اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


شیشه ضد گلوله چیست؟

شیشه ضدگلوله چیست؟

شیشه ضد گلوله به عنوان ششیه ایمنی و محافظ با ضخامت بالا استفاده می شود. معمولا این شیشه ها به سختی می شکنند و در هنگام شکستن هیچ آسیبی به اطرافیان وارد نمی شود. شیشه لمینت تشکیل شده از چند لایه شیشه سکوریت با ضخامت های 4,5,6,8,10,12 میل که با طلق pvb یا با چسب رزین به هم چسبانده می شوند.شیشه های ضدگلوله هنگام شکستن و ضربه خوردن به صورت پودر شده و نریخته بلکه با کشش و چسبندگی تلق همگی آن ها جذب خود شده و از ریزش آن جلوگیری می شود.

ساخت شیشه ضد گلوله

شیشه ضدگلوله که در واقع همان شیشه لمینت با مقاومت بسیار بالا می باشد از دو یا چند لایه شیشه با لایه هایی از طلق PVB تشکیل شده است که در اثر حرارت دهی یکپارچه شده اند. هرچه ضخامت و تعداد لایه های شیشه و PVB بیشتر باشد، به همان اندازه مقاومت این شیشه نیز بیشتر خواهد شد. ضخامت شیشه هایی که با نام شیشه ضد گلوله شناخته می شود بین 7 تا 7.5 میلی متر می باشد.

تاریخچه شیشه های نشکن

این شیشه در قرن بیستم توسط یک شیمیدان فرانسوی به نام بندیکتوس به طور اتفاقی کشف شد. این شیمیدان در آزمایشگاه در حین کار شیشه اش افتاده و در کمال تعجب می بیند که شیشه نمی شکند و پس از بررسی شیشه به این نتیجه می رسد که مواد موجود در شیشه حاوی کربن بوده و دلیل مقاومت شیشه هم به همین دلیل می باشد.

مواد پلاستیکی بسیار در برابر ضربه مقاوