اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


کاربرد کاغذ در صنایع مختلف

کاربرد کاغذ در قنادی

کاغذ یکی از کالاهای پر کاربرد در قنادی و تولید شیرینی، و به عنوان مواد مصرفی در زیر شیرینی ها، می باشد؛ مثلا در زیر کیک و رولت و شیرینی نارگیلی و سایر شیرینی هایی که به سینی فلزی نچسبند و اینکه شیرینی در همان حالت، و شکل و شمایل اولیه خود باقی بماند، و در بعضی از موارد به عنوان پوشش شیرینی به کار میرود. کاغذ در صنعت قنادی نیز به عنوان جعبه شیرینی و پاکت هایی که شیرینی را داخل آن قرار می دهند، کاربرد دارد.

چون کاغذ در تماس مستقیم با شیرینی می باشد نقش مهمی در ارتباط با بهداشت شیرینی تولید شده در قنادی ها دارد. کاغذ مورد استفاده در قنادی معمولا از جنس کاغذ روغنی می باشد تا شیرینی به سینی نچسبد و به راحتی جدا شود. سایر کاغذ های مورد استفاده در قنادی ها شامل کاغذ مومی قنادی، کاپ کیک قنادی، کاغذ دیسی می باشد. کاغذ کاپ کیک قنادی به کپسول و قالب کاغذی معروف است و نیز تنوع رنگی زیاد و بی نظیری دارد.

کاربرد کاغذ در مرغداری

مرغداری ها، سالن و یا سوله های بزرگی هستند که در آنجا مرغها تخم گذاری و یا جوجه ها پرورش می یابند؛ که در هر دو حالت از کاغذ و مقوا برای کف مرغداری استفاده می شود. کاغذ و مقوا که به صورت رول و ورقه ورقه ای تولید شده در بازار موجود است، در مرغداری ها در اندازه های دلخواه بریده شده و سرتاسر مرغداری پهن می گردد.

در مرغداری به فضای گرم در فصل سرد نیاز است، کاغذها مانند عایق حرارتی عمل می کنند و فضای مرغداری را گرم نگه می دارند، و از مصرف بی رویه آب جهت نظافت مرغداری جلوگیری می کنند. کاغذها، از به هدر رفتن دانه ها و مواد غذایی طیور جلوگیری می کنند و نیز جلوی فاسد شدن تخم ها و مواد غذایی را می گیرد.

کاغذ باعث ایجاد سطحی صاف و هموار و نیز مناسب جهت راه رفتن و خوابیدن طیور می شود و همچنین از ایجاد نم و رطوبت و بوی نامطبوع فضولات طیور جلوگیری می کند. در نتیجه کاغذ زیادی در این صنعت مصرف می شود زیرا هرچند وقت یکبار باید سطح کاغذ ها را جمع آوری کرده و دوباره تعویض گردد که این امر مستلزم زمان و هزینه زیادی می باشد.

کاربرد کاغذ در بانکداری

کاغذ در تمامی بانک ها نقش بسیار مهمی دارد. چاپ اسکناس به صورت افست خشک انجام می شود. کاغذ اسکناس نوعی کاغذ امنیتی می باشد که از جنس پنبه فرآوری شده به روش mould cylinder می باشد. در طول فرآیند تولید اسکناس الیاف حساس به خمیر کاغذ اضافه می شود که با رنگ های آبی، زرد، سبز و قرمز در برابر نور فرابنفش دیده می شود.

در بانک ها نیز از کاغذ به عنوان یکی از مهم ترین مواد اولیه اسناد بانکی استفاده می شود به طوری که در تمامی عملیات های بانکی از کاغذ A4 و کاغذ A5 استفاده می شود. همچنین استفاده از دستگاه های ATM و Pose در فروشگاه ها سبب شده تا نیاز بانک ها به کاغذ نیز بیشتر شود و برای چاپ رسید از کاغذهای گرماژ پایین استفاده نمایند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
متین:
عالی بود واقعا لازمه بود که نیازم برطرف شد دست شما درد نکنه
پاسخ زینگ:
ممنونم

محمدی:
خیلی خوب بود
پاسخ زینگ:
ممنون

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>