اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

1. دسترسی و استارت بدون کلید
سیستم کیلس استارتر در سال 1982 برای اولین بار در خودروهای فرانسوی رنو فیوگو مورد استفاده قرار گرفت و پس از آن خودروهای شرکت جنرال موتورز نیز از این تکنولوژی استفاده کردند.یکی از امکانات جدید خودروهای امروزی سیستم استارت بدون کلید (Keyless Entry) است که که امکان قفل یا باز کردن در های خودرو و همچنین استارت موتور را بدون نیاز به استفاده از کلید، فراهم می کند. سیستم کیلس استارتر با استفاده از امواج رادیویی، یک سری امواج را با کد های مشخص از سوئیچ خودرو به سنسور ایموبلایزر ( دزدگیر) خودرو می فرستد. عملکرد این سیستم قفل کننده الکترونیکی طوری است که راننده با به همراه داشتن سوئیچ یا کارت هوشمند وقتی به فاصله یک متری خودرو برسد، قفل در ها به صورت اتوماتیک باز شده و بعد وارد شدن به خودرو راننده می تواند با فشاردادن دکمه استارت و نگه داشتن پدال ترمز خودرو خود را روشن کند.


2. کروز کنترل هوشمند
تکنولوژی کروز کنترل در اصل در سال 1788 توسط James Watt و Mathew Boulton برای کمک به کنترل موتورهای بخار اختراع شد. بدین صورت که با تنظیم کردن میزان سوخت ورودی به موتور، سرعت را ثابت نگه می دارد. نسل جدید کروز کنترل با نام کروز کنترل هوشمند (Adaptive Cruise Control) قابلیت تشخیص فاصله با خودروی پیش رو را نیز دارد. این سیستم، مشابه کروز کنترل معمولی، سرعت خودرو را بر اساس سرعت مورد نظر راننده که تنظیم شده است، کنترل می کند.با این تفاوت که این سیستم از آن جاکه مجهز به حسگرهای خاصی می باشد، سرعت خودرو را با توجه به فاصله تا خودروی جلویی تنظیم می کند. ازاین رو، درصورتی که فاصله خودرو تا خودروی جلویی، به دلیل کاهش سرعت خودروی جلویی، از حد مجاز کمتر شود، سرعت خودرو به طور هوشمند از هدایت کروز کنترل خارج می شود و کاهش می یابد.


3. سقف های متحرک
به طورکلی، هر صفحه ای که در سقف خودرو با هدف ورود نور یا هوا به داخل خودرو جاسازی شده باشد، سانروف نام دارد. برخی سانروف ها قابلیت باز و بسته شدن دارند درحالی که برخی دیگر ثابت هستند. سانروف ها معمولاً شفاف هستند در دهه هفتاد، به سانروف های شیشه ای داخلی و برقی، مونروف می گفتند سقف سانروف از جنس شیشه است که حدود یک سوم سقف خودرو را شامل می شود. سقف سانروف به دو صورت دستی و برقی موجود است، که البته امروزه با وجود تکنولوژی برتر در این حوزه حالت دستی سقف سانروف منسوخ شده است. سانروف ها انواع مختلفی دارند که می توان به سانروف پاپ آپ "pop-up"، سانروف اسپولیر(Spoiler)، سانروف داخلی(In- Built)، سقف های تاشونده(Folding)، سانروف جدا شونده(Removable)، سقف شیشه ای اشاره کرد.


4. پارک کردن اتوماتیک
سیستم پارک هوشمند برای اولین بار در کشور فرانسه معرفی شد. سیستم پارک هوشمند یا دستیار پارک هوشمند در واقع ترجمه عبارت Intelligent Parking Assist بوده و آن را به طور مخفف IPA می نامند.سیستم هوشمند پارک یا همان IPA در سه شرایط پارک دوبل، خروج از پارک دوبل و پارک سنگ چین یا همان پارک L می تواند مفید واقع شود.با روشن کردن یا در حالت آماده قرار دادن پارک هوشمند، خودرو با اندازه زدن فضای موجود و در صورت مناسب بودن فضا، روی صفحه نمایش پیام مربوط نمایش داده می شود. تمامی مراحل به دقت روی صفحه نمایش به راننده نشان داده می شود. راننده نیز در کل فرآیند روی سرعت خودرو کنترل دارد.


5. صندلی های مجهز به سیستم تهویه سامانهٔ ناوبری خودرو "Automotive navigation system"

بخشی از سامانهٔ کنترل خودرو یا یک سامانهٔ سوم شخص است که با اضافه کردن آن به خودرو، مسیریابی و پیداکردن محل را برای خودرو امکان پذیر می سازد. این سامانه به طور معمول از راه ارتباط با سامانه ماهواره ای ناوبری جهانی اطلاعات موقیعتی خود را دریافت می کند که این اطلاعات موقعیت خودرو را در جاده نشان می دهد. هنگامی که جهت یابی مورد نیاز باشد مسیریابی می تواند موقعیت را محاسبه کند.سیستم ناوبری GPS خودرو شامل دو بخش است: بخشی از گیرنده GPS و تجهیزات نمایش در خودرو نصب شده است. قسمت دیگر از مراکز کنترل کامپیوتر ساخته شده است و دو قسمت با ماهواره های موقعیت یابی متصل می شوند.


