اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کاربرد شیشه رنگی

با برخورد نور به شیشه نقاشی شده، رنگ ها در فضا جاری می شوند و زیبایی و شادابی را به ارمغان می آورند. گروهی از روانشناسان بر این باورند رنگ و نور دو عنصر کلیدی جهت ایجاد محیطی پر نشاط بوده و تا حد زیادی مانع از بروز افسردگی می شود.

همانطوریکه می دانید ایرانیان در گذشته از شیشه های رنگی در ساخت درب و پنجره های مشبک و ارسی برای منزل و اماکن عمومی و مذهبی استفاده زیادی می کردند.

در مناطق کویری ایران به دلیل شدت نور زیاد و تنوع رنگی بسیار کمی که در طبیعت وجود دارد، استفاده از شیشه رنگی رواج بیشتری داشته است.از دیگر فواید استفاده از شیشه های ویترای می توان به محدود کردن دید از بیرون به داخل منزل بدون کاهش نور محیط داخلی و دفع حشرات اشاره کرد.

رنگ و نور دو عنصر ضد افسردگی

همانطور که می دانید یکی از انواع افسردگی؛ افسردگی فصلی است که به دلیل تاریکی و ابری بودن هوا در فصل های پاییز و زمستان شایع بوده و استفاده درمانی از رنگ ها را می توان جزء درمان های جایگزین برای آن عنوان کرد.

استفاده از رنگ های زرد و نارنجی در قالب نورهای رنگی، نور زیاد خورشید و حتی نور مصنوعی آن به مدت چند ساعت در روز معادل دارو در رفع افسردگی نقش دارد.

روان شناسی رنگ ها

علم مدرن پزشکی درمان های مبتنی بر روان شناسی رنگ ها را به رسمیت نمی شناسد اما به عنوان درمان جایگزین تأثیرات خوب و مثبت از عملکرد آنها را فراوان دیده است.رنگ ها می تواند تأثیر زیادی در تغییر احساس داشته باشد. افراد معمولا پاسخ احساسی مثبتی به رنگ های اصلی "قرمز، زرد، سبز، آبی و بنفش" دارند.

رنگ قرمز مرتبط با هیجان، احساسات شدید و گرما می باشد. رنگ سبز آرام و متعادل کننده است. زرد رنگ خوش بینی، اعتماد به نفس و صمیمیت است.آبی رنگ فکر و منطق است. بنفش رنگ تجملات و هوشیاری معنوی است.

این ها اثرات مثبت رنگ ها بود اما تجربیات شخصی و فرهنگی منفی هم تأثیر زیادی روی مثبت یا منفی بودن رنگ ها می گذارد. به عنوان مثال؛ اکثر ایرانیان حس خوبی نسبت به رنگ فیروزه ای دارند زیرا تداعی کننده گنبد مساجد و بقاع متبرکه است و رنگ مشکی نماد عزاداری و حزن و اندوه است.

در طراحی دکوراسیون نیز بازی با رنگ ها نکته کلیدی محسوب می شود.همه می دانید که رنگ های گرم باعث افزایش اشتها شده و به همین دلیل رنگ های قرمز و نارنجی جزء جدایی ناپذیر رستوران ها و فست فود ها محسوب می شوند.

رنگ درمانی

در کشورهای مختلف جهان که دارای پیشینه ی کهن و قدمت هستند از جمله مصر باستان، یونان، هندوستان و چین رنگ درمانی از جمله تکنیک های درمانی طب مکمل و جایگزین است که گفته می شود برای درمان بسیاری از بیماری های جسمی و روحی کاربرد دارد.

این شیوه از جمله قدیمی ترین شیوه های درمان طبیعی در جهان است که در کنار تکنیک های دیگری از جمله نوردرمانی و سنگ درمانی به کار می رود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>