اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


کارتن چیست؟

کارتن چیست ؟

امروزه تقریباً همه افراد می دانند که کارتن چه چیزی است. در حال حاضر کارتن یکی از ارکان مهم صنعت بسته بندی است که تصور دنیا بدون آن کار دشواری است. به طور کلی کارتن یک نوع ظرف محسوب می شود که جنس آن از مقواست و کاربرد اصلی آن در جهت بسته بندی است. در سایت ویکی پدیا هم از کارتن به عنوان گونه ای محصول کاغذی است که از ترکیب ورق های کاغذ درست می شود نام برده شده است.

در چه مواردی از کارتن استفاده می شود ؟

این روزها شما هر چیزی که می خرید به نحوی توسط انواع کارتن ها بسته بندی شده اند. مثلا وقتی شما به خرید لوازم خانگی میروید و تلویزیون شما داخل کارتن تلویزیون , یخچال شما داخل کارتن یخچال , میز شما داخل کارتن میز تلویزیون و به همین ترتیب الی آخر همه وسایل در ابتدا درون کارتن قرار دارند.

علاوه بر لوازم خانگی اکثر مواد غذایی هم داخل کارتن بسته بندی می شود. اگر تجربه اسباب کشی را داشته باشید, حتما از کارتن چیپس و کارتن پفک و کارتن کیک و کارتن بیسکوئیت به عنوان کارتن اسباب کشی استفاده کردید.

البته در مورد کارتن اسباب کشی و مشخصات آن در مطلب جداگانه ای به تفضیل صحبت خواهیم کرد.برای بسته یندی مواد غذایی از انواع کارتن استفاده می شود. برای اشاره به این موارد می توان به طور خاص به کارتن تخم مرغ اشاره کرد.

جالب است بدانید امروزه تعداد زیادی از میوه ها نیز درون کارتن میوه بسته بندی و بارگیر و ارسال می شوند. برای مثال حتما با کارتن موز آشنایی دارید و آن را از نزدیک دیده اید, کارتن خیار , کارتن به , کارتن بادمجان و سایر تره بار از جمله سایر مصارف کارتن هستند.

جنس کارتن از چیست ؟

عموماً کارتن ها از کاغذ ساخته می شوند. اما نکته مهم درباره جنس کارتن انواع کاغذ کارتن سازی است که در مطلب جداگانه ای به آن خواهیم پرداخت. به طور مسلم با بالا رفتن کیفیت کاغذ به همان نسبت جنس کارتن هم بالا تر خواهد رفت.

جنس کاغذ به طور خاص کاغذ رویه در هنگام چاپ اهمیت خود را نمایان می کند به طوری که کاغذهایی که از آخال بی کیفیت تولید می شوند در خط تولید کارخانه کارتن سازی مشکلات زیادی را ایجاد می کنند.

دلیل محبوبیت کارتن در صنعت بسته بندی چیست ؟

در حال حاضر می توان گقت بیشتر از 90 درصد مواقع از کارتن برای بسته بندی استفاده می شود. اما دلیل این اتفاق چیست؟ دلایل زیر برخی از مهم ترین علل استفاده از کارتن در صنعت بسته بندی است.

  • بازیافت پذیر بودن
  • سازگاری با محیط زیست
  • قمیت مناسب و ارزان
  • آسان بودن دسترسی
  • روند تولید بدون پیچیدگی
  • حمل نقل آسان

اما اصلی ترین دلیلی که باعث این حجم از استفاده از کارتن ها در صنعت بسته بندی شده امکان بازبافت کارتن ها است. این موضوع باعث می شود که کارتن های بسیار با محیط زیست سازگار باشند. برعکس مشتقات نفتی کارتن ها بارها بازیافت می شوند و به چرخه بسته بندی باز می گردند. یکی دیگر از نکات دیگر تجزیه بودن کارتن ها است که به همین دلیل با سرعت زیادی تجزیه می شوند و باعث آسیب رساندن به محیط زیست نمی شوند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>