اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پسته

صادرات پسته به استرالیا:
صادرات پسته ایرانی به استرالیا برای تجار صادر کننده ی این محصول سود آوری مناسبی را به همراه دارد. استرالیا از جمله کشور های است که مشتری پسته ایرانی می باشد در صورتی که خود آن نیز شروع به کاشت انواع پسته در منطقه خود نموده، با این حال هنوز بخش قابل توجهی از نیاز خود را از کشور هایی مانند ایران و آمریکا تامین می نماید.

صادرات انواع پسته های بسته بندی شده و رقم های فندقی به استرالیا در جریان است و شرایط صادرات آن مطابق با استاندارد های اروپا انجام می گیرد.

پسته

صادرات مغز پسته به استرالیا:
باید توجه داشت که کشور استرالیا در واردات مواد غذایی یک کشور بسیار سخت گیری است و هر محصول پسته و مغز پسته ای نمی توان به این کشور ارسال نمود به خصوص در بحث بهداشتی آنها و مبحث افلاتوکسین که حتی گاهی از اتحادیه اروپا نیز سختگیرانه تر عمل می کنند.

پسته

مهم ترین نوع پسته مناسب برای صادرات به استرالیا:
خود استرالیا در زمینه تولید پسته شورع به کار کرده است اما هنوز تولیدات خود کفاف بازار خود این کشور را نمی دهد در نتیجه بخشی از نیاز خود را از طریق واردات تامین می کند.

کشور استرالیا تمایل بیشتری دارد که پسته خود را از کشور امریکا تهیه کند و تنها دلیل اینکه گاهی به سمت ایران نیز می آید کیفیت بالایی پسته و منحصر بفرد بودن مغز پسته ایران است.

عمده و مهم ترین پسته ای که از سمت ایران به سمت استرالیا می رود انواعی است که اتحادیه اروپا از درخواست کنندگان آن هستند و این انواع شامل:

  • پسته فندقی.
  • پسته احمد آقایی.
  • پسته کله قوچی.
  • پسته آب خندان کله قوچی.

پسته

بیشترین میزان صادرات پسته به استرالیا: 
به طور قطع و یقین صادرات مغز پسته بیشترین میزان را دارد و عمده آن هم نوع کال دو پوست است که در 6 گگرید اصلی به یان کشور صادر می گردد.

مغز پسته کال از مهم ترین محصولات و فرآورده های پسته است که در استان کرمان و شهر های کرمان سیرجان رفسنجان و زرند تولید می شوند. و مهم ترین ویژگی های آنها بر می گردد به سبز بودن این محصول که در صنایع مهمی همچون بستنی سازی شکلات کالباس و سوسیس و همچنین صنایع آرایشی و بهداشتی از آن بهره می برند.

در کل نسبت حجم صادرات پسته و مغز پسته ایران به استرالیا و نیوزیلند بالا نیست و بازار دسته اولی برای این محصول ایرانی بشمار نمی رود اما با توجه به جمعیت روز افزون این قاره می توان آن را به صورت یک سرماییه گذاری بلند مدت نگاه کرد.

پسته

انواع بسته بندی مناسب و روش های حمل و نقل صادراتی پسته به استرالیا:
با توجه به مسافت طولانی بین بنادر ایران و استرالیا به طور معمول پسته را با بسته بندی کارتن و حمل و نقل دریایی و با کانتینر معمولی انجام می گیرد اما در مورد مغز پسته این جریان کاملا پیچیده می شود.

مغز پسته به خصوص نوع کال معمولی و دوپوست شده ی چون هم قیمت بالایی دارد و هم خیلی نمی توان آن را به مدت طولانی نگه داشت باید آن را به صورت هوایی و با بسته بندی کارتن و وکیوم ارسال نمود و یا از طریق دریا با کانتینر های یخچال دار که ریسک از بین رفتن مغز پسته یا روغن دادن آن به حداقل برسد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>