواخت نیز نقش داشته باشد.

از جمله کاربردهای دیوار پیش ساخته گچی می توان به جداسازی فضای مورد نظر اشاره کرد. این گونه دیوارها در دسته دیوارهای غیر باربر قرار می گیرند. دیوارهای گچی خود انواع مختلفی داشته که می توان به نمونه های توپر، سوراخ دار، ضد آب و مسلح اشاره کرد.

کاربرد هر یک از نمونه های ذکر شده متفاوت می باشد. برای مثال استفاده از دیوار پیش ساخته گچی سوراخ دار به منظور کاهش وزن ساختمان صورت می گیرد. پنل های ضد آب برای قسمت هایی هم چون آشپزخانه و سرویس بهداشتی مناسب می باشد.

در این میان، دیوارهای پیش ساخته گچی از مقاومت بالایی برخوردار می باشد و دلیل آن استفاده از پشم شیشه و پلی یورتان در آن ها می باشد. رعایت استاندارد در ساخت این سازه ها بسیار حائز اهمیت می باشد. ضخامت این گونه دیوارها حداقل 50 و حداکثر 150 میلی متر و طول آن حداکثر 1000 میلی متر می باشد.

  • دیوار پیش ساخته بتنی

آن چه که در ساخت دیوار پیش ساخته بتنی مورد استفاده قرار می گیرد سیمان، سنگدانه، آب، افزودنی و میلگرد می باشد. استفاده از این دیوارها می تواند هزینه اجرای نما را کاهش دهد، چرا که این گونه دیوارها از دو طرف نما هستند.

از دیگر ویژگی های این گونه دیوارها می توان به نصب آسان و ارزان قیمت آن ها اشاره کرد. این گونه دیوارها قابل سفارش بوده و می توان با توجه به مکانی که قصد استفاده از آن ها را دارید، نمونه ای مناسب برای ساخت سفارش دهید.

دیوار پیش ساخته

  • دیوار پیش ساخته کناف

استفاده از این دیوار به منظور تفکیک فضای داخلی صورت می گیرد. اجرای این دیوارها به دو روش سیستم سازه ای و بدون سیستم سازه ای انجام می شود. از جمله مزیت های این دیوارها می توان به استفاده از آن ها به عنوان عایق حرارتی و صوتی اشاره کرد. از دیگر مزایای به کارگیری این دیوارها می توان به نصب آسان، امکان تعمیر آن، سرعت در اجرا، دوستدار طبیعت بودن، و مقرون به صرفه بودن آن ها اشاره کرد.

  • دیوار پیش ساخته چوبی

از دیگر انواع دیوارهای پیش ساخته می توان به دیوار پیش ساخته چوبی اشاره کرد. استفاده از دیوارهای پیش ساخته چوبی در ساخت کلبه و ساختمان های چوبی بکار می رود.

دیوارهای پیش ساخته چوبی وزن کمی دارند و بعضی اوقات به عنوان یک عنصر تکمیل کننده در داخل و خارج ساختمان و دکوراسیون داخلی، مورد استفاده قرار می گیرند. برای افزایش میزان استحکام این نوع دیوارها، دیوارهای باربر را به طور مستقیم به پی بتنی ساختمان وصل می کنند تا نگرانی در مورد مقاومت ساختمان وجود نداشته باشد.

  • دیوار پیش ساخته ساندویچ پانل

دیوار پیش ساخته ساندویچ پانل به دیوارهای آماده ای اطلاق می شود که از پنل های ساندویچی تولید و به عنوان دیوار مورد استفاده قرار می گیرد. ساندویچ پانل از مصالح مدرن در صنعت ساختمان می باشد و به دلیل کیفیت بالا و ویژگی های منحصر بفردی که دارد، توانسته جایگزین مناسبی برای مصالح سنتی باشد.

دیوار پیش ساخته ساندویچ پانلی، دو لایه ورق و یک هسته عایق دارد. پنل ها جایگزینی مناسب برای دیوار های آجری می باشند و یکی از دلایل مهمی که از آن ها استفاده می شود، عایق بودن این محصول می باشد.

دیوار پیش ساخته

  • دیوار پیش ساخته یونولیتی یا تری دی پنل

در ساخت این دیوارها از شبکه ای فلزی و فوم پلی استایرن یا همان یونولیت استفاده می شود. استفاده از یونولیت به این پنل ها خاصیت ضد آب می بخشد. همین امر از رشد هر گونه قارچ در آن جلوگیری به عمل می آورد.

در صورتی که قصد استفاده از این دیوارها در مناطق مرطوب را دارید، باید از فولاد گالوانیزه در ساخت شبکه فلزی آن استفاده شود. شبکه فلزی با استفاده از خاموت های برشی به یکدیگر متصل می شود. این گونه پنل ها پس از قرار گرفتن در جای خود به وسیله آرماتورها به فونداسیون متصل می شوند.

در انتهای کار از پوشش بتنی با نام شاتکریت بر روی پنل ها استفاده می شود. اجرای شاتکریت به دو روش خشک و تر صورت می گیرد. در روش خشک در ابتدا سیمان و سنگدانه بر روی سطح پاشیده شده و سپس با آب مخلوط می شود. در روش تر بتن در مخزن ساخته شده و سپس بر روی سطح مورد نظر پاشیده می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>