اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


کاغذ حرارتی چیست؟

کاغذ حرارتی چیست ؟

کاغذ حرارتی  یک نوع کاغذ مرغوب ویژه است که با یک ماده شیمیایی پوشانده می شود. هنگامی که این پوشش در معرض گرما قرار گیرد، رنگ کاغذ را تغییر می دهد. این کاغذ در چاپ حرارتی به ویژه برای دستگاه های ارزان و سبک مانند صندوق و کارت خوان به کار می رود.

سطح کاغذ با مخلوط جامدی از رنگ و آرایه مناسب پوشانده می شود. این آرایه ترکیبی از موادی با رنگ متغیر مانند فلوئوران است. هنگامی که آرایه تا بالاتر از دمای ذوب خود گرما ببیند، رنگ با اسید واکنش نشان می دهد و از حالت بی رنگ به شکل رنگی تغییر می یابد.

این تغییر مدتی پایدار می ماند تا این که آرایه دوباره به شکل جامد خود بازگردد. معمولاً اسید واکنش دهنده در کاغذ حرارتی، بیسفنول ای است.معمولاً پوشش در معرض گرما به رنگ سیاه در می آید؛ ولی گاهی آبی و قرمز نیز به کار می روند.

کاغذ حرارتی به سه گروه رولی تقسیم می گردد:

  1. کاغذ حرارتی 54 میلی متری که به صورت رایج جهت استفاده در پوز های بانکی و ترازوی دیجیتال مورد استفاده قرار می گیرد.
  2.  کاغذ حرارتی 57 میلی متری گروه دوم کاغذ حرارتی می باشد که برای استفاده در پرینتر ترازو و صندوق فروشگاهی های ecr مورد استفاده قرارمی گیرد.
  3. رول حرارتی 80 میلی متری می باشد که به رول کاغذ 8 سانتی نیز معرفی می گردد و تنها در فیش پرینتر ها در فروشگاه ها مورد استفاده قرارمی گیرد.

مزیت های کاغذ حرارتی

  • پرینتر یا فیش پرینترها از پرینتر های دیگر بسیار سریع تر هستند
  • تصویر های چاپ شده بر روی این نوع کاغذ بسیار با کیفیت تر و بادوام تر هستند
  • کاغذ های حرارتی برای چاپ بارکد و رسید محصولات فروشگاهی بی نظیر هستند
  • احتمال گیر کردن این کاغذ ها در پرینتر بسیار کم است
  • فناوری چاپ گرمایی از انواع چاپ دیگر بسیار بی سروصدا تر است.

بهداشت و نگرانی های زیست محیطی در مورد کاغذ حرارتی

برخی از کاغذ های حرارتی با BPA یا بیسفنول ای پوشانده می شوند که یک ماده شیمیایی است که برای غدد درون ریز مضرمحسوب می شود. این ماده می تواند کاغذ بازیافتی را آلوده کند.  BPAمی تواند به آسانی به مقدار کم به پوست انتقال یابد:

هنگام به دست گرفتن یک رسید از جنس کاغذ چاپ حرارتی به مدت پنج ثانیه، تقریباً 1 میکروگرم BPA به انگشت اشاره وانگشت میانی منتقل می شود تنها درصورتی که پوست خشک باشد و حتی حدود ده برابر آلودگی بیشتر از این اگر این انگشتان مرطوب یا بسیارچرب باشد.

مقدار سرایت در افرادی که مکرراً در معرض کاغذ چاپگر حرارتی به مدت 10 ساعت در روز قرار گرفتند، همانند یک مسئول صندوق فروش، می تواند به71 میکروگرم در روز برسد که حدود 42 برابر مقدار قابل تحمل روزانه است.ماده شیمیایی بیسفنول آ برای پوشش های کاغذ حرارتی به دلیل ویژگی ثبات و مقاومت در برابر حرارت آن استفاده می شود.

این مورد چاپ بدون جوهر را در رسیدهای صندوق پول نقد، ممکن می سازد. افرادی که اغلب اوقات با رسیدهای پوشش داده شده با BPA در تماس هستند، دارای سطح بالاتری از BPA در بدنشان نسبت به افرادی هستند که تماس متوسط دارند؛ بنابراین نیویورک، شهرستان Suffolk قطعنامه ای را برای ممنوعیتاستفاده BPA در رسیدهای کاغذ حرارتی، امضا کرد. نقض این قانون جدید، «قانون لغو خرید امن تر»، شامل یک جریمه500 دلاری است. این قانون از تاریخ 3 ژانویه 2014 اجرایی شد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>