اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بوستر پدال گاز - Pedal Booster
فرمان شروع و ادامه حرکت خودرو با فشردن پدال گاز توسط راننده اعلام می گردد.
موتور خودرو متناسب با میزان فشار وارد شده به پدال گاز، عکس العمل نشان داده و بر اساس اطلاعات سنسورهای موجود، سرعت و شتاب می گیرد.

گاز

بوستر پدال گاز چیست و چگونه کار می کند؟
در سیستم های قدیمی، انتقال اطلاعات مربوط به پدال گاز به صورت مکانیکی و توسط یک سیم فولادی به دریچه گاز منتقل می شد و دریچه گاز متناسب با فشرده شدن پدال گاز توسط این سیم فولادی، باز و یا بسته شده و میزان هوای ورودی به موتور تغییر می یافت.
حال آنکه در سیستم های جدید اطلاعات مربوط به پدال گاز توسط یک سنسور به نام ECM (ماژول کنترل الکترونیکی موتور) به ECU موتور منتقل شده و پس از تجزیه تحلیل های صورت پذیرفته، سیگنالهای الکترونیکی برای موتور دریچه گاز ارسال و این موتور الکتریکی باز و بسته شده و هوای ورودی را تنظیم می نمایدو قدرت را به تایرها منتقل می‌کند.
این سیستم با تاخیر بسیار زیاد در انتقال اطلاعات ارسالی از پدال به دریچه گاز مواجه بوده که منجر به تاخیر در شتاب گیری و سرعت می گردد.
خصوصا در هنگام رانندگی در مسیرهای شیب دار و نیز مواقعی که خودرو تحت بار می باشد این نقیصه بسیار ملموس بوده و لذت رانندگی را بعلت تاخیر عملکرد خودرو نسبت به فرمان راننده مختل کرده که این باعث شده محصولی به عنوان بوستر پدال را برای اولین بار در سال 2005 وارد بازارهای اروپا شود
این دستگاه به طور مداوم با اندازه گیری و تبدیل سیگنال های دیجیتال ارائه شده توسط پتانسیومتر ETC، و ارائه ECM با یک سیگنال جدید و تغییر یافته باعث بهبود شتاب خوردو می شود

پدال بوستر چگونه نصب می شود؟
طراحی پدال باکس اجازه می دهد تا برای راه اندازی آسان آن در همه مدل های خودرو، بدون نیاز به قطع هر گونه سیم و یا دخالت در سیستم الکترونیک خودرو نصب آن انجام شود. (این دستگاه در سیستم های دیگر خودرو مانند: سیستم سوخت رسانی، کامپیوتر موتور، ABS، و غیره تأثیر نمی گذارد.) پدال باکس به کابل الکترونیکی پدال گاز متصل می‌شود. تنها کاری که باید انجام دهید این است که کابل الکترونیکی پدال گاز را جدا کرده و پدال باکس را در مسیر کابل و پدال گاز قرار میدهید. (از یک طرف به پدال و از طرف دیگر به کابلی که از کامپیوتر خودرو آمده متصل می‌شود).

بگونه ای که با انتخاب حالتهای مختلف رانندگی و اشاره به پدال گاز، فرمانده بلامنازع خودروی خود بوده و از اقتدار خودروی خود لذت خواهید برد.

پدال گاز

در دور موتور پایین زمان پاسخگویی موتور خودرو به فرمان راننده در مقایسه با قبل به شدت کاهش می یابد.
تاخیر در شتاب خودرو در دنده های 3 و 4 و حالتی که دور موتور در میانه است تقریبا به صفر می رسد.
تغییرات زیادی در دور موتور بالا و پایین احساس خواهید کرد.
دنده معکوس به نهایت اثر بخشی می رسد و در نتیجه می توانید با امنیت بیشتری در جاده های کوهستانی سبقت بگیرید.
لذت رانندگی در جاده ها پر پیچ و خم کوهستانی را برای شما به ارمغان می آورد.
عملکرد سریعتر و دقیق تر دریچه گاز و پدال گاز
شتابگیری بهتر در سواری های کوتاه شهری جهت فرار از ترافیک
شروع حرکت پر قدرت تر در سر بالایی ها با شیب زیاد

علت گاز نخوردن ماشین
همان طور که می دانید تمامی خودروهای امروزی از نوع انژکتوری بوده و فاقد کاربراتور هستند و از آنجایی که برخی از عملکردهای موتورهای انژکتوری با نسخه های کاربراتوری متفاوت است، عوامل گاز نخوردن ماشین های انژکتوری نیز می تواند متمایز از خودروهای کاربراتوری باشد. در این مقاله با ما همراه باشید تا علاوه بر بررسی علت گاز نخوردن ماشین، با برخی از تفاوت های اتومبیل های انژکتوری و کاربراتوری نیز آشنا شوید.

