اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کاغذ کاهی چیست؟

کاغذ کاهی یا کاغذ روزنامه یا کاغذ ساندویچی کاغذی است که از تفاله چوب و بدون استفاده از عملیات مکانیکی ساخته می شود. این کاغذها در برابر نور مقاومت پایینی دارد و لطیف و شکننده است، به همین دلیل دارای قیمت ارزان تر نسبت به سایر کاغذها است.

گاهی ممکن است کاغذ کاهی یا همان کاغذ ساندویچی را از خمیر اولیه چوب تولید کنند که معمولاً گرماژ 42-48 گرم است و رنگ آن سایه روشن و دارای سطحی است که اجازه می دهد چاپ روی آن با وضوح بهتر و بیشتر نسبت به کاغذهای روزنامه دیگر انجام شود. عرض دستگاه های تولیدکننده این کاغذ حدوداً 1575 تا 1760 میلی متر هست.

این کاغذ همان طور که از نام آن پیداست کاغذی است که مخصوص روزنامه است. سفید است. سطح مسطح آن قدرت جذب بالایی دارد و معمولاً برای چاپ روزنامه از ماشین افست رول استفاده می شود.کاغذ کاهی برای کارهای هنری سریع ولی درعین حال موقتی استفاده می شود. این کاغذ برای استفاده در طراحی های خام و اولیه بزرگ و همچنین طراحی های موقتی که با مداد شمعی و یا مداد زغالی انجام می شود، استفاده می شود.

کاغذهای روزنامه یا همان کاغذهای کاهی به صورت دفترچه یا در سایزهای مختلف دیگر در بازار عرضه می شوند و رنگ آن معمولاً فیلی رنگ است ولی ممکن است به صورت رنگی هم تولید شود. از ویژگی های این کاغذ می توان به مقاومت مناسب آن در زمان چاپ و کشش سطحی مناسب آن اشاره کرد.

موارد استفاده دیگری از کاغذ کاهی یا همان کاغذ ساندویچی می توان به آن اشاره کرد در صنعت غذایی است. این کاغذها در اکثر موقع برای استفاده به عنوان دور پیچ ساندویچ و همبرگر و یا به عنوان سینگل زیر پیتزا استفاده می شود.

کاغذ ساندویچی با توجه به قدرت جذبی که دارد و در بالا به آن اشاره شد قدرت جذب انواع سس ها و روغن های فست فود را دارا است. و بنابراین طرفداران زیادی درزمینهٔ فست فود دارد. همچنین اکثر رستوران داران و یا آشپزخانه های از کاغذ کاهی به عنوان دم کش روی برنج استفاده می کنند.از کاغذ کاهی همچنین می توان در خیاطی به عنوان کاغذ الگو استفاده کرد که اکثراً به دلیل قیمت مناسب و همچنین اندازه مناسب برای کشیدن انواع الگوها مورد استقبال زیادی از سوی خیاطان قرار می گیرد.

طبق آمار به دست آمده در کشور کاغذ کاهی مورداستفاده در ایران 45 تا 8/48 گرم بر مترمربع است که در کشورهای پیشرفته 42 گرم بر مترمربع است. همچنین این کاغذ از دو منبع تولید می شود که یکی بازیافت کاغذ و دیگری استفاده از ضایعات کارخانه های صنایع چوب. ولی اکثر کشورهای تولیدکننده تمایل به بازیافت کاغذ دارند تا استفاده از چوب.

با توجه به اینکه کارخانه چوب و کاغذ مازندران تنها تولیدکننده کاغذ روزنامه در ایران است. منبع استفاده برای تولید این نوع از کاغذ معمولاً استفاده از چوب است. که درگذشته بیشتر از جنگل های کشور برای تولید استفاده می کردند و واردات بسیار کم بود.

اما اکنون به دلیل محدودیت هایی که در راستای بهره برداری از جنگل ها گذاشته شده است بسیاری از مواد اولیه مانند چوب از طریق واردات تأمین می شود. با توجه به اینکه دستگاه های تولیدکننده این کاغذ در ایران بسیار قدیمی بوده و نمی توان کیفیت کاغذ امروز را از این دستگاه ها تولید کرد بنابراین بیشتر این کاغذ از طریق واردات از کشورهای دیگر تأمین می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>