اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مانیسمان

لوله مانیسمان در دسته لوله های بدون درز قرار گرفته و استفاده از آن در صنایعی که از حساسیت بالایی برخوردارند، صورت می گیرد. این لوله از ویژگی های منحصر بفردی برخوردار است که در ادامه این مطلب به بیان آن ها می پردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

لوله ها انواع مختلفی دارند و استفاده از آن ها در صنعت با توجه به ویژگی ها و کاربرد هریک متفاوت می باشد. در این میان مانیسمان نمونه ای از لوله هایی است که در ساخت آن ها از هیچ گونه جوشکاری استفاده نشده و بدنه آن ها کاملا یکدست می باشد. این ویژگی در این لوله ها سبب شده تا نسبت به سایر لوله ها محکم تر بوده و قیمتی بالاتر از انواع دیگر داشته باشد.

معرفی لوله های بدون درز
در گذشته از روش اکستروژن برای تولید لوله های بدون درز استفاده می شد. استفاده از این روش در ابتدا برای لوله های سربی و پس از مدتی برای لوله های فولادی صورت می گرفت. از دیگر روش هایی که به این منظور می توان مورد استفاده قرار داد ریخته گری، نورد اکستروژن و اسپینینگ می باشد.

در میان روش هایی که به آن ها اشاره شد، روش نورد بیش ترین کاربرد را دارد، چرا که در این روش لوله ها از کیفیت بهتری برخوردار می باشند. این روش به سه دسته اصلی نورد سوراخ کاری، پیلگر و اصلاحی تقسیم بندی می شود.

مانیسمان

مانیسمان، لوله ای بدون درز
همان گونه که در بالا نیز اشاره شد، ساخت این متریال به گونه ای است که در آن هیچ گونه درز و اتصالی وجود ندارد و سطح آن کاملا یکپارچه می باشد. این محصول نسبت به نمونه های درزدار از استحکام بالاتری برخوردار بوده و فشار بیش تری را تحمل می کند.

لوله مانیسمان زیرمجموعه ای از لوله های فولادی می باشد که معمولا از قطر کمی برخوردار هستند. در مواردی که به نمونه هایی با قطر بیش تر نیاز است، تغییراتی در فرآیند تولید ایجاد می شود که این امر هزینه زیادی در بر دارد.

تقسیم بندی لوله های مانیسمان بر اساس سایز و رده انجام می شود. این محصول عموما در رده های 20، 40 و 80 تولید می شود. رده های 20 و 40 کاربرد بیشتری دارند.

هرکدام از این لوله ها با توجه ویژگی هایی که دارند در بازه ای مشخص تعریف می شوند. یکی از ویژگی های این محصول فشار می باشد. فشار لوله های مانیسمان با توجه به سایز، ضخامت و دمای کار تعریف می شود.

از دیگر ویژگی های این محصول می توان به ضخامت یا رده آن اشاره کرد. در بالا به رده های ساخت این گونه لوله ها اشاره شد. در میان موارد مذکور، رده 20 با نام لوله سبک شناخته می شود. رده 80 از استحکام بالایی برخوردار بوده و در دسته انواع سنگین تقسیم بندی می شود.

استفاده از این مدل در موارد پرفشار و در زمان هایی که احتمال خوردگی وجود دارد، صورت می گیرد. برای انتخاب لوله مانیسمان مناسب، باید به کاربرد، میزان فشار، دما و شرایط کاری مورد نظر توجه کرد.

مانیسمان

انواع لوله مانیسمان

  • لوله مانیسمان رده 20
  1. لوله های رده 20 جزو لوله های سبک محسوب می شوند.
  2. سایز آن ها از 1/2 تا 6 اینچ متغیر می باشد.
  3. قطری در حدود 21 تا 168 میلی متر دارند.
  4. ضخامت آن ها بین 2/5 تا 6 میلی متر می باشد.
  5. کاربرد این لوله ها بیشتر در مصارف خانگی و لوله کشی های گاز منازل می باشد.
  • لوله مانیسمان رده 40
  1. این لوله ها جزو لوله های متوسط محسوب می شوند.
  2. سایز آن ها از 1/2 تا 10 اینچ متغیر می باشد.
  3. قطری در حدود 21 تا 273 میلی متر دارند.
  4. ضخامت لوله های رده 40 از 2/8 تا 9/3 میلی متر متغیر می باشد.
  5. از این لوله ها بیشتر در مصارفی که به تحمل فشار و دما بالا نیاز است، استفاده می شود.
  • لوله مانیسمان رده 80
  1. لوله های رده 80 به لوله های سنگین و بسیار مقاوم معروف هستند.
  2. سایز آن ها از 1/2 تا 10 اینچ متغیر است.
  3. قطری در حدود 21 تا 273 میلی متر دارند.
  4. ضخامت این لوله ها از 3/7 تا 15/9 میلی متر متغیر می باشد.
  5. از لوله های رده 80 در صنایعی که مقاومت، استحکام بالا و تحمل فشار و دمای بسیار زیاد نیاز است، استفاده می شود.

نکات پایانی
با توجه به آن چه که در بالا به آن اشاره شد، لوله های مانیسمان با توجه به یکپارچگی و بدون درز بودنشان از مقاومت بالایی برخوردار هستند و استحکام آن ها در برابر تغییرات دمایی و خوردگی بالا است. همین امر سبب می شود عمر مفید این محصول بالا رود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>