اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان



ویزگی های شیشه سکوریت

تاریخچه شیشه سکوریت

اولین شیشه ی نشکن در جهان در سال 1929 ساخته شد و بعد از آن پیشرفت های زیادی در زمینه ی تولید این نوع شیشه انجام گرفت.در ایران بیش از 45 سال از تولید شیشه سکوریت می گذرد. اولین کارخانه ای که در زمینه ی این محصول شروع به فعالیت کرد، کارخانه میرال بود و تا سال ها شیشه های سکوریت توسط این کارخانه ساخته می شد؛ برای همین به شیشه های نشکن، سکوریت یا میرال می گویند.با گذشت زمان، استفاده از شیشه های سکوریت باب شد و کارخانه های زیادی شروع به تولید این محصول کردند.

ویژگی های شیشه سکوریت

  • مقاومت شیشه های سکوریت در برابر شوک های حرارتی و تغییرات آب و هوایی بالاست و دچار ترک خوردگی و شکستگی نمی شوند. مقاومت دمایی بالای این نوع شیشه ها آنها را به شیشه ای محبوب در صنعت ساختمان تبدیل کرده است. این شیشه ها مقاومت بالایی در برابر سرمای مداوم، تابش نور خورشید و سرد و گرم شدن دارند.
  • شیشه های سکوریت در برابر ضربه مقاوم بوده و در صورت شکستن به تکه هایی با لبه صاف تبدیل می شوند که آسیب کمی وارد می کنند.
  • این نوع شیشه ها دارای تنوع رنگی بالایی می باشند و از آنها به عنوان شیشه های دکوراتیو نیز استفاده می شود.

نقاط ضعف شیشه سکوریت

  • شیشه سکوریت پس از این که تولید شد، غیر قابل برش و سوراخ کاری می شود، بنابراین تمام عملیات ها باید قبل از سکوریت نمودن انجام شود.
  • لبه ها و گوشه های شیشه سکوریت بسیار حساس است و در صورتی که قسمتی از شیشه شکسته یا ترک بردارد، کل شیشه خرد می شود.
  • به دلیل فرایند تولید شیشه های سکوریت، سطح این شیشه ها نسبت به شیشه های عادی کمی ناصاف و موج دار است که از معایب این محصول محسوب می شود.

روش های تخصصی تشخیص شیشه سکوریت

خراشیدن شیشه با الماس:در صورتی که فرایند سکوریت کردن شیشه به درستی انجام شده باشد، این نوع شیشه حتی با موادی که سختی بالایی دارند مثل الماس هم خراشیده نمی شود.

استفاده از یک شیشه برنز قهوه ای:یک تکه شیشه ی برنز قهوه ای را جوری نگه دارید که مانند آیینه عمل کند و انعکاس شیشه سکوریت را داخل آن مشاهده کنید. اگر بر روی شیشه برنز اثرات رنگی به صورت نقاط با قطر حدود 2 تا 5 سانتی متر و با تعداد زیاد ببینید، نشان دهنده ی شیشه سکوریت می باشد و در غیر این صورت این شیشه ساده می باشد.

زاویه دادن به شیشه و نگاه کردن در آن:در صورتی که با زاویه های کمتر از 5 درجه به شیشه نگاه کنیم، باید حالتی مواج داشته باشد.

دیدن شیشه با عینک پلارید:تشخیص سکوریت بودن شیشه با این روش، به صورت مشاهده ی دایره های کوچک و بزرگ انجام می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>