چطور ECU موجب گاز نخوردن ماشین می شود؟
در خودروهای مجهز به سیستم انژکتور، دلیل گاز نخوردن ماشین می تواند قطعه ای به نام ECU باشد که به نوعی مغز متفکر خودرو محسوب می شود. این قطعه که نام آن خلاصه شده عبارت Engine control unit است، وظیفه بررسی وضعیت خودرو جهت تنظیم واکنش سنسورهای موجود در موتور را برعهده دارد. همان طور که می دانید خودروهای مجهز به سیستم انژکتور از نظر سیستم سوخت رسانی تفاوت های بسیاری با خودروهای کاربراتوری دارند و این دقیقا همان مسئله ای است که می تواند سردرگمی های فراوانی را برای صاحبان خودرو به همراه داشته باشد.

وجود هرگونه مشکل در این قطعه می تواند باعث ایجاد شرایط مناسب برای گاز نخوردن ماشین باشد و از آنجایی که وجود ECU برای سایر اجزا و قطعات خودرو نیز ضروری به نظر می رسد، باید با دقت فراوان از این قطعه نگهداری و مراقبت کرد. به زبانی ساده تر می توان گفت که اگر ECU خودرو انژکتوری شما معیوب باشد، احتمال گاز نخوردن ماشینتان نیز افزایش یافته و موجب نوسان دور موتور خواهد شد.
اگر می خواهید از گاز نخوردن ماشین انژکتوری خود جلوگیری کنید، در صورت مشاهده هرگونه نشانه به کمک دستگاه دیاگ، این قطعه حیاتی را به طور کامل عیب یابی کنید. علت گاز نخوردن خودرو در حال حرکت نیز می تواند همین ECU باشد که برای بررسی این قطعه بهتر است به مراکز مجاز خدمات خودرو مراجعه کنید.

فیلتر هوا

فیلتر هوا هم می تواند در حالت هایی دلیل گاز نخوردن ماشین باشد. فیلتر هوا یکی از قطعات مهم و کاربردی در تمامی خودروهای کاربراتوری یا انژکتوری محسوب می شود که معیوب بودن آن می تواند در ین مسئله تأثیرگذار باشد. فیلتر هوا یکی از اجزای ضروری موتور بوده و نقش آن همانند شش های بدن انسان است؛ همان گونه که بخشی از آلاینده های موجود در هوا، توسط کیسه های موجود در شش های بدن ما جذب شده و به خارج بدن انتقال داده می شوند، فیلتر هوا نیز از ورود اجزای ناخواسته جلوگیری کرده و موتور را از گزند آلاینده های احتمالی و ذرات خارجی حفظ می کند.

در صورت معیوب بودن فیلتر هوا و یا گرفتگی این قطعه، هوای کافی به موتور منتقل نمی شود و موجب گاز نخوردن ماشین خواهد شد. اگر جزو افرادی هستید که به سلامت موتور خودرو خود اهمیت می دهید، بدون شک از لزوم تعویض فیلتر هوا نیز آگاه بوده و می دانید که استفاده از فیلتر هوای سالم نقش بسیار پررنگی در حفظ سلامت موتور دارد.

فیلتر هوای گرفته و یا معیوب در درازمدت مشکلات فراوانی را برای موتور خودرو به وجود می آورد؛ بنابراین از سالم و تمیز بودن فیلتر هوا اطمینان حاصل کرده و هرچند وقت یک بار آن را تعویض کنید.
پمپ بنزین ماشین
احتمالا می دانید که قطعه ای به نام پمپ بنزین در تمامی خودروها وجود دارد که سوخت خودرو را از باک به موتور منتقل می کند و از همین رو یکی از بخش های ضروری در هر خودرو محسوب می شود. اگر پمپ بنزین ماشین دچار نقص فنی شود و سوخت کافی را به موتور نرساند، بدون شک موجب گاز نخوردن ماشین خواهد شد!.

