اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

امروزه با پیشرفت تکنولوژی نوع جدیدی از کاغذ دیواری به نام کاغذ دیواری ضد زلزله یا سیسمیک به بازار آمده که کارایی و مزیت های آن، متفاوت از انواع معمولی می باشد. به هنگام وقوع زلزله، دیوارهای خانه که اصولا از جنس آجر هستند، لرزیده و قسمت هایی از آن ها دچار تخریب می شوند. به دنبال اثرات ناشی از زلزله، همواره محققان در تلاش برای یافتن راهی برای کاهش اثرات تخریب دیوار های ساختمان بوده اند.

نتیجه تلاش ها و تحقیقات آنها منجر به طراحی و تولید کاغذ دیواری جدیدی به نام کاغذ دیواری مقاوم در برابر زلزله شده است. این نوع کاغذ دیواری از تخریب و ریزش دیوار در زمان زلزله جلوگیری می کند و امنیت ساکنین را تا حدی بالا می برد. در ادامه این مطلب به بررسی این نوع کاغذ دیواری می پردازیم، با ما همراه باشید.

زلزله

خواص فیزیکی کاغذ دیواری ضد زلزله
کاغذ دیواری ضد زلزله از الیاف شیشه ای بسیار مقاوم که به یکدیگر بافته شده اند، ساخته می شود. این الیاف بهم بافته شده، نوعی پوشش ارتجاعی و الاستیکی ایجاد می کند که انرژی ناشی از زلزله را در چهار جهت متفاوت انتقال داده و از فرو ریختن دیوار جلوگیری می کند.

علاوه بر الیاف شیشه ای، نوعی ماده مصنوعی به نام پلی پروپیلن نیز در ساخت این کاغذ دیواری استفاده می شود. این ماده دو طرف درز دیوار را نگه می دارد و از ریزش سنگ و آجر دیوار ساختمان ممانعت می کند.

مزایای کاغذ دیواری ضد زلزله

  • این نوع کاغذ دیواری بسیار مقاوم و انعطاف پذیر است.
  • عملکرد کاغذ دیواری ضد زلزله به نحوی است که نیروی ناشی از زلزله را بر تمامی دیوار تقسیم می کند و تنها بر یک قسمت نیرو وارد نکرده و منجر به ایجاد شکاف و درز در دیوار نمی گردد.
  • این کاغذ دیواری را می توان مانند سایر کاغذ دیواری های معمولی رنگ کرد یا بر روی آن یک کاغذ دیواری معمولی کشید.
  • کاغذ دیواری ضد زلزله را به راحتی می توان بر روی دیوار نصب کرد، اما باید دقت لازم را در انجام زیرسازی مناسب اعمال نمود.
  • استفاده از این کاغذ دیواری در مقایسه با سایر روش های مقاوم سازی از نظر اقتصادی بسیار مقرون بصرفه تر است.
  • روزنه های موجود در این نوع کاغذ دیواری از شکل گیری کپک و قارچ بر روی دیوار ممانعت می کند.
  • این محصول نقش زیادی در بهینه سازی مصرف انرژی ایفا می کند و به خوبی با انواع عایق ها و فوم ها ادغام می شود.
  • کاغذ دیواری ضد زلزله علاوه بر محافظت از ساختمان در برابر زمین لرزه، زیبایی و جذابیت نیز دارد. این کاغذ دیواری ها در انواع و طرح های گرافیکی متنوعی وجود دارند که می توانید بنا بر سلیقه، آن ها را با دکوراسیون داخلی خانه، هماهنگ کنید.

زلزله

سخن پایانی
ما در این مقاله به بررسی نوعی جدید از کاغذ دیواری موسوم به ضد زلزله پرداختیم که ویژگی های خاص و منحصربفردی دارد. این نوع کاغذ دیواری ها، تخریبات ناشی از زمین لرزه را کاهش می دهد و موجب کاهش هزینه های مالی و آسیب های جانی می شود.

امروزه از این نوع کاغذ دیواری بیشتر در ساختمان های مدرنی که مطابق با استانداردهای ضد زلزله ساخته می شوند، به منظور استحکام بیشتر دیوارها استفاده می شود. استفاده از این محصول در مناطق زلزله خیز، بسیار مفید می باشد، پس اگر در چنین محل هایی زندگی می کنید، پیشنهاد می کنیم حتما این کاغذ دیواری را هم برای امنیت و هم برای زیبایی، بکار ببرید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>