اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

نصب کاغذ دیواری ضد زلزله
این کاغذ دیواری با نوعی چسب مخصوص با قابلیت انعطاف پذیری بالا به دیوار نصب می شود. این نوع چسب متفاوت از انواع معمولی آن بوده و از دانه های پلی یورتان ساخته می شود. بعد از اینکه چسب بر روی دیوار مالیده شد، در آن نفوذ کرده و آب آن تبخیر می شود، سپس دانه های پلی یورتان پوششی مقاوم و محکم بر روی دیوار ایجاد می کند. پس از این مرحله، الیاف شیشه بر روی چسب مخصوص نصب می شود.

زلزله

نحوه عملکرد کاغذ دیواری ضد زلزله
دانشمندان موسسه فناوری کارل سروهه با کلمه اختصاری KIT که وابسته به موسسه تحقیقاتی بایر بودند، در آزمایش هایشان به بررسی رفتار آجرها و ملات آن پرداختند تا نقاط ضعف دیوارها را هنگام وقوع زمین لرزه پیدا کنند. آن ها در ابتدا بر روی نقاطی تمرکز کردند که فشار بیشتری بر روی آن ها بود، مانند گوشه های درب و پنجره ها. این تحقیق و بررسی، ایده ای را در ذهن آن ها تشکیل داد مبنی بر اینکه دیوارها را با استفاده از یک لایه دیوارپوش الیاف شیشه ای بپوشانند.

واضح بود که استفاده از چسب های معمولی برای چسباندن کاغذ دیواری مناسب نبوده. بنابراین نوعی چسب مخصوص برای این نوع کاغذ دیواری طراحی شد. چسب مخصوص کاغذ دیواری می تواند نقاط ضعف دیوار را بپوشاند و به هنگام وقوع زلزله قابلیت ویژه ای از خود نشان بدهد. در حین تکان های وارد آمده بر دیوار، ترکیبات هیدروژنی چسب از هم جدا شده و در جایی دیگر به یکدیگر متصل می شوند.

این امر باعث می شود سنگ و آجرهای دیوار از هم جدا نشوند و یا حداقل فروپاشی و تخریب دیوار را به شکل قابل توجهی به تاخیر می اندازند تا فرصت برای خروج افراد از ساختمان فراهم شود. این محصول می تواند 60 تا 70 درصد از میزان تخریب ها و آسیب دیدگی ساختمان جلوگیری به عمل آورد.

زلزله

آزمایش کاغذ دیواری ضد زلزله
محققان و دانشمندان برای تست عملکرد کاغذ دیواری های ضد زلزله آزمایشی را طراحی کرده اند تا از کارکرد مطلوب این محصول اطمینان حاصل کنند. آن ها با استفاده از دستگاه پرس هیدرولیک بزرگی چند مرتبه به دیوار فشار وارد کردند.

قسمت هایی که با کاغذ دیواری نانو پوشیده نشده بودند به راحتی تخریب شدند اما قسمت هایی که بر روی آن ها کاغذ دیواری ضد زلزله تعبیه شده بود، در بسیاری از قسمت ها سالم مانده و در برخی از قسمت ها دیوار فروریخته بود، اما آجرهای تخریب شده توسط چسب به یکدیگر متصل بودند و پراکنده نشدند. آن ها این آزمایش را در مقیاس های بزرگ تر و در مکان های گوناگون نیز انجام دادند.

نتیجه آزمایشات این بود که این نوع کاغذ دیواری می تواند از عواقب وحشتناکی که زلزله به وجود می آورد، جلوگیری و از شدت خرابی ها بکاهد. اغلب انتظار چنین نتیجه گیری را نداشتند و بر این باور بودند که این نوع کاغذ دیواری نمی تواند هیچ تأثیری بر میزان خرابی های ناشی از زلزله بگذارد. پس از انجام آزمایش، دیدگاه مردم نسبت به این محصول تغییر کرد و امروزه تعداد زیادی از مردم از این کاغذ دیواری در بهبود امنیت ساختمان استفاده می کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>