پمپ بنزین در قسمت عقبی و در باک خودرو قرار داشته و از آنجا سوخت مورد نیاز موتور را تامین می کند. وجود پمپ بنزین برای کلیه خودروها ضروری بوده و بدون آن عملا حرکتی در پیشرانه اتومبیل رخ نخواهد داد. خرابی پمپ بنزین بسیار مشکل ساز است و در اغلب اوقات کاملا ناگهانی رخ می دهد؛ در نتیجه بهتر است به این قطعه نیز توجه داشته و از عملکرد صحیح آن اطمینان حاصل کنید.

در زمان مشاهده نشانه های گاز نخوردن ماشین، لازم است تمامی قطعات مربوط به سیستم سوخت رسانی را بررسی کرده و از سلامت عملکرد تمامی اجزا مطمئن شوید. اگرچه این قطعات تنها عوامل بروز این مشکل نیستند، اما به هر حال جزء اصلی ترین دلایل آن به حساب می آیند؛ بنابراین عیب یابی و تعویض به موقع آن ها برای بالا بردن دوام موتور ضروری است. از دیگر مواردی که می توانند موجب گاز نخوردن ماشین شوند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • معیوب بودن مجموعه دریچه گاز
  • معیوب بودن موتور دریچه گاز برقی
  • خرابی سنسور دور موتور
  • خرابی مپ سنسور
  • خرابی سنسور هیدرولیک فرمان
  • خرابی سنسور خطی گاز کولر
  • خرابی سنسور موقعیت میل سوپاپ
  • خرابی سنسور کیلومتر در خودروهای با ECUزیمنس
  • خرابی سنسور پدال کلاچ
  • ایراد در میکروسوئیچ پدال ترمز در خودروهای گیربکس اتوماتیک
  • سنسور پدال گاز معیوب در خودروهای با دریچه گاز برقی

پدال گاز

ترفندی برای رفع گیر کردن پدال گاز
یکی از خطرناک ترین بخش های رانندگی که جزو اتفاقات غیر منتظره است گیر کردن پدال گاز می باشد. گیر کردن پدال گاز سبب بالا رفتن سرعت خودرو می شود و اگر اطلاعی از مهار و رفع آن نداشته باشید، اتفاقات وحشتناکی را در پی دارد. آیا می دانید در این هنگام چه باید کرد و چه واکنشی از خود بروز داد تا سرعت خودرو کم شود ؟
راهکاری های در زمان گیرکردن پدال گاز خودرو
الف) از ترمز دستی استفاده کنید.

ب) جعبه دنده را در حالت خلاص قرار دهید.

پ) پیشرانه اتومبیل را خاموش کنید.
علت گیر کردن پدال گاز ماشین و نحوه رفع آن
اگر هنگام رانندگی ناگهان پدال گاز شما گیر کرد، متناسب با سیستم خودروی شما عملکردتان نیز متفاوت خواهد بود.

اگر جعبه دنده خودرو دستی باشد:

با فشردن پدال کلاچ، دنده را در حالت خلاص قراردهید و به راحتی این مشکل را رفع کنید.

اگر جعبه دنده خودرو اتو ماتیک باشد:

با خلاص کردن دنده، مشکل حل می شود اما در برخی مواقع استفاده از ترمز دستی یا خاموش کردن خودرو، شرایط وخیم تری در کنترل کردن خودرو به وجود آورد؛ در برخی موارد هم دیده شده است که قرار دادن دنده در حالت خلاص مشکل را برطرف نمی کند.

چند سال پیش، راننده ی خودرو کیا سورنتو با مشکل گیر کردن پدال گاز روبرو شد و سرعت خودرو او تا 193 کیلومتر در ساعت بالا رفت. اما او پس از طی مسافت 94 کیلومتر با حداکثر موفق شداین مشکل را برطرف کند.

علت چسبندگی و گیر کردن پدال گاز
علت گیر کردن پدال گاز معمولا تجمع مواد در دریچه پدال گاز است که موجب اختلال در عملکرد پدال هنگام باز و بسته شدن می شود.همانطور که ذکر شد گیر کردن پدال خطرات جانی در پی دارد بنابراین باید قبل از وقوع اتفاق و با بررسی به موقع پدال ها و در صورت مشاهده مانعی زیر پدال گازبرای تعمیر آن اقدام کنید.

دلایل رایج گیر کردن پدال گاز:
چسبندگی و گرفتگی اجزا دریچه
عملکرد نامناسب سنسور پدال گاز
آسیب کابل شتاب دهنده
شکستن پدال شتاب دهنده

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>