اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

شیشه سکوریت چیست؟

شیشه سکوریت یا شیشه ایمنی، شیشه ای است که از گرما دهی و شوک یکباره شیشه های استاندارد معمولی ساخته می شود. این شیشه ها در برابر آسیب مقاوم تر هستند و به هنگام شکستگی لبه های تیز و پر خطری ایجاد نمی کند. هرچند که از این شیشه ها در اماکن حساس امنیتی استفاده می شود، اما ممکن است شما بخواهید برای اطمینان از امنیت در و پنجره های شیشه ای در خانه خود نیز از شیشه سکوریت استفاده کنید.

شیشه سکوریت حرارت دیده یا نشکن

شیشه سکوریت نشکن یا سخت را تا حدود 1200 درجه فارنهایت گرم می کنند و یکباره خنک می کنند. در این حالت، شیشه در برابر شکستگی قوی تر و مقاوم تر می شود. هنگامی که شیشه نشکن آسیب ببیند، به جای اینکه به قسمت های شکسته شده با لبه تیز تبدیل شود، به صورت تکه های کوچک ریز خرد می شود. از شیشه نشکن غالبا در موارد زیر استفاده می شود:مانیتور رایانه، قفسه های یخچال و فریزر، اجاق گاز و درهای مایکروویو، پنجره های اتومبیل، نمای ساختمان و

مزایا

ایمنی

ایمنی، اصلی ترین مزیت شیشه سکوریت است. استفاده از شیشه های سکوریت باعث کاهش خطر آسیب دیدگی ناشی از شکستگی شیشه می شود. از این شیشه های می توان در جایی که احتمال آسیب و شکستگی بسیار است استفاده کرد. شیشه ایمنی در اثر آسیب به صورت تکیه ریز، خرد می شود که از این رو برای استفاده در شیشه اتومبیل ها گزینه مناسبی می باشد.

تمیز کردن آسان بقایای شیشه شکسته

تمیز کردن بقایای شیشه سکوریت راحت تر است. از آنجا که به قطعات کوچک خرد می شود، تکه های ریز خطرناک کمتری ایجاد می کند. شیشه نشکن را می توان مانند قطعات کوچک سنگ با جارو جمع آوری کرد و بدون ترس از آسیب از شیشه، کیسه زباله را به مامور شهرداری تحویل داد. علاوه بر این، ممکن است شیشه پس از شکستگی در چارچوب خود باقی بماند و اصلا به زمین ریخته نشود.

استحکام و قدرت

شیشه سکوریت بسیار قوی تر از شیشه معمولی است. فرآیند ساخت آن باعث ایجاد پیوند قوی تر بین مولکول های موجود در شیشه می شود. این بدان معنی است که می توان از این شیشه در کاربردهایی استفاده کرد که به سطح بیشتری از استحکام نیاز دارند، مانند شیشه جلو اتومبیل و قطار و…

مقاومت در برابر حرارت

شیشه سکوریت، نسبت به شیشه های معمولی در برابر حرارت مقاومت بیشتری دارد. این یکی دیگر از مزایای به کار بردن شیشه ایمنی است. از آنجا که برای تولید و ساخت این شیشه ها گرما اعمال می شود، مولکول ها در برابر درجه حرارت بالاتر مقاوم می شوند و بنابراین در صورت وجود شعله مستقیم ذوب یا تضعیف نی شوند. این ویژگی باعث می شود از این شیشه برای مصارف آزمایشگاهی، ماشین های آتش نشانی و ساختمان هایی که در معرض خطر آتش سوزی هستند استفاده شود.

موارد کاربرد

دستگاه موبایل: صفحه نمایش لپ تاپ و گوشی های هوشمند همه از شیشه سکوریت نشکن و لمینت ساخته شده است. این محافظ صفحه نمایش ها ضد خراشیدگی هستند.

وسایل آشپزخانه: از شیشه سکوریت در اجاق گازها و سایر وسایل آشپزخانه که با گرمای زیادی سر و کار دارند استفاده می شود.

قطعات خودرو: استفاده از شیشه ایمنی باعث می شود پنجره های وسیله نقلیه ایمن تر شوند. در این حالت، هنگام شکستن شیشه اتومبیل یا قطار، قطعات ریز شکسته شده بی خطر خواهند بود.

مصارف ساختمانی: شیشه ایمنی در موارد مختلفی در سازه های ساختمانی استفاده می شود. درها و محوطه دوش حمام، محفظه های وان، درب های کشویی، پنجره ها، چراغ های جلویی، نمای شیشه ای، آسانسورها، محافظ و دیواره استخرهای شنا و بالکن شیشه ای که همگی می توانند از شیشه نشکن ساخته شده باشند.

عرصه ورزش: تابلو های شیشه ای در اطراف یک زمین هاکی و در برخی از میدان های ورزشی از شیشه سکوریت ساخته شده اند.

پارتیشن های اداری: برای تقسیم اتاق در ساختمان های اداری نیز از شیشه سکوریت استفاده می شود. به طوری که اگر اتفاقی در محیط کار رخ دهد صدمه ای به کسی وارد نمی شود.

ویترین فروشگاه های گران قیمت: استفاده از شیشه های سکوریت در گالری های طلا و ساعت فروشی این امکان را می دهد ضمن اینکه مشتریان از نمایی شفاف محصولات را ببینند از محتوای ویترین ها در برابر حملات سارقان نیز جلوگیری و محافظت شود.

نرده ها: نرده های شیشه ای موجود در فروشگاه ها، دفاتر و مراکز تجاری و عمومی و همچنین منازل مسکونی از جنس شیشه ایمنی است.

میزهای شیشه ای: از آنجا که میزهای شیشه ای باید در برابر ضربه، گرما و خراشیدگی مقاومت داشته باشند، غالباً از شیشه های سکوریتی برای تهیه میزهای کنفرانس، میزهای غذاخوری، میزهای پذیرایی و… استفاده می شود.

پنل های خورشیدی: مقاومت حرارتی در برابر گرما و دوام شیشه سکوریت باعث شده تا این ماده به عنوان یک ماده ایده آل برای صفحات خورشیدی در نظر گرفته شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>