اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کاغذ کامپیوتری چیست؟

کاغذ کامپیوتری نوعی از کاغذ هاست که برای پرینتر های سوزنی و خطی طراحی شده است. این کاغذ در حدود سال 1910 میلادی ابداع شد.کاغذ پیوسته کامپیوتری معمولاً به صورت تک برگ و یا چند برگی موجود است.کاغذ کامپیوتری موارد استفاده فراوانی را دارد، به عنوان مثال در بانک ها، ادارات، شرکت های دولتی و خصوصی، ارگانهای دولتی و بسیاری از محیط های اداری.

این کاغذ ها که به آن ها کاغذ فرم نیز می گویند زمانی استفاده می شوند که رسانه یا دستگاه چاپ به لبه ها حساسیت ندارد یا ورق های مفرد به هم پیوسته برای کاربرد مناسب نیستند. کاغذ بهم پیوسته کامپیوتری معمولا دارای دو پرفراژ هستند یکی در بین هر صفحه مفرد و دیگری در لبه ها که قسمت سوراخ دار و پانچ شده را از کاغذ جدا می کند.

نحوه استفاده

کاغذ های بهم پیوسته کامپیوتری به صورت طولی در لبه هر دو طرف با سوراخ های هم اندازه و هم فاصله پانچ شده اند که درون پرینتر چرخ هایزنجیری یا کمربند های دندانی با این پانچ ها درگیر می شوند که باعث حرکت کاغذ درون پرینتر می شود.

بعد از چاپ این ورق ها به راحتی جدا شده و به علت سوراخ های پانچ و زنجیره ای در کلاسورها و زونکن ها بایگانی می شوند. پرفراژها در هنگام پاره شدن شکاف های کوچکی روی کاغذ به جا می گذارند. این موضوع برای بسیاری از اسناد تجاری مانند صورت حساب ها یا داده های کامپیوتری مورد قبول است. اما در کاربردهایی که ظاهر بهتر مورد نیاز باشد پرفراژ بسیار بهتری به کار می رود که لبه های صاف و عالی به جا می گذارند.

انواع کاغذ های کامپیوتری هنوز تولید می شوند، اگرچه در بسیاری از کاربردها پرینترهای سریع و تک برگی لیزری جایگزین شده اند. البته هزینه چاپ کاغذ بهم پیوسته کامپیوتری با یک پرینتر مناسب خود از هزینه چاپ لیزری کمتر است اما کیفیت چاپ آن نیز به مراتب پایین تر است.همچنین بسیاری از پرینترهای لزری می توانند چاپ دورو انجام دهند که این در مورد کاغذ بهم پیوسته کامپیوتری ممکن نیست.

انواع کاغذهای کامپیوتری

بالاترین درجه کاغذ بهم پیوسته کامپیوتری از یک کاغذ سنگین وزن مشابه کاغذ تایپ استفاده می کند. پرفراژ ها بسیار کوچک و نزدیک به هم هستند که به آن ها میکرو پرفراژ می گویند. میکروپرفراژ ها بعد از جدا شدن لب های بسیار صافی مانند برش تیغ دارند.

ارزان ترین کاغذ کامپیوتری معمولاً دارای ردیف های سبز روشن از قبل چاپ شده و عرضی هستند. این کار برای راحت کردن پیگیری مطالب روی صفحه صورت می گیرد. این کاغذ ها معمولاً بسیار سبک هستند و پرفراژ کنار قسمت پانچ را ندارند.

ویژگی ها:

  • قابل استفاده در پرینتر های سوزنی
  • سفیدی بیش از 92 درصد
  • سطح صاف برای تصاویر با وضوح بالا
  • استحکام عالی کاغذ و بسته بندی شکیل و مقاوم
  • حرکت روان و برتر کاغذ
  • کیفیت یکنواخت و چاپ عالی

عملیات چاپ کاغذ

کاغذ کامپیوتری در بعضی از سیستم های چاپ سریع استفاده می شوند. بعضی از آن ها متون را با سرعت 20000 خط در دقیقه چاپ می کنند که این سرعت معادل تولید 400 صفحه در دقیقه است. تقریبا 8 الی 11 جعبه کاغذ را در هر ساعت چاپ می کنند.

عملیات جداسازی کاغذ

جدا کننده یا برستر ماشینی است که کاغذ کامپیوتری تک بخشی را به ورق های مفرد جدا از هم با پرفراژ های عرضی تقسیم می کند. یک برسترمعمولاً در کاربرد های کاغذ فرم بهم پیوسته مانند تبلیغات تیراژ بالا و صورت حساب ها استفاده می شود. برستر از دومین برگ تا آخرین برگ را گرفته وغلطک های مخصوص درون آن آخرین ورق را نگه داشته و می کشند تا پرفراژ را پاره کنند.

به همین منوال کاغذ بهم پیوسته در غلطک ها حرکت کرده تابرگ بعدی کنده شود. جدا سازی معمولاً یک پروسه سرعت بالا است.اسناد بهم پیوسته بزرگ ممکن است به ورق های مفرد و جدا از هم تفسیم نشوند. با تا کردن پیوسته دو ورق چاپ شده پشت به پشت و صحافی کردن یک دسته کاغذ فرم بهم پیوسته که از یک طرف تا شده اند. این امکان فراهم می شود تا آن ها مانند یک کتاب استفاده شوند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
داود گوهرپیام:
باسلام: کاغذ پیوسته نوار مغزی نیاز دارن.
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>