اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سیر

صادرات سیر به روسیه:
سیر گیاهی است علفی و دائمی، قسمت زیر زمینی آن متورم. و مرکب از 5 تا 12 قطعه و محصور در غشاهای نازک و ظریف به رنگ خاکستری مایل به سفید می باشد، برگهای آن باریک و نواری شکل به رنگ سبز تیره می باشد، سیر و پیاز رابطه نزدیکی با هم دارند.صادرات سیر به روسیه سالانه حجم زیادی از صادرات ایران را شامل می‌شود.

به طور کلی دونوع سیر وجود دارد:
سیر آمریکایی:
که دارای پوست سفید بوده و از انواع دیگر قوی تر است،

سیر تاهیتی:
که از بقیه درشت تر است و گاهی قطر آن به 8 سانتی متر می رسد.

خواص غذایی و دارو شناختی:
سیر سرشار از فولیک اسید ویتامین c، کلسیم، آهن، منیزیم، پتاسیم و مقدار کمی روی و ویتامین b1 و b2 می باشد و قارچ، حاوی پتاسیم برای تسهیل جریان خون، افزایش سطح انرژی بدن، برای رفع درد ها و کوفتگی ها در بدن بسیار موثر می باشد.

برخی از خواص سیر:
درمان عفونت های تنفسی، تسکین دندان درد، درمان سینوزیت، سرفه و سردرد.

صادرات سیر:
سالانه حجم زیادی از سیر ایران به سایر کشورها از جمله روسیه، ترکمنستان، آذربایجان و عراق صادر می شود. به عنوان مثال در هفت ماه اول سال بیش از 2600 تن از ایران صادر شده است و ارزش این میزان از صادرات حدود 2.2 میلیون دلار آمریکا است.

یکی از کالاهای صادراتی علاوه بر مصرف مستقیم توسط خانوار در موارد صنعتی و دارویی و مواد نگهدارنده مورد استفاده قرار می گیرد و توجه ویژه ای به آن می شود. ایران بزرگ ترین تولید کننده سیر در قسمت محصولات کشاورزی است.

استان همدان طی سالیان گذشته سهم زیادی از تولید کل سیر در کشور در حدود 62 درصد داشته است و دارای سهم 25 درصدی از سطح زیر کشت این محصول در کشور است.

صادرات سیر از ایران:
بیشترین صادرات این محصول به کشور روسیه انجام می گیرد، که حدود 85 درصد از صادرات این محصول را دارد، صادرات با سطح بالا محدود به یک کشور ریسک صادرات را افزایش می دهد، همچنین جهت تنوع بیشتر صادرات توزیع می توان از ابزارهای مختلفی مانند اخذ طرح پایه توجیحی و یارانه حمل و نقل برای صادرات به کشورهای مورد نظر استفاده کرد.

تولید سیر در استان ها با توجه به اینکه استان اردبیل همدان، آذربایجان شرقی، استان گیلان، تولید این محصول در ایران است، منجر به کاهش زمان صادرات می شود که این مسئله در کاهش هزینه ها مبادله، نقش مهمی خواهد داشت و بهره وری تجارت، تجار افزایش می یابد این مسئله با کاهش هزینه تجاری منجر به کاهش قیمت تمام شده و افزایش رقابت در بازار بین الملل می‌شود.

به دلیل حمایت از محصولات کشاورزی مازاد بر مصرف کشاورزان، دولت ایران به فکر آن است که، محصول سیر حاصل دسترنج هموطنانمان عزیزمان در آذربایجان شرقی، را برای اولین بار به کشور روسیه صادر، نماید.

و در زمان برداشت سیر، مقدار 800 تن، از استان های کرمان، زنجان و پارس آباد، اردبیل، توسط استان آذربایجان شرقی خریداری شد و جهت مصرف در بازار داخلی ایران و همچنین صادرات به کشور دوست و همسایه روسیه در انبارهای سرد سازمان تعاون روستایی در حومه تبریز نگهداری شد، تا در زمان مناسب آماده سازی و بسته بندی شود.

با آغاز صادرات محصول سیر از آذربایجان شرقی به روسیه مجتمع انبارهای سرد تعاون روستایی در حومه تبریز حداقل برای 130 نفر به صورت مستقیم و ده ها نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال زایی انجام شده است.