7. دوربین 360 درجه
این سیستم جدید، تکنولوژی دوربین های کمکی را که بیشتر در صنعت خودرو وجود داشت را به مرحله ای ارتقا داده. و قابلیت ها و امکانات جدیدی را در اختیار راننده قرار می دهد. به وسیله دوربین ها وسنسورهای موجود در این سیستم، یک نرم افزار خاص اطلاعات به دست آمده از این حسگرها را پردازش می کند. یک نمای کامل و 360 درجه از فضای اطراف خودرو را برای راننده به نمایش می گذارد. با استفاده از این قابلیت، راننده توانایی بیشتری در کنترل خودرو به خصوص در فضاهای تنگ خواهد داشت.سیستم دوربین فضای اطراف خودرو (Around View Monitor) از چهار دوربین مجزا مجهز شده اند، استفاده می کند. این دوربین ها در جلو، عقب و زیر آینه های جانبی تعبیه شده اند.این تصویر نهایی با دقت بالایی همراه بوده و به راننده امکان انجام مانورهایی سخت پارک کردن در فضای تنگ و کوچک را می دهد.


8. سامانه دید در شب

تاریخ صنعت خودرو نشان می دهد که اولین استفاده از سامانه های نایت ویژن (دید در شب) در این صنعت، توسط شرکت جنرال موتورز انجام شد. سیستم دید در شب از نور مادون قرمز استفاده شده که علاوه بر نامرئی بودن می تواند موانع متحرک را از روی گرمای بدنشان تشخیص دهد. این سیستم که با توجه به طول موجش در 3 بازه نزدیک مادون قرمز (NIR)، مادون قرمز متوسط (MIR) و دور از مادون قرمز (FIR) طبقه بندی می شود.سیستم فعال یا همان NIR با پخش کردن نور مادون قرمز، مشابه سیستم های نظامی، شب را برای شما روشن می کند. در مقابل سیستم غیر فعال از تکنولوژی FIR استفاده کرده است. برخلاف سیستم دید در شب به کار رفته در سیستم های نظامی، سیستم بی ام و تصاویر را بر مبنای گرمای اجسام ایجاد می کند و تصویری شبیه نگاتیو فیلم عکاسی به وجود می آورد.


9. شارژر وایرلس گوشی
شارژر وایرلس Qi و Airfuel نسل جدیدی از شارژرها هستند که روز به روز در خودروهای بیشتری ظهور پیدا می کنند و بدون نیاز به کابل و پورت USB گوشی هایی که از فناوری شارژ وایرلس پشتیبانی می کنند را شارژ می کنند. عملکرد شارژ وایرلس به این گونه است که صفحه شارژ وایرلس انرژی الکتریکی را توسط میدان مغناطیسی به گوشی منتقل می کند و گوشی نیز این انرژی را دریافت و در باتری خود ذخیره می کند هرچه میدان مغناطیسی بزرگ تر باشد انرژی با سرعت بیشتری منتقل می شود.برخی گوشی های هوشمند مثل مدل های گوگل نکسوس و سامسونگ گلکسی S6 و S7 سازگاری شارژر بی سیم را دارند


10. سیستم هشدار خواب الودگی
سیستم هشدار خواب آلودگی برای اولین بار از سوی شرکت ولوو ارائه شده است. شرکت ولوو یکی از شرکت های پیش تاز در زمینه تجهیزات ایمنی خودرو به شمار می آید.دراین سیستم دوربین کوچکی در مقابل راننده به گونه ای نصب می شود که تمام صورت راننده در محدوده دید دوربین قرار بگیرد. این سیستم با نرخ حدود 10 تصویر در ثانیه از راننده فیلم برداری کرده و تصاویر متوالی مربوطه را به بخش پردازش کننده منتقل می کند.در بخش پردازش کننده با توجه به الگوریتم های پردازش تصویر، موقعیت و وضعیت چشم های راننده استخراج می شود و در صورتی که چشم های او از یک حد مشخص بیشتر بسته شود، سیگنال هشدار به صدا در آمده و راننده را از حالت خواب آلودگی خارج می کند. این سیستم هم چنین در مواقعی که راننده به دلایل دیگری جز خواب آلودگی، در حال از دست دادن تمرکز خود است، هشدار می دهد. به طور مثال، در مواقعی که راننده بیش از حد بر روی navigation یا سیستم صوتی تمرکز کرده است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>