اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

قوسی

درب های قوسی شکل یا آرک دار داخلی نه جدید هستند و نه امروزی اما بسیار زیبا و خوش استایل می باشند. از این درب ها نزدیک به 4000 سال است که استفاده می شود، خصوصاً مردم رومانی در گذشته به وفور از این درب ها در ساختار خانه های خود استفاده می کردند، از این رو نمی توان این مدل درب را امروزی نامید.

درب های قوسی شکل اجزای مهم یک ساختمان هستند که هم می توانند موجب استحکام ساختار شوند و هم فضاهای خالی را پر کنند. این درب ها واقعا عالی بوده و نه تنها ساختمان را زیبا می کنند، بلکه نقش ساختاری نیز دارند. معمولاً، فشار بار ساختمان بر روی قسمت بالایی این درب ها به دو طرف درب منتقل شده، سپس به پایین درب می رسد. در ادامه این مطلب از ساختمانچی به بررسی این نوع درب ها می پردازیم پس با ما همراه باشید.

قوسی

انواع درب های آرک دار

  • درب فرانسوی آرک دار

درب های آرک دار در بسیاری از موارد کابرد دارند؛ شما می توانید با استفاده از این درب ها هم به دو اتاق دسترسی آسان داشته باشید و هم دو فضای متفاوت به وجود آورید. شاید به دیزاینی فکر کرده اید که هم در آن احساس آرامش و آسایش کنید و هم به شما اجازه بدهد که از هر دو فضا بهترین استفاده را ببرید، چنانچه این تصور را در ذهن دارید بهتر است از درب های فرانسوی آرک دار استفاده کنید.

برای چنین سبک زندگی این درب ها عالی هستند و مطمئناً شما از تصمیم خود مبنی بر استفاده از درب های آرک دار فرانسوی خشنود خواهید شد. "درب فرانسوی" لفظی جهانی است که برای درب های دو پانله استفاده می شود.

استفاده از ساختار درب آرک دار در جایی که درب مزبور در مرکز اتاق باز می شود، بسیار موثر است. درب ورودی خانه شما و یا هر درب داخلی آرک دار می تواند در کنار درب فرانسوی قرار بگیرد و این دو درب رو به مرکز اتاق باز شوند.

  • آرک رومانی یا کلاسیک

رومانی ها از فرهنگ و معماری یونانی بسیار بهره برده اند اما این آرک ها ساخته خود آنها می باشد. هنگامی که به شکل و دیزاین آرک فکر می کنیم، شکل نیم دایره به ذهن ما خطور می کند. این دیزاین بیانگر سبک مینیمال و ساده است و هیچ پیچیدگی در ساختار آن وجود ندارد. این نما در اتاق های زیرشیروانی بسیار عالی عمل می کند، از این رو چنانچه سقف آپارتمان ارتفاع نرمال داشته باشد، به شما پیشنهاد می شود از چنین ساختاری استفاده نکنید.

قوسی

  • آجرکاری

همه چیز در نهایت بستگی به انتخاب شخصی شما دارد. بعضی افراد آجر را دوست دارند و تمایل دارند که هر از چند گاهی از آن در دیزاین خانه خود استفاده کنند. بعضی افراد نیز تمایلی به نما آجری ندارند. البته اکثریت مردم بر سر یک چیز توافق نظر دارند و آن هم این است که نما آجری برای درب های آرک دار بسیار دیدنی و زیبا است.

هیچ فردی منکر این قضیه نیست. آجرها با مهارت و سرعت در یک منحنی زیبا چیده می شوند و این نما بسیار جذابیت دارد، شاید به این خاطر باشد که ساختار و ماهیت هدفمند آرک به وضوح دیده می شود و لبه های درب آرک دار با آجر بسیار زیبا دیده می شوند. اگر تمایل به استفاده از آجر دارید، از آنها برای آرک ها استفاده کنید.

  • درب آرک دار سبک گوتیک

این درب های آرک دار برای خانه های بزرگ تر مناسب هستند، خصوصاً خانه هایی که ورودی درب آنها از سنگ یا آجر ساخته شده است. تم گوتیک در بیرون خانه شما با نصب درب قطور، بزرگ و چوبی در زیر چهارچوب آرک مانند می تواند خود را نشان دهد. شما می توانید به این درب ها نمایی گوتیک و شبیه درب های قلعه بدهید.

  • درب آرک دار برای حمام

از آرک زیاد برای حمام استفاده نمی شود، اما شکی نیست که بسیار زیبا و جذاب هستند. یک درب آرک دار برای حمام به شما این حس را می دهد که گویی در یک خزینه شرقی هستید. این آرک، وان حمام و دوش را از هم جدا می کند، آیا این فوق العاده نیست؟ شاید بد نباشد که از این آرک برای حمام خود استفاده کنید و دو اتاق کوچک در این فضا به وجود بیاورید.

قوسی

  • آرک های پیش ساخته

شما می توانید از ابتدا تصمیم بگیرید که آرک بسازید یا از مدل پیش ساخته آن استفاده کنید که مورد دوم کار شما را آسان تر می کند اما هزینه اش بیشتر است. بسیاری از آرک های پیش ساخته، از جنس چوب و یا از ترکیبات مشتق شده از چوب ساخته می شوند.

کلام پایانی
خانه های امروزی با آرک های زیبا، نمای فوق العاده ای پیدا می کنند. این آرک ها به دیزاین مدرن داخلی استایل منحصر بفردی اضافه می کنند و دکوراسیون را لوکس، شیرین و دوست داشتنی نشان می دهند.

در طراحی ساختار آرک انواع و اقسام مدل ها وجود دارند که شامل آرک های گوتیک، آرک های فویلی، آرک های نیم دایره ای و آرک های هندسی می شوند. آرک ها ورودی های داخلی و خارجی، خانه شما را بزرگ تر می کنند و همچنین تنوع درب ها در این مدل ساختار، بسیار زیاد است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>