اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرایند تولید شیشه سکوریت

فرایند تولید شیشه سکوریت

شیشه های سکوریت و یا شیشه های مستحکمی که در برابر حرارت و ضربه از مقاومت زیادی بر خوردار هستند، فرایند تولید راحتی ندارند و یک شیشه معمولی باید طبق اصول و حتی زمان بندی دقیق فرایند سکوریت کردن را بگذر9اند تا از استاندارد کافی برخوردار باشد.اما فرایند تولید شیشه سکوریت چگونه است؟

فرایند تولید شیشه سکوریت چگونه است ؟

اولین قدم در شروع این فرایند انتخاب ابعاد مد نظر برای ساخت شیشه سکوریت است و دلیل این امر این است که انجام هر گونه عملیات از قبیل برش دادن، سوراخ کردن باعث به خطر افتادن و شکستن شیشه می شود. پس از برش به 4 لبه شیشه مورد نظر، سنگ دیاموند زده می شود و در مرحله بعد پس از برش و زدن سنگ دیاموند شیشه ها در کوره ای مخصوص با دمای 625 درجه حرارت داده می شوند.

مراحل تولید شیشه سکوریت

در مرحله بعدی تولید شیشه سکوریت، شیشه های حرارت داده شده وارد بخش مخصوصی جهت خنک شدن می شوند که طی فرایندی به خصوص شیشه ها خیلی سریع سرد می شوند که باعث می شود در سطح شیشه تنش فشاری و در بخش مرکزی شیشه تنش کششی رخ دهد و البته باید ذکر شود که اگر فرایند سرد شدن آرام صورت بگیرد باعث تولید شیشه های نیمه سکوریت می شود.

در ادامه باید گفت که این تنش های سطحی Mpa 100 و تنش های کششی حدود 50Mpa هستند و همینطور افزایش این نسبت خطر شکستن شیشه را به دنبال دارد و همچنین شیشه هایی که از این راه مقاوم می شوند در برابر بارهای مکانیکی، حرارت، باد، سنگینی برف و ضربه های گوناگون 4 تا 5 برابر از شیشه های معمولی با همان ابعاد و ضخامت مقاومتر هستند ولی باقی مشخصات مانند رنگ، ترکیب شیمیائی، درصدعبورنور، خصوصیات فیزیکی، نقطه ذوب و ضریب انبساط تغییری نمی کنند

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>