اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

صادرات

گام های اصلی برای صادرات: 
برای صادرات کالا باید مراحل مختلفی را طی کنید، اما اگر زرنگ باشید، می توانید در هر مرحله از صادرات، از تامین کالا گرفته تا انجام امور گمرکی سود کنید و در هر کدام از خدماتی که به مشتریان خود ارائه می دهید، سهم داشته باشید.

تامین کالا برای صادرات:
من می‌خواهم تجارت کنم و وارد صادرات بشوم، با این فرض که مشتری هم دارم، اولین سوال این است که محصول را از کجا تامین کنم؟ از کدام کارخانه محصول بگیرم؟ محصول در باغ است یا در انبار؟ از کجا می توانم آن را دریافت کنم؟ پس اینکه محصول از کجا تامین می شود، بحث مهمی است.

تعیین قیمت محصول:
این مهم است که محصول در بازارهای جهانی به چه قیمتی ارائه می شود، اما مهم تر این است که وقتی فهمیدیم قیمت آن چقدر است، ما باید چه قیمتی بگوییم؟ اما داستان ادامه دارد. بعد از اینکه محصول را مشخص کردیم و قیمت آن را هم فهمیدیم، گام بعدی بسته بندی است.

بسته بندی کالاهای صادراتی:
بسته بندی معمولی محصولات، برای صادرات کافی نیست و شاید گاهی نیاز باشد که ما بسته بندی دیگری هم داشته باشیم. مثلا خرما در ایران با بسته بندی مناسب و شکیلی، همراه با چنگال و روکش تولید می‌شود و شما آن را بسته‌بندی شده می‌خرید. ولی ما که نمی خواهیم تکی خرما بفروشیم، پس باید در کارتن یا سبدی قرار بگیرد.

بنابراین در اینجا بسته بندی آن اهمیت پیدا می کند. آیا خود کارخانه حاضر است بسته بندی کند؟ اکثر کارخانه‌های ایران حاضرند با هزینه خودشان بسته بندی کنند و همین که بفهمند برند آن ها در کشور دیگری خرید و فروش می شود، خوشحال می شوند.

بنابراین شاید نود درصد کارخانه ها حاضر باشند فقط به خاطر اعتبار برند و اینکه محصولشان در کشور دیگری معرفی و شناخته شود، هزینه بسته بندی را هم تقبل کنند، حتی اگر برای آن ها سودی نداشته باشد.

حمل و نقل در صادرات:
محصول بسته‌بندی شده و آماده است که آن را در تریلی بارگیری کنیم. شاید این سوال برای شما پیش بیاید که باید از کجا تریلی اجاره کنید. اما راه حل این مشکل را هم خود تولیدکننده ها سراغ دارند، چون تا دیروز با همین تریلی ها در بازار داخل کار می کردند.

با این تفاوت که آن ها با پنج تریلی در روز کار می کردند و شما پنجاه تریلی نیاز دارید. کارخانه دار آن ها را برای شما فراهم می کند. انجام دادن هیچ کدام از این کارها سخت نیست، ولی شما به این دلیل می‌ترسید که اطلاع ندارید و نمی دانید باید چه بکنید.

هزینه انجام امور گمرکی:
در گمرک به دفعات و خرده خرده از شما پول می گیرند. بنابراین تعجب نکنید که اینجا از شما پانصد هزار تومان گرفتند و فلان جا دویست هزار تومان گرفتند و در جای دیگر صد هزار تومان، چون اگر بخواهید پلاک خودرو را هم عوض کنید، به همین شکل از شما پول می گیرند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>