اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

شیشه پیرکس چیست؟

از ویژگی ساختاری شیشه پیرکس، شیشه پیرکس در ترکیب اولیه خود دارای مقدار زیادی سیلیکات می باشد که نام علمی آن شیشه بروسیلیکات می باشد که در بین مردم به نام شیشه پیرکس شناخته می شود.

شیشه بروسیلیکات در برابر حرارت و واکنش های شیمیایی بسیار مقاوم می باشد دلیل این مقاومت بالاتر نسبت به سایر شیشه نیز وجود سیلیکات در ترکیب شیشه می باشد. این شیشه از گذشته در موارد بسیاری کاربرد داشته است.

شیشه پیرکس دارای ضریب انبساطی بسیار پایینی می باشد که موجب شده تا به عنوان آینه های تلسکوپی و در انواع شیشه های صنعتی و غیر صنعتی مورد استفاده قرار بگیرد. هم چنین به دلیل مقاومت در برابر حرارت دمایی در انواع فرها و لوازم آزمایشگاهی و لوازمی که شوک دمایی زیادی بر روی آن صورت می پذیرد استفاده می شود.

دلیل آن نیز تحمل دمایی بالایی می باشد که شیشه پیرکس دارد. از جمله خاصیتی که این شیشه دارد مقاومت در برابر اسید می باشد ولی در برابر موارد قلیایی مقاومت بسیار کمی داشته و آسیب می پذیرد.

پیرکس چیست؟

پیرکس نوعی از شیشه است که در واقع به نام شیشه ی بوروسیلیکات شناخته می شود. مواد تشکیل دهنده شیشه ی بوروسیلیکات شن یا همان سیلیکا به همراه اکسید بارون می باشد. اکسید بارون یا به طور مختصر "بورو" دارای ضریب انبساط حرارتی بسیار کمی می باشد.

همین امر باعث می شود این نوع شیشه بر خلاف انتظارات ما از سایر شیشه ها در مقابل شوک های حرارتی مقاومت خوبی از خود نشان دهد.با این تعاریف می توان انتظار داشت هر چقدر ضریب انبساط حرارتی کمتر باشد، شیشه ی بوروسیلیکات دارای مقاومت حرارتی بیش تری بوده و در نتیجه از کیفیت مطلوب تری برخوردار است.

تفاوت پیرکس با شیشه

  • پیرکس در مقابل شوک های حرارتی مقاوم است اما شیشه دچار ترک و شکستگی می شود.
  • از پیرکس در مصارف و وسایل آزمایشگاهی، پختن غذا در فر و مایکروویو، ظروف نگهداری مواد غذایی و استفاده می شود.
  • پیرکس 4 تا 6 برابر محکم تر و سخت تر از شیشه های معمولی می باشد. در حالی که شیشه ی معمولی برای تغییرات ناگهانی دما مناسب نیست، اما پیرکس می تواند این نوع تغییرات ناگهانی را تحمل نماید.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>