اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


کاغذ دیواری چیست؟

کاغذ دیواری چیست ؟

کاغذ دیواری برای پوشش دهی و تزیین دیوارهای داخلی خانه ها، اداره ها، ساختمان های دولتی و عمومی به کار می رود. معمولاً به صورت رول عرضه می شوند و با چسب مخصوص به سطح می چسبند. کاغذ دیواری ها به صورت ساده و بدون بافت یا بافت دار عرضه می شوند. الگوهای کاغذها به صورت طرح تکرار شونده یا یه طرح بزرگ بدون تکرار است.

صنعت کاغذ دیواری این محصول را به دسته مسکونی و تجاری طبقه بندی می‌کند. این دسته بندی ها در وزن، کیفیت، ترکیبات کاغذ پایه، کتینگ و لمینت و ضخامت متمایز هستند.کاغذ دیواری به دلیل نداشتن بوی رنگ و نصب آسان و سریع می تواند جایگزینه مناسب برای رنگ های معمولی باشد، خیلی از افراد به دلیل آلرژی داشتن به بوی رنگ کاغذ دیواری را به عنوان پوششی دیگر انتخاب می کنند.

انواع کاغذ دیواری

1-کاغذدیواری پی وی سی

این نوع بادوام، قابل شستشو و ضد خش می باشند که یکی از مزیت های اصلی این نوع به سختی پاره شدن آن است و مدت زمان دوام این نوع کاغذ دیواری 3 تا 5 سال عمر مفید است ابعاد این نوع جنسکاغذ دیواری از 5 متر مربع تا 16 متر مربع در بازار وجود دارد.

2-کاغذدیواری نانوون

این نوع با تکنولوژی نانو ساخته شده علاوه بر ویژگی های قابل شستشو و بادوام بودنش تکنولوژی خاصی در ساخت آن به کار رفته است که ضددوده، کثیفی وضد حساسیت هستند و مقاوم در برابر نور خورشید.

3-کاغذدیواری الیاف طبیعی

این نوع از کیفیت بالایی برخوردار است و بسیار کمیاب می باشد جنس این کاغذ دیواری از الیاف طبیعی است و ساختار آن از چوب طبیعی و کاملا سازگار با محیط زیست و یکی از مزیت های اصلی این جنس کاغذ دیواری این می باشد که تمامی ویژگی های قابل شستشو بودن را دارا می باشد.

4-کاغذدیواری کاغذی

این نوع بسیار نازک و غیر قابل شستشو می باشد و با چسب کاغذ دیواری نصب می شود، این نوع جنس کاغذ دیواری در مدت زمان 1 تا 3 سال عمر مفید دارند جنس این نوع کاغذ دیواری بسیا نازک بوده م به راحتىیی پاره مشود و تنها مزیتی که نسبت به کاغذ دیواری های دیگر دارد قیمت ارزان آن می باشد.

نکاتی مهم

کاغذدیواری هایی که در بازار وجود دارند، معمولا الیافی، قابل شستشو، ضد خش و ضربه، آکوستیک و با طول عمر بالا و مرغوب هستند و می توانند جایگزین خوبی برای دیگر پوشش های دیواری باشند.
کاغذدیواری هایی که رنگ گرم مانند زرد، نارنجی، قرمز، آجری، زرشکی و هلویی دارند، محیط را دلنشین و جذاب می کنند.

با استفاده از این رنگها می توانید فضا را غیر رسمی، دنج و خوشایند کنید. بهتر است از این رنگها در اتاق نشیمن، سالن نهار خوری و محلی که برای دور هم جمع شدندر نظر گرفته اید استفاده کنید. استفاده از رنگهای گرم در اتاق های شمالی هم توصیه می شود. اگر الگوی کاغذدیواری تان خیلی نزدیک به هم و مرتب در خطوط افقی و عمودی قرار داشته باشد، نقش کاغذ دیواری بر جلوه ی محیط غلبه خواهد کرد؛ به نحوی که مبلمان و وسایل داخل اتاق کمتر دیده می شوند.

با استفاده از طرح های قطری و زیگزاگ می توانید محیط را زنده و پویا جلوه دهید. چنین طرح هایی به عنوان طرح های انرژی زا شناخته می شوند.با استفاده از کاغذدیواری هایی که طرح های شلوغ و گل دار دارند، می توانید فضا را کوچک تر و صمیمی تر نشان دهید.

با استفاده از طرح های افقی، می توانید خانه را وسیع تر و پهن تر از آنچه هست نشان داده و در عین حال، با ایجاد خطای دید، سقف را به کف نزدیک تر نشان دهید. با استفاده از طرح های عمودی و با فاصله می توانید دیوارها را بلندتر جلوه داده و این حس را القا کنید که انگار سقف در ارتفاع مرتفع تر از ارتفاع واقعی اش قرار گرفته است.

کاغذ دیواری به دلیل نداشتن بوی رنگ و نصب سریع و آسان می تواند جایگزین خوبی برای رنگ های معمولی باشد. بسیاری از افراد به دلیل داشتن آلرژی به بوی رنگ، کاغذ دیواری را به پوشش های دیگر ترجیح می دهند. در ضمن در ساختار برخی رنگ ها سرب وجود دارد که برای کودکان مضر است ولی کاغذ دیواری ها غالبا سلامت محورند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>