اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

انواع پرینتر چاپ

چاپگر از متداول ترین دستگاه های خروجی در کامپیوتر است که از آن به منظور چاپ اطلاعات استفاده می شود. کاربران کامپیوتر صرف نظر از نوع استفاده، ممکن است در مقاطع زمانی خاصی نیازمند استفاده از چاپگر باشند. چاپگر ها دارای انواع متفاوتی می باشند.

چاپگر های جوهر افشان، لیزری تک رنگ و لیزری رنگی، سه گروه عمده از چاپگر های موجود می باشند. هر یک از چاپگر ها دارای طراحی منحصر بفرد خود بوده و به منظور اهداف و کاربردهای خاصی، طراحی شده اند.

انواع چاپگر

شرکت کره ای سامسونگ کوچک ترین پرینتر چند منظوره جهان را با نام "، "SCX-4200 که در سری پرینتر های چندکاره لیزری LMFP قرار دارد، به بازار عرضه کرد.

به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران، از ایرنا، SCX- 4200 قابلیت کپی با سرعت در حالت های مختلفی از جمله N-upو fit Autoو هم چنین عملکرد ID card copy را داراست. همچنین حجم بالای چاپ با کیفیت بسیار عالی، اسکن در حالت OCR را می توان از خصوصیات این مدل از پرینتر برشمرد.

این مدل از پرینتر که برای نخستین بار در نمایشگاه لوازم الکترونیکی آمریکا در سال 2006ارائه شد، تحت عنوان پرفروش ترین ومقرون به صرفه ترینLMFPشخصی در دنیا معرفی گردید.این دستگاه ها به دستگاه های کپی سخت یا Hard Copy معروفند. چاپگر ها انواع و اقسام گوناگونی دارند که به بررسی چند نمونه از آن ها میپردازیم.

در زمان انتخاب یک چاپگر، اکثر متقاضیان علاوه بر در نظر گرفتن قیمت، به پارامترهای دیگری نظیر سرعت و کیفیت نیز دقت داشته و تصمیم آنان برخاسته از توازن بین پارامترهای فوق، می باشد. تولید کنندگان با ارائه چاپگرهای پیشرفته و تغییر در مدل های قبلی خود، سعی در جلب رضایت مشتریان می نمایند.چاپگرهای جوهر افشان با امکان اتصال به دوربین های دیجتال، تحولی بزرگ را در زمینه چاپ تصاویر ایجاد نموده اند. در مواردیکه از جوهر و کاغذ مخصوص چاپ تصاویر در چاپگرهای جوهر افشان استفاده گردد، تصاویر چاپ شده دارای کیفیت بسیار بالائی خواهند بود.

کیفیت چاپ در چاپگرهای لیزری تک رنگ، یکی از نکات مهم و برجسته این نوع از چاپگرها محسوب می گردد. با توجه به امکانات ارائه شده توسط این نوع از چاپگرها نظیر حافظه وسینی محل استقرار کاغذ، می توان از آنان در مواردی که حجم عملیات چاپ بالا باشد، استفاده نمود. از چاپگرهای لیزری رنگی می توان به منظور چاپ متن و تصاویر با کیفیت و سرعت مناسب، استفاده نمود. بموازات کاهش قیمت چاپگرهای لیزری رنگی، تعداد بیشتری ازکاربران تمایل به استفاده و بکارگیری این نوع چاپگرها را پیدا نموده اند.

این دستگاه بر اساس دیدگاه های کاربران خانگی در ارتباط با آنچه از یک پرینتر می خواهند طراحی و ساخته شده است که از جمله آنها کیفیت چاپ بالاو هزینه نگهداری پائین، عمر بالای تونر دستگاه و بهای کم است.

چاپگر از متداولترین دستگاه های خروجی در کامپیوتر است که از آن به منظور چاپ اطلاعات استفاده می شود. کاربران کامپیوتر صرفنظر از نوع استفاده ممکن است در مقاطع زمانی خاصی نیازمند استفاده از چاپگر باشند. چاپگرها دارای انواع متفاوتی می باشند.

چاپگرهای جوهر افشان، لیزری تک رنگ و لیزری رنگی، سه گروه عمده از چاپگرهای موجود می باشند. هر یک از چاپگرها دارای طراحی منحصر بفرد خود بوده و به منظور اهداف و کاربردهای خاصی، طراحی شده اند.

در این چاپگر ها تمام علائم و اعداد به صورت برجسته بر روی یک گوی قرار دارند. هر گاه علامتی می خواهید چاپ شود این علامت در جلوی هد چاپگرقرار می گیرد پس با ضربه این علامت روی کاغذ چاپ می شود.

گونه ای از چاپگر ها هستند که عملیات مکانیکی مانند ضربه در آنها وجود ندارد و دارای سر و صدای کمتری هستند اما معمولاً گرانتر بوده و با تکنولوژیبالاتری ساخته می شوند. به طور کلی این چاپگر ها بر اساس پاشیدن جوهر یا حرارت یا لیزر کار می کنند. حال به بررسی مهم ترین آنها می پردازیم.کاغذ این چاپگر های مخصوص می باشد. بر روی همه این چاپگرها سوزنهایی وجود دارد. با گرم شدن سوزن ها تغییرات شیمیایی روی کاغذ که جنس مخصوصی دارند حاصل می شود.

نگهداری کاغذ این چاپگر های مشکل است زیرا در اثر گرما یا زمان های طولانی رنگ کاغذ های عوض می شود وشاید علائم و اعداد چاپ شده دیگر قابل رویت نباشند.در این چاپگرها مخازن جوهری وجود دارد. جوهر با فشار از روزنه هایی خارج می شود و روی کاغذ پاشیده می شود بدین ترتیب شکل مورد نظر روی کاغذ نقش می بندد. کیفیت این چاپگر های بالاست و این چاپگرها بدون سر و صدا کار می کنند.

این نوع چاپگر های برای کارهای نقاشی و گرافیکی بسیار مناسب هستند. باید روزنه های کوچک که عمل پاشیدن رنگ را انجام می دهند خشک شوند و باید در نگهداری این چاپگر ها دقت لازم را کرد.یک راه برای رفع این اشکال این است که هر چند وقت یک بار اجباراً یک تصویر یا متن کوچک را چاپ کرد.

طرز کار این چاپگر های مانند دستگاه فتوکپی است. در ابتدا کاغذ توسط نور لیزر که با سرعت روشن و خاموش می شود انرژی داده می شود حال به نسبت انرژی های قرار گرفته روی کاغذ پودر یا مایع در آنجا قرار می گیرد و در نهایت تصویر نهایی بر روی کاغذ پدید می آید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>