اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


شیشه ضد حریق پیرکس



شیشه ضد حریق پیرکس چیست؟

در مورد جداره های شیشه ضد حریق پیرکس، فناوری نانو به بهبود عمل حفاظت در مقابل آتش کمک می کند. در زمینهٔ مقابله با آتش همیشه برای شیشه یک نکته منفی وجود دارد و آن شکنندگی و شعله ور شدن و نشر دود ناشی از ذوب شیشه در هنگام وقوع حریق است.

با استفاده از نانو ذرات، می توان شیشه نشکن ضد حریق پیرکس به وجود آورد که در اثر حرارت، یک پوشش اسفنج مانند را تشکیل می دهند که محافظت بهتری را در مقابل آتش انجام می دهد. این جداره ها در مقایسه با نمونه های قبلی تقریباً 50 درصد سبک تر و اثر ضد حریق آن ها 2 برابر است.

براساس این روش یک نانو ژل ساخته می شود که فضای جداره خارجی از آن پر می شود و با قرارگیری در معرض حرارت یک فوم سرامیکی سخت و ریز حفره با خواص عایقی بالاتری تولید می کند. هنگام آتش سوزی، این ژل متورم شده و یک فوم مستحکم مات ایجاد می کند.

مقاومت حرارتی شیشه ضد حریق پرکس به گونه ای است که اگر شیشه ای به ضخامت دو سانتی متر از این نوع وجود داشته باشد. می توان حرارت را به گونه ای کنترل کند که اگر در یک سمت شیشه آتش وجود داشته باشد، می توان دست خود را به سمت دیگر چسباند.

به هنگام آتش سوزی، لایه مقاوم در برابر آتش به فرمی شبیه فوم منبسط گردیده و علاوه بر آتش از تشعشع حرارت نیز پیشگیری می کند و به این شیوه از انتشار و گسترش حرارت نیز پیشگیری می نماید؛ و مسیرهای فرار را برای ساکنین ساختمان و همچنین آتش نشان ها ایمن می کند.

کارایی شیشه های ضد حریق پیرکس در درجه اول به حفظ یکپارچگی شیشه ها در هنگام آتش سوزی مرتبط است.این شیشه ها در حالت عادی شفاف اند و با دیگر شیشه های لمینت تفاوت چندانی ندارند، اما در اثر مجاورت با آتش، این تلق ها منبسط شده و به یک محافظ مات و سخت تبدیل می شوند. این ویژگی منجر به کاهش انتقال حرارت از طریق شیشه گردیده و امکان را به ساکنین می دهد تا با آرامش ساختمان را تخلیه کنند.

زمانی که یک لایه طلق با دولایه شیشه لمینت شود، این شیشه در گروه دوم قرار می گیرد اما وقتی که دو یا چند لایه طلق بین سه یا چندلایه شیشه قرار گیرند، شیشه لمینت شده در گروه سوم قرار می گیرد. این شیشه ها بسته به تعداد لایه ها می توانند بین 30، 60، 90 و 120 دقیقه زمان فرار را ایجاد کنند.

بنابراین ساکنین می توانند در نهایت آرامش حتی وسایل گران بها را جمع آوری نموده و سپس محل را تخلیه کنند.شیشه ضد حریق پیرکس را می توان در ساختار در پنجره، سقف و پارتیشن استفاده نمود.شیشه های ضد حریق بسته به نوع شیشه ای که در ساختار آن ها بکار رود ویژگی های زیر را نیز دارند:

  • مقاوم در برابر حرارت
  • مقاوم در برابر ضربه، حمله و دزدی
  • عایق صدا
  • مقاوم در برابر پرتاب قطعه های شکسته شیشه
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>