اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


کاربرد شیشه بوروسیلیکات


علوم و بهداشت

هم اکنون تمامی شیشه های استفاده شده در ازمایشگاه ها از جمله بشر، ارلن مایر و … از جنس بوروسیلیکات است.همچنین در سرنگ های از پیش پر شده، پکیج داروهای پرنترال و انواع داروهای تزریقی کاربرد دارد.

همچنین در مصارف پزشکی که قطعه ای در بدن قرار می گیرد از جمله ایمپلنت دندان، مفصل، استخوان های سیمانی و چشم های پروستتیکی نیز از بوروسیلیکات استفاده می شود.

به دلیل ضریب انبساط کم و مقاومت بالای آن ها نسبت به حملهٔ شیمیایی، شیشه آلات آزمایشگاهی بوروسیلیکاتی در تولید کالاهای آزمایشگاهی همانند با بشرها، فلاسک ها، کتری ها، لوله های آزمایش، بست های آزمایشگاهی و دیگر محصولات علمی به کار گرفته می شوند. با مراقبت صحیح، آن ها نسبت به تقریباً هر نوع حرارتی که در کاربرد معمولی آزمایشگاهی استفاده می شود، مقاومت نشان می دهند.

الکترونیک

در قرن بیستم برای خنک کرد وکیوم تیوب های قدرت بالا از لوله های بوروسیلیکاتی که در آن ها اب جریان داشت استفاده می شد. همچنین در صنعت سمیکونداکتورها در زمینه سیستم های میکرو الکترو مکانیکال کاربرد دارد.

روشنایی و لنز ها

در چراغ قوه های کیفیت بالا از لنزهای بوروسیلیکات استفاده می شود. در صنعت روشنایی از شیشه های بوروسیلیکات در عدسی های نورشکن استفاده می شود.همچنین در دیودهای ساطع کننده نور نیز شیشه های بوروسیلیکات کاربرد دارد.

در تلسکوپ های فضایی از شیشه های بوروسیلیکات استفاده می شود زیرا ضریب انبساط گرمایی آن پایین است و با انتقال حرارت به آن تغییرات قطر عدسی کم خواهد بود.

در کنار این طبقه بندی ها این نوع شیشه ها کاربردهای دیگری نیز دارند که می توان به شیشه گردان کف مایکروویو، شیشه های مخصوص پخت و پز در مایکروویو، هیترهای آکواریوم، پایپ های شیشه ای برای مصرف تنباکو، گیتار سلایدر، عایق حرارتی شاتل ها و.. اشاره کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>