اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کاغذ سنگ چیست؟

کاغذ سنگ;که با اسم های دیگری همچون کاغذ معدنی، کاغذ سنگ مرمر، کاغذ معدنی غنی شده نیز شناخته می شود محصولی شبیه کاغذاست که ماده اصلی تشکیل دهنده آن کربنات کلسیم در امتزاج با پلی اتیلن پرچگال HDPE می باشد. این محصول در نوشتار و لوازم و التحریر، یادداشت، پوستر، کتاب، مجله، ساک دستی و بسیاری از کاربرد های دیگر استفاده می گردد.

پیشینه

فرایند ساخت کاغذ سنگ در ابتدا توسط شرکت تایوانی Lung Meng Tech Co. در دهه 1990 میلادی توسعه یافت. کاغذ سنگ تا کنون در 40 کشورجهان ثبت اختراع گردیده است که در آن ها با نام هایی همچون MIST™ Paper, Parax Paper™، Terraskin™، ViaStone™، Kampier™، EmanaGreen™، Rockstock™ و Pixz Printing™ به بازار عرضه گردیده است.

کاربرد ها

در تولید نقشه ها، چارت ها، دفترچه و ژورنال های ضد آب، برای تمامی چاپ هایی که نیاز به مقاومت در برابر پارگی و لکه دارند و در تماس با آب بایدظاهر خود را حفظ کنند از این کاغذ استفاده می شود.

تگ ها و لیبل هایی که باید در مقابل فشار، خشونت یا پارگی عمدی و غیر عمدی مقاوم باشندنیز از این جنس کاغذ هستند. پوستر ها، بنرها و تابلو های بیرونی که در مقابل تغییر آب و هوا باید پایدار بمانند. بسته بندی هایی که در مقابل پارگی باید سرسخت باشند.

ویژگی ها

این کاغذ علاوه بر مزایای زیست محیطی دارای یکسری ویژگی های منحصر به فرد دیگر هم هست. کاغذ سنگ، کاملاً ضد آب است و حتی کار چاپیانجام شده روی آن نیز هیچ تأثیری از مجاور بودن و یا غوطه ور شدن درون آب نخواهد گرفت.همچنین این کاغذ در برابر پاره شدن مقاومت می کند، البته نه اینکه پاره نشود چرا که اساساً این نوع کاغذ از همان ابتدا هم با هدف بازگشت به چرخه بازیافت، تولید شده است.

با این وجود کاغذ سنگ در برابر پارگی بسیار مقاومت نشان می دهد و از این لحاظ به نظر می رسد می تواند در بعضی از کاربردها، جایگزین کاغذهای پلاستیکی باشد.کاغذ سنگ همان طور ضد جویده شدن توسط جوندگان نیز هست.

سازگاری کامل با کلیه ماشین های چاپ افست، هماهنگ با کلیه مرکب ها و حلال های قابل استفاده در ماشین های چاپ افست، قابلیت خشک شدن مرکب بر روی کاغذ بلافاصله پس از خارج شدن از ماشین چاپ و بدون نیاز بهامکانات اضافی جهت تحقق این موضوع، عدم تأثیرپذیری از دمای محیط که یکی از مشکلات اصلی در جهت ایجاد چاپ با کیفیت است و مقاومت در برابر آتش سوزی، از دیگر ویژگی های کاغذ سنگ است.

کاغذ سنگ در گراماژ های مختلف از 50 میکرون تا 400 میکرون برای کاربردهای مختلف تولید می گردد. از کاغذ سنگ در تهیه لیبل های چسبدار باگراماژ های مختلف و با ضریب چسبندگی بالا و خاصیت ضدآب بودن استفاده می گردد.

اگرچه کاربردهای کاغذ سنگ محدود به کاربردهای صنعت چاپ، نشر و بسته بندی و تبلیغات نمی باشد و کاغذ سنگ به لحاظ روبرو شدن با ماشینهای چاپ و صحافی رفتاری مشابه کاغذ های گلاسه دارد و هیچگونه نیازی به مرکب و یا زینک متفاوت ندارد، با توجه به جدید بودن این کاغذ در زیر بهبعضی از این کاربردها با درنظر گرفتن گراماژهای آنها اشاره می کنیم:

  1. گراماژهای نازک(SP): مناسب برا یکاربردهایی نظیر بسته بندی های غذایی می باشد.
  2. گراماژهای متوسط(RB): مناسب برای کلیه امور چاپی نظیر کتاب های نفیس، نقشه ها با کاربرد های مختلف، ساک دستی، مجلات، بروشور ها، پاکت و غیره.
  3. گراماژهای ضخیم(RB): مناسب برای کلیه کاربردهایی که در امور روزانه از مقوا در تهیه آنها استفاده می شود. جعبه ها و کارتهای اعتباری از این گروه هستند.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>