اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی
 
گفتگو آنلاین
 
دانلود زینگ
خانه دانلود اپلیکیشن زینگ آشنایی با زینگ فروشگاه خدمات اطلاعاتی همکاری با ما تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

گفتگو آنلاین

دانلود زینگ

جستجو
مشاوره و اجرا صادرات واردات ترخیص

کاغذ آبرنگ

وقتی که راجع به آبرنگ صحبت می کنیم، اصطلاح کاغذ چندان واژه ی مناسبی به نظر نمی رسد. در واقع این واژه از قیمت آثار آبرنگ در نمایشگاه ها خواهد کاست، به این خاطر که این ایده را تداعی می کند که سطح کار مقاوم و همیشگی نیست و تصویری که بر روی کاغذ کشیده می شود تفاوتی با پرینت یا پوستر ندارد.

از آن جایی که رنگ روغن و اکریلیک هم بر روی سطوح کتان مورد استفاده قرار می گیرند، اگر تولید کنندگان کاغذ نام آن را به ورق کتان تغییر میدادند، در آن صورت با آبرنگ تناسب داشت. با این کار نه تنها بر ارزش آثار آبرنگ افزوده می شد، بلکه سرمایه گذاران با اعتماد بیشتری از این آثار استقبال می کردند.

فشار کاغذ

میزان فشار وارده در طول عملیات فشرده سازی انواع سطوح کاغذ آبرنگ را مشخص می نماید: کاغذهای داغ فشرده، کاغذهای سرد فشرده و راف.میزان فشار وارد شده بر کاغذهای آبرنگ به این خاطر از اهمیت بالایی برخوردار است که میزان نزدیکی و فاصله ی الیاف را مشخص کرده و هر یک عملکردی متفاوت در جذب از خود نشان می دهند.

برای اینکه این قضیه را بهتر درک کنید یک حوله ی آشپزخانه را در نظر بگیرید که نسبت به یک پیراهن کتان آب بیشتری به خود جذب می کند.به این خاطر که فضای خالی بیشتری میان الیاف حوله وجود دارد که اجازه ی نفوذ آب را به عمق بیشتری از الیاف می دهد.داشتن اطلاعاتی در خصوص فشارهای مختلف کاغذ آبرنگ به شما در انتخاب صحیح و در طولانی مدت در آینده ی کاری شما موثر خواهد بود.

کاغذ آبرنگ داغ فشرده:

  • رنگدانه های بسیار ریز به داخل الیاف نفوذ کرده و تنها روی سطح نمی مانند.
  • این نوع کاغذ مناسب آثار آبرنگی نیستند.
  • این نوع کاغذ مناسب افزودن جزییات ریز و کار با خودکار و مرکب هستند.
  • به راحتی می توان با گواش بر روی این کاغذها کار کرد.
  • تکنیک خیس در خیس بر روی این کاغذها کارآمد نخواهد بود.
  • جلاکاری لایه ی زیری را از بین خواهد برد.

کاغذ آبرنگ سرد فشرده:

  • بعضی از رنگدانه ها به داخل الیاف نفوذ می کنند.
  • نقاشی بر روی این نوع کاغذ ظاهری نرم و مخملی خواهد داشت.
  • تکنیک خیس در خیس بر روی کاغذهای فشرده شده با فشار سرد امکان پذیر است، اما با نفوذ رنگدانه ها خطر تغییر شکل کاغذ وجود دارد.
  • هنرمندی که از این کاغذها استفاده می کند باید بسیار مهارت دیده بوده و کنترل زیادی بر رنگ های فرار داشته باشد.
  • این کاغذها مناسب خراشیدن صخره ها در نقاشی مناظر هستند.
  • جلاکاری به دلیل آسیب رساندن لایه ی جدید به لایه ی اول بر روی این نوع کاغذ پیشنهاد نمی شود.
  • این کاغذها به دلیل داشتن سطح صاف مناسب تکنیک قلموی خشک که بسیاری از هنرمندان برای کشیدن درخت ها و بوته زار استفاده می کنند، مناسب نیستند.
  • اصلاحات و تغییرات لازم بر روی این سبک کاغذها به راحتی انجام می گیرد.
  • سطح این کاغذها برای ترکیب پاستل با آبرنگ مناسب هستند.