میزان صادرات سیر به روسیه حدود 41 تن می باشد که امیدواریم با پایان فصل تولید سیر در کشور قزاقستان ما به عنوان کشور صادر کننده سیر، در کشور روسیه امکان صادرات برای سیر از استان آذربایجان شرقی به کشور روسیه را فراهم کنیم، شایان ذکر است، که کشور روسیه با توجه به جمعیت بالا و عدم خاک حاصلخیز برای کشاورزی فرصت مناسبی برای صادرات محصولات کشاورزی کشور ما می باشد.که این امر هم باعث وارد شدن ارز به کشور می شود، و هم زمینه اشتغال در بخش کشاورزی را فراهم می کند.

انواع سیر صادراتی:

  • سیر سفید.
  • سیر قرمز.

این دورنگی سیر برای بازارهای داخلی کشور و برای صادرات به کشورهای مختلف حاشیه خلیج فارس برداشت می شود و صورت می‌شود و در بسته بندی های سفارشی قرار داده می شود سیر های صادراتی دارای طعم بی نظیر، با کیفیت بالا می‌باشد.

انواع سیر صادراتی را می توان در بازار داخلی از طریق نماینده های فروش محصولات کشاورزی صادراتی خریداری کرد.سیر ایران به دلیل کیفیت بالایی که دارد، در بازارهای فروش بین الملل دارای طرفداران زیادی می‌باشد. سیر خشک صادراتی دارای قیمت فروش متفاوت با سیر های عرضه شده در بازار داخلی است.


چون هزینه تولید و هزینه عرضه آن یکسان نیست. برای به دست آوردن نمونه های صادراتی این محصول باید از طریق بازار فروش محصولات صادراتی با کیفیت اقدام نمود.

این محصول را به صورت مستقیم از مرکز تولید وارد بازار فروش می شوند. سیر خشک مرغوب دارای خواص اولیه سیر تازه است و با مصرف آن نیز می توان از خاصیت های مفید و شگفت انگیز سیر تازه بهره مند شد.

سیر تازه و خشک مرغوب صادراتی:
سیر تازه و خشک مرغوب صادراتی از محصولات کشاورزی صادراتی هستند، که با بهترین کیفیت و بهترین قیمت، صادر شده و به فروش می رسدّ ایران یکی از کشورهای اصلی در تولید سیر می باشد هر سال مقدار زیادی از سیر تولید شده در کشور به کشورهای دیگر ارسال می شود.

سیر به دو صورت تازه و خشک برای عرضه در بازارهای بین المللی به کشورهای دیگر فرستاده می شود که هر کدام از آنها دارای موارد مصرف گسترده ای به صورت خوراکی و دارویی می باشد.

صادرات سیر خشک به صورت عمده:
همانطور که میدانید سیر ضد عفونی کننده مهم و موثر برای بدن است، در درمان بسیاری از عفونت ها کاربرد دارد با ترکیب گیاهی و طبیعی خود می تواند بسیاری از مشکلات جسمی را بهبود ببخشد.

در مزارع و کارخانه ها به دو شکل تولید و تهیه می شود. سیر خشک در فصولی که امکان دسترسی به سیر تازه وجود ندارد بهترین انتخاب است.

سیرخشک دارای بازار داخلی و خارجی است صادرات سیر خشک به صورت عمده صورت می گیرد و قیمت‌های فروش متفاوتی با محصولات عرضه شده در بازارهای داخلی دارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
رسول خوشروان:
مایک کامیون سیرتازه تیمورلوی اطراف تبریزرامیخواهیم به استانبول صادرکنیم. ممنون می شوم اگرمراحل ومدارک لازم رابفرمایید.
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

هادی پورابدلله:
سیر درجه یک تازه
پاسخ زینگ:
سلام. برای معرفی محصولات و خدمات خود به مشتریان داخلی و خارجی به چند زبان، در بخش B2B (بانک اطلاعات تولید کنندگان و بازرگانان) ثبت نام نمایید.

ذبیح‌اله‌مفانلو:
سلام‌‌ دنبال مشتری‌سیرهستم صادرات سیر
پاسخ زینگ:
سلام. برای معرفی محصولات و خدمات خود به مشتریان داخلی و خارجی به چند زبان، در بخش B2B (بانک اطلاعات تولید کنندگان و بازرگانان) ثبت نام نمایید.

علی نوری:
سلام سیر چینی برای فروش داریم
حسین جوکار:
سلام دنبال خریدار سیر صادراتی هستم سیر درجه یک دارم
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>