اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


انواع کارتن و کاربرد آن ها

کارتن های تاشو

کارتن های تاشو برخی از رایج ترین انواع جعبه ها هستند که در فروشگاه های خرده فروشی مشاهده خواهید کرد. به یک جعبه غلات معمولی فکر کنید آن یک کارتن تاشو است.کارتن تاشو یک بسته کاغذی است که به عنوان ظرف خارجی یک کالا یا محصول عمل می کند.

به عنوان مثال، غلات برای نگهداری محتویات آن در یک بسته بندی انعطاف پذیر ذخیره می شوند و یک جعبه کارتن تاشو غلات را نگه می دارد و از آن محافظت می کند. این جعبه ای است که تقریبا هر محصولی در جهان در زمان قرار دادن قفسه در آن ذخیره می شود.

بسته بندی کارتن تاشو این امکان را برای شرکت ها فراهم می کند تا مارک های خود را به طور خلاقانه با محصول خود استفاده کنند و توسعه دهند. کارتن تاشو امکان بسته بندی ارزان را دارند و وسایل را می توان در یک کارتن برجسته نشان داد و هر کارتن به تبلیغات خاص خود تبدیل شود. همچنین این نوع کارتن باعث ماندگاری بیشتر محصولات می شود.

کارتن تخم مرغ

کارتن های تخم مرغ یا سینی ها برای محافظت از تخم مرغ های کامل در حین انتقال طراحی شده اند. به طور سنتی، اینها از خمیر قالب ساخته شده و از روزنامه بازیافت شده استفاده می کنند تا شکلی بگیرند که این شکل از تخم مرغ ها محافظت می کند. اخیرا کارتن های تخم مرغ نیز از PET پلی استایرن منبسط شده ساخته شده است.

کارتن دایکاتی

کارتن های دایکاتی یک نوع از انواع کارتن ها هستند که شکل خاصی ندارند و به وسیله ی دستگاه تولید می شوند. کارتن های دایکاتی در صنعت بسته بندی از اهمیت بسیار زیادی بر خوردار هستند. برای معرفی انواع کارتن های بسته بندی دایکاتی موجود در بازار می توان به کارتن سوراخ دار، تلسکوپی، کارتن دایکات بدون درب و … را نام برد.

کارتن های آسپتیک

کارتن های مایعات را می توان از ورقه ورقه های بسته بندی مایع، فویل و پلی اتیلن ساخت. این ماده از قوطی های شیشه ای یا قلع ارزان تر است و به دلیل وزن کم آن هزینه حمل و نقل را کاهش می دهد. می توانید فرآورده های از قبل ضد عفونی شده مانند شیر، آب میوه و سوپ یا محصولات غیر استریل مانند ماست که می خواهید بسته بندی کنید استفاده کنید.

بسته بندی های آسپتیک از محصولات در برابر باکتری ها، نور و بخار محافظت می کند و همه عطر را درون خود نگه می دارد. در نتیجه ماندگاری محصول تمدید می شود. مزایای کارتن آسپتیک شامل راندمان هزینه، محافظت کامل از محصول، ماندگاری طولانی، راحتی برای مصرف کننده نهایی است.کاربرد های آن برای نگهداری از شیر، آب میوه، شراب، خامه، پنیر، سوپ، میوه و پوره سبزیجات است.

کارتن بالای شیروانی

از کارتن های بالای شیروانی غالبا برای محصولات مایع مانند شیر، آب میوه و غیره استفاده می شود. از این کارتن ها با روکش پلی اتیلن یا دیگر تخته های بسته بندی مایع و بعضی اوقات از ورقه ورقه فویل استفاده می شود. بیشتر آنها با فشار دادن شیرهای در قسمت عقب و بیرون کشیدن قسمت بالا به بیرون باز می شوند.

کارتن های سفت و سخت

برای معرفی کارتن های بسته بندی سفت و سخت می توان گفت که نسبت به سایر کارتن ها محکم تر هستند و همان کاری که کارتن های تاشو انجام می دهند را انجام می دهند. آنها اغلب، اما نه همیشه، برای محصولات رده بالاتر استفاده می شوند که ارزش درک شده از اهمیت برخوردار است. آنها همچنین در صورت سنگین بودن محصول و نیاز به پشتیبانی اضافی از آنها استفاده می شود. جعبه آیفون، نمونه ای از جعبه سفت و سخت است.

کارتن راه راه

کارتن های راه راه  همان چیزی است که معمولا از آنها به عنوان جعبه مقوایی قهوه ای یاد می کنید که به عنوان مثال می توانید هنگام انتقال به خانه جدید، وسایل خود را بسته بندی کنید. تخته فیبر راه راه به طور معمول دارای سه لایه است. یک لایه موج دار بین دو لایه مسطح بیرونی قرار گرفته است.

در بسته بندی، کارتن های راه راه غالبا به جعبه های حمل و نقل یا  بسته های اصلی گفته می شود و بیشتر برای ارسال کالاهای آماده خرده فروشی یک شرکت به فروشگاه های سراسر کشور جهان استفاده می شود. کارتن های راه راه همچنین به عنوان بسته بندی خرده فروشی اولیه به همان روشی که از کارتن تاشو استفاده می شود.

کارتن های مونو

کارتن های مونو در سبک ها، الگوها و ابعاد متنوع طراحی ساخته می شوند. انتخاب رنگ و چاپ کارتن بستگی به نوع محصول یا نوع بخش تجاری که به آن تعلق دارد بستگی دارد.

کارتن چند لایه

این کارتن ها از استحکام بالاتر و همچنین خاصیت بالشتک برخوردار هستند که باعث می شود آنها برای محصولات گران قیمت، شکننده یا سنگین در محصولات طبیعی انتخابی برتر باشند.

کارتن هایی با قالب پنجره ای

یکی از انواع کارتن های بسته بندی، کارتن های پنجره ای هستند که به صورت یک تکه پنجره در یک طرح برای نشان دادن محصولی که درون آن بسته شده است، قرار دارد. این کارتن ها به صورت کاغذ یا PET یا PVC فرم لمینت شده با لیتو با فیلم هستند. از این جعبه ها برای لوازم تزیینی و آرایشی و هدیه ها استفاده می شود.

کارتن های بوش

این نوع از کارتن ها، نوعی کارتن انقلابی است که ماهیت محصول را سالم نگه می دارد. از این نوع کارتن بیشتر برای مواد غذایی، مایعات، پودرها و نیمه جامدها مورد استفاده قرار می گیرد.

کارتن های لمینتی

کارتن لمینتی در صنعت بسته بندی طرفدارهای زیادی دارد. از این کارتن ها برای نگهداری کالاهای ویژه و یا کالاهای گران قیمت استفاده می کنند. چاپ با کیفیت و مناسب یکی از عناصر در تولید کارتن لمینتی است.

ویژگی های کارتن های لمینتی این است که باعث تسهیل در حمل و نقل و حفظ کیفیت و کمیت محصول یا کالا می شود. لمینت ماندگاری جلد چاپی محصول را بالا برده و شما می توانید به صورت مداوم از آنها استفاده کنید. همچنین در برابر لکه، چین خوردگی، چربی و روغن، رطوبت و سایر آلوده کننده ها مقاوم هستند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>