اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کرکره برقی یا کرکره برقی اتوماتیک را امروزه می توان یکی از ساخته هایی دانست که با وجود ساختار ساده اش توانسته در سهولت زندگی نقش مهمی ایفا کند. از دهه ها قبل افراد برای حفاظت و راحتی بیشتر محیط زندگی و محل کار خود، از کرکره استفاده می کردند؛ اما پیشرفت و حرکت انسان به سوی تکنولوژی باعث طراحی و ساخت دسته جدیدی از کرکره ها به نام درب برقی کرکره ای یا کرکره اتوماتیک گردید. که در این مقاله به بررسی انواع کرکره برقی اتوماتیک می پردازیم.

درب اتوماتیک

ویژگی انواع کرکره برقی اتوماتیکدرب کرکره ای در ایران تقریبا دارای سابقه ای حدود ربع قرن می باشد. در ابتدا کار با تبدیل کرکره های عادی به اتوماتیک شروع شد؛ بدون تغییر در ظاهر و نوع ساخت آن. اما بعد از مدتی استفاده از این روش در ساخت درب های ساختمانی نیز متداول شد و این آغازی بود برای ورود نوع جدیدی از تیغه کرکره به بازار. در این مقاله قصد داریم این محصول، متعلقات مربوط به آن و عوامل موثر بر قیمت کرکره برقی را بررسی کنیم.

در انواع کرکره برقی اتوماتیک از 4 نوع تیغه استفاده می شود

  1. تیغه کرکره برقی دو جداره (آلومینیوم اکسترود)
  2. تیغه های کرکره اتوماتیک رول فرمینگ (گالوانیزه، آلومینیوم فوم دار)
  3. تیغه کرکره پلی کربنات (شفاف)
  4. تیغه کرکره فولادی

1- تیغه کرکره آلومینیومی دو جداره
تیغه های دو جداره که به جهت استقامت بالا و همچنین تمیز بودن و عدم روغن کاری کاربرد بیشتری نسبت به 2نوع دیگر دارد.

2- تیغه کرکره رول فرمینگ (گالوانیزه، آلومینیوم فوم دار)
با ورود تکنولوژی رول فرمینگ به ایران این نوع تیغه در ایران جای باز کرد که فرق آن با تیغه های دوجداره در عایق بودن و بی صدا بودن آن می باشد.اما یکی از اشکالات تیغه های گالوانیزه استقامت آن در ابعاد بزرگ و ضربه و فشار می باشد چرا که ورق هایی که در تولید این تیغه بکار میرود بیشتر از ورق های 0٫7 است که بخاطر رول فرمینگ بودن از ورق های قوی و سنگین تر نمی توان استفاده کرد، به این دلیل این نوع تیغه در شهر هایی که رطوبت کمتری دارند کاربرد دارد.

درب اتوماتیک

3- پلی کربنات (شفاف)
از مزایای این نوع تیغه ضد (حرارت، اشتعال، خش و ضربه) می باشد چرا که شعار این نوع تیغه (شفاف تر از شیشه، محکم تر از فولاد) می باشد و برای تمامی انواع کرکره از جمله پنجره، پارکینگ، فروشگاه و کارخانجات کاربرد دارد.

4- کرکره برقی فولادی
این نوع تیغه از ورق های 0٫7 تا 0٫9 میلی متر گالوانیزه می باشد که به صورت رول فرمینگ تولید شده و با رنگ استاتیک عرضه می گردد. یکی از مزیت های این نوع محصول، ضد سرقت بودن آن می باشد. چراکه ضعفی که کرکره های آلومینیومی دارند این است که سارقین پس از شکستن قفل درب فروشگاه می توانند با فشار به پائین کرکره آن را به بالا حرکت داده و به داخل مغازه نفوذ کنند که در کرکره این نقیصه برطرف شده است و هرگز نمی توان آن را به بالا حرکت داد.

اما ضعفی که این نوع تیغه کرکره فولادی دارد آن است که به واسطه حجم زیاد قوس عصائیها (قلابهای تیغه) صدای زیادتری نسبت به انواع دیگر تیغه ها دارد و بهتر است این نوع تیغه برای مصارف فروشگاهی و یا گاهاً صنعتی بکاربرده شود. یکی دیگر از مزیت های این نوع کرکره قیمت کرکره فولادی مناسب تر از کرکره مشخصات فنی کرکره برقی اتوماتیکآلومینیومی می باشد.

درب اتوماتیک

انواع موتور کرکره برقی اتوماتیک

1- موتور کرکره برقی توبولار
موتور کرکره برقی توبولار، موتورهایی که هستند که داخل شفت یا لوله قرار می گیرند. موتور کرکره برقی توبولار معمولا برای درب های کرکره اتوماتیک پارکینگی و فروشگاه ها که میزان تردد آنها زیاد نیست مورد استفاده قرار می گیرند. به علت قطر کم موتورها، هنگام رول شدن فضای کمتری را اشغال می کنند. قدرت موتور کرکره برقی توبولار از 30 تا 300 نیوتن تقسیم بندی می شود.

ویژگی موتور برقی توبولار
از ویژگی های موتور برقی توبولار، قطر کم، قابل نصب در شفت های هشت ضلعی و لوله ای شکل، استفاده از برق تک فاز، خلاص کن دستی در نبود برق، قابلیت رول شدن کرکره اتوماتیک در داخل و بیرون از ساختمان می باشد.

2- موتور کرکره برقی ساید
کاربرد این نوع موتور کرکره اتوماتیک اغلب برای فروشگاه ها و پارکینگ های پر تردد و کارخانجات می باشد. موتور کرکره برقی ساید دارای محاسن بسیار زیادی است که از جمله قدرت بالا، بی صدا بودن موتور، خارج بودن موتور از داخل شفت که در زمان خرابی موتور نیاز به پایین آوردن تیغه کرکره برقی جهت تعمیر و سرویس نمی باشد. در هر دو حال موتورهای کرکره برقی، در بعضی از انواع موتورها، دارای باطری بک آپ (UPS) می باشد که در اینصورت نسبت به ابعاد تیغه کرکره اتوماتیک (رول آپ) تا 30 مرتبه در زمان قطع برق می تواند حرکت کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>