کاغذ آبرنگ راف:

  • رنگدانه ها در کاغذ سخت به عمق بیشتری از الیاف نفوذ می کنند.
  • تکنیک خیس در خیس بر روی این سطوح به خوبی انجام می گیرد.
  • به دلیل قرار گیری بر روی لایه ی اول، جلاکاری نیز بر روی این نوع کاغذ بهتر انجام می شود.
  • این نوع کاغذها مناسب خراش صخره ها در نقاشی منظره نیستند.
  • هرچه سطح سخت تر باشد، بیشتر مناسب تکنیک قلموی خشک بوده و به این ترتیب شاخ و برگ درختان به زیبایی تمام رسم خواهد شد.
  • حذف اشتباه نقاشی و رنگ آمیزی از روی این کاغذها دشوارتر است.

وزن کاغذ

هر یک از این سه نوع کاغذ که در بالا ذکر شد در ورقه های 22 در 30 اینچی تولید شده و سپس در ابعاد مختلف بریده می شوند. کاغذ هایی در بازار وجود دارند عبارتند از:

  • 90 پوندی. برای کار با آبرنگ مناسب نیستند و در پرینت گرفتن از آنها استفاده می شود.
  • 140 پوندی. برای جلوگیری از خمیدگی کاغذ باید آن را سنجاق نمود.
  • 300 پوندی. به کشیده شدن و سنجاق کردن نیازی ندارد و نسبتا گران قیمت تر هستند.

اگر بخش زیادی از کاغذ مرطوب شود حتما دچار خمیدگی خواهد شد بنابراین راه حل آن قرار دادن بر روی سطح چوبی است.کارهای آبرنگی که در طبیعت رسم می شوند برای عرضه به کارگاه های هنری مناسبند ولی با کاغذهای 140 پوندی حتما دچار خمیدگی و تغییر شکل خواهند شد و به همین دلیل از قیمت اثر کاسته خواهد شد.

کاغذهای 300 پوندی در کنار کارآمد بودن قیمت بالایی دارند. اگر از کاغذهای 140 پوندی برای کار با آبرنگ استفاده می کنید، پیشنهاد ما استفاده از تخته های مخصوص آبرنگ است که کاغذ را کشیده و محکم نگه می دارد و در این صورت در هنگام مرطوب کردن سطح کار کاغذ دچار خمیدگی نمی شود.

جلوگیری از خمیدگی کار نیازمند داشتن اطلاعات کافیست. در صورتی که کاغذهای کتان خیس شوند، بزرگ تر شده و قسمت هایی مانند تپه بر روی آنها ایجاد می شود. به همین خاطر در استفاده از تکنیک خیس در خیس باید مراقب نفوذ رنگ به شیارهای کاغذ بود.کشیدن کاغذ قبل از آغاز نقاشی هم تمرین خوبی است. کاغذ را خیس کرده و بر روی سطح چوبی قرار دهید تا خشک شود. هنگامی که کاغذ دوباره خیس می شود، بیش از اندازه کش نیامده و میزان خمیدگی را کاهش می دهد.

انتخاب کاغذ آبرنگ مناسب

پس از بررسی مزایا و معایب هر نوع کاغذ، انتخاب صحیح بر اساس موضوع نقاشی انجام می گیرد. یکی از گزینه های مناسب برای کشیدن شاخ و برگ درختان، کاغذهای راف است. همین طور برای کشیدن لبه های بسیار که به کنترل بیشتری نیاز دارند این نوع کاغذ ها مناسب هستند.

اگر منظره پر از صخره بوده و لبه های نرم زیادی درون تصویر مشاهده نمی شوند، کاغذهای سرد فشرده انتخاب مناسب تری هستند. این درجه از کاغذ در نقاشی با پاستل برای ایجاد مه، افزودن بافت یا زیباتر شدن آثار آبرنگی نیز مناسب هستند. علاوه بر این ها، بافت مخملی در نقاشی گل ها جلوه ی زیبایی به اثر خواهد بخشید.

مشاوره و اجرا صادرات واردات ترخیص
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>