اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

شیشه رفلکس چیست؟

همه ما شیشه رفلکس را با خاصیت بازتابندگی آن می شناسیم و این مهم ترین ویژگی آن ها و اصلی ترین تفاوت شیشه رفلکس با معمولی است. این شیشه ها با نام های شیشه انعکاسی یا شیشه آینه ای هم شناخته می شوند. در واقع به واسطه ی آلیاژهایی که در ساخت شیشه های رفلکس به کار می روند، رنگ و میزان انعکاس در آن ها تغییر می کند.

عملکرد شیشه های رفلکس بر اساس نور است. یعنی هر سمتی از شیشه که در روشنایی بیشتری قرار داشته باشد به صورت آینه عمل می کند و سمت دیگر شبیه به شیشه های معمولی است. به همین دلیل در روز که هوا روشن تر است بیرون را می بینیم اما در شب که درون ساختمان از بیرون روشن تر است شیشه ها عملکردی شبیه به آینه دارند.

به طور کلی می توان برخی از معایب شیشه رفلکس را به عنوان مزایای شیشه معمولی دانست و بالعکس معایب شیشه معمولی را از مزایای شیشه رفلکس به حساب آورد. این به دلیل ویژگی های آن هاست که با یکدیگر تفاوت دارند.

با این وجود همین ویژگی ها به شما قدرت انتخاب می دهند تا بر اساس نیاز و کاربرد مورد نظرتان یکی از آن ها را انتخاب کنید.در ادامه به تفاوت شیشه رفلکس با معمولی با مقایسه کاربرد و قیمت آن ها می پردازیم:

قیمت شیشه رفلکس به دلیل ویژگی ها، مزیت ها و محبوبیت بیشتری که نسبت به شیشه معمولی دارد از شیشه معمولی بیشتر است. اما با این وجود پرفروش بودن شیشه های رفلکس را نیز می توان به عنوان تفاوت شیشه رفلکس با معمولی عنوان کرد.

شیشه رفلکس برای استفاده در نمای خارجی ساختمان های مسکونی و تجاری، شیشه ی بالکن و تراس، شیشه درهای ورودی و کلیه های مکان هایی که می خواهند دید محدودتری داشته باشند مناسب است.

شیشه های معمولی نیز برای چنین کاربردهای مورد استفاده قرار می گیرند اما محبوبیت شیشه های رفلکس نسبت به شیشه های معمولی به دلیل مزایایی که دارا هستند بیشتر است.اما این شیشه ها بر خلاف شیشه های معمولی برای استفاده در مکان هایی مثل پل هوایی که نیاز به دید بیشتر و امنیت بیشتری دارند مناسب نیستند.

علاوه بر این جالب است بدانید که شیشه های رفلکس در دکوراسیون داخلی نیز کاربردهای فراوانی دارند و مورد استفاده قرار می گیرند. مثلا طراحی کابینت آشپزخانه، طراحی کمدهای دکوراتیو و یا شیشه های مورد استفاده در سرویس های بهداشتی از جمله کاربردهای شیشه رفلکس در فضاهای داخلی هستند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>