اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سیمان

سیمان نسوز که سیمان پرآلومین و یا دیرگداز نیز نامیده می شود، در برابر گرما و آتش مقاومت بالایی دارد. در اوایل قرن بیستم، مهندسی اتریشی به نام لودویک هاچک از ترکیب الیاف آزبست با سیمان، موفق شد سیمان نسوز را اختراع کند. اختراع او با استقبال خوبی از طرف مردم رو به رو و با سرعت در جهان فراگیر شد.

در سیمان نسوز، ترکیبات آهک آلومینا جزء اصلی آن محسوب می شود. این سیمان از نظر ترکیبات شیمیایی شامل ترکیبی از اکسید کلسیم با اکسید سیلیسیوم، اکسید آلومینیوم و اکسید آهن می باشد. این محصول در صورت ترکیب با آب و مجاورت با هوا سخت شده و مقاومت آن بالا می رود.

دلیل این امر، آلومینو سیلیکات کلسیم موجود در این ماده است که بعد از ترکیب با آب هیدرات های آلومینات کلسیم ایجاد می کند و قابلیت سخت شدگی سیمان را تقویت می کند. سیمان نسوز به مقدار خیلی کم به چسباننده هایی مانند سیمان پرتلند اضافه می شود تا سرعت گیرش آن را بالا ببرد.

رنگ این سیمان از اکسید آهن موجود در آن ناشی می شود. اگر مقدار اکسید آهن سیمان بالا باشد رنگ آن قهوه ای تا خاکستری تیره است و اگر مقدار آن کم باشد. رنگ سیمان از قهوه ای تا تا خاکستری روشن می باشد.

سیمان

انواع سیمان نسوز

  • سیمان نسوز کم آهن

جزء اصلی تشکیل دهنده سیمان IRC-50 ترکیبات کلسیم آلومینا است. درصد کم اکسید آهن در این سیمان موجب می­ شود که در مقابل مونوکسید کربن مقاوم باشد. به علت ویژگی های خوبی که این نوع سیمان دارد، نصب آن با تمامی انواع روش ها، مخصوصاً قالب گیری و روش پاشیدن امکان پذیر می باشد.

این محصول در جاهایی کاربرد دارد که به سخت شدن سریع سیمان و کارایی مکانیکی عالی نیاز باشد. همچنین سیمان نسوز کم آهن در برابر اسید سولفوریک بیوژنیک نیز مقاومت قابل قبولی دارد.

  • سیمان نسوز فوندو

انقباضات بتن سیمان فوندو مشابه سیمان پرتلند می باشد اما وجه تمایز بین این دو این است که این انقباض ها در سیمان فوندو سریع تر اتفاق می افتد و شیارهایی با فاصله های کمتر ایجاد می شود.

این سیمان ضد اسید نیست اما در محیط های اسیدی و خورنده عملکرد خوبی از خود نشان می دهد. از بتن این سیمان در شبکه های فاضلاب و محیط هایی که در تماس مستقیم با آب قرار دارند، استفاده می شود.

مراحل تولید سیمان پرآلومین
برای تولید سیمان نسوز سنگ آهک را با میزان مساوی بوکسیت ترکیب می کنند، سپس موادی که دارای آهن و سیلیس هستند به آن اضافه کرده و مخلوط حاصل را در کوره حرارت می دهند. در این حالت تمام مواد اولیه ذوب شده از کوره خارج شده و در سینی ریخته و سرد می شوند.

این مواد که به صورت ورقه های شیشه ای سرد شده اند وارد دستگاه خردکن شده و به قطعات کوچکی به نام کلینکر تبدیل می شوند. سپس کلینکر به آسیاب رفته و پودر می شود. نتیجه این فرآیند سیمان پر آلومین است که رنگی تیره دارد.

سیمان

بتن سیمان نسوز
بتنی که از سیمان نسوز ساخته می شود با توجه به نوع سنگدانه های بتن و ترکیب سیمان خاصیت ضد حریق دارد. سیمان نسوز در هنگام سخت شدن هیدروکسید کلسیم ایجاد نمی کند به همین دلیل تا دمای 1900 درجه سانتی گراد مقاومت از خود نشان می دهد. در صورت استفاده از بتن در دمای پایین مقدار سیمان نسوزی که به کار می رود تقریباً زیاد و حدود 30 درصد وزنی است اما اگر بتن برای درجه حرارت بالا استفاده شود میزان سیمان کمتر و حدود 10 درصد وزنی است.

قیمت سیمان نسوز
قیمت سیمان سالی یک یا دو بار و توسط وزارت صنعت بروز رسانی می شود. قیمت سیمان نسوز به عواملی چون میزان آلومینا موجود در آن، نوع حرارت، هیدراسیون، مدت زمان گیرش، فله ای یا پاکتی بودن و کارخانه سازنده آن بستگی دارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>