اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کارتن لمینت چیست

کارتن لمینتی دارای ویژگی زیادی است از جمله اینکه باعث تسهیل در حمل و نقل گشته و نقش مهمی در حفظ کیفیت و کمیت محصول یا کالا دارد. بسته بندی شکیل و مناسب، بنا بر آمارهای مختلف می تواند تا 70 درصد در انتخاب محصول توسط مشتری تأثیر گذار باشد.

این نوع کارتن با توجه به وزن کم و بازیافت پذیری آن، مقرون به صرفه ترین انتخاب برای بسته بندی و حمل و نقل کالا محسوب می شود. بسته بندی مناسب همچنین باعث کاهش هزینه های نگهداری و حمل و نقل گشته و کیفیت بسته بندی را که نشان گر اهمیت محصول و محتویات درون بسته می باشد حفظ می کند. گفتنی است برای چاپ و طراحی این نوع کارتن، هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد.

لمینت چیست ؟

لمینیت (Laminate) در لغت به معنای چسباندن است، با توجه به این که ضخامت کاغذ و مقواهای ترکیبی، با کیفیت و چاپ پذیری آن رابطه عکس دارد، مقواهای ترکیبی مثل ای فلوت یا سی فلوت به علت اینکه لایه ای کرکره ای داخلشان وجود دارد، سطح چاپی آنها ناهموار است و قابلیت چاپ با کیفیت و عبور از دستگاه های چاپ افست را ندارند.

لمینت کارتن

لمینت یکی از مهم ترین مراحل خدمات پس از چاپ می باشد که نقش به سزایی در بسته بندی یک جعبه و یا کارتن فانتزی دارد نوع و کیفیت چسب لمینت در دوام و ماندگاری جعبه تأثیر زیادی دارد. کارتن سازی آریانا سلولز مجهز به دستگاه لمینت سرد و در آینده ای نه چندان دور مجهز به دستگاه لمینت گرم (چسبی) می باشد که کارایی این دو دستگاه بسیار متفاوت می باشد.

لمینت سرد:

دستگاه لمینت سرد در صنعت کارتن سازی جهت سینگل، کارتن 3لا، 5لا بِه وسیله چسب سیلیکات تا عرض های مختلف به صورت رول و شیت انجام می گیرد و در بعضی از محصولات بسته بندی به جای چسب سیلیکات از چسب سلفون و یا صحافی نیز استفاده می شود.

لمینت گرم:

جهت کارت ویزیت، پوستر ها و منو غذا ها و کارت هدیه و غیره از سایز کوچک تا ابعاد بزرگ تر در کارتن سازی آریانا با توجه به نیاز مشتری انجام می گردد.

چاپ لمینت چیست؟

در حرفه ی لمینت کارتن مقوای چاپ شده را به وسیله دستگاه چاپ افست که انجام گردیده را با چسب سیلیکات یا صحافی و یا سلفون بر روی کارتن لمینت می کنند و بعد از این مرحله فرایند تولید روی مقوا آغاز می گردد. به این تکنیک به دلیل اینکه مقوای چاپ شده روی ورق کارتن را می پوشاند لمینت می گویند.

کارتن لمینتی چیست

لمینت به روشی می گویند که در آن یک لایه مقوای چاپ شده روی ورق کارتن را می پوشاند و مهم ترین دلیل انتخاب کارتن لمینتی زیبایی و چاپ با کیفیت آن می باشد. برای داشتن چاپی زیبا و با کیفیت بالا و تمام رنگ روی کارتن ابتدا باید طرح مورد نظر روی پوستر به وسیله دستگاه افست چاپ شود بعد پوستر های چاپ شده و آماده را روی کارتن خام به وسیله دستگاه لمینت چسباند و در انتها عملیات تبدیل را بر روی کارتن انجام داد.

برای خرید کارتن , به این گونه کارتن ها اصطلاحا کارتن لمینتی گفته می شود و با توجه به نوع محصول بسته بندی می توان از کارتن های سینگل فیس، سه لایه و پنج لایه با فلوت های مختلف برای این محصول استفاده کرد.

مراحل تولید کارتن لمینتی

  • طراحی طرح چاپی روی کارتن
  • طراحی خط تیغ
  • ساخت قالب
  • گرفتن زینک
  • چاپ پستر
  • کشیدن سلفون روی مقوای چاپ شده
  • انجام عملیات لمینت
  • تیغ زدن و دایکات
  • لب چسب یا منگنه
  • بسته بندی
  • ارسال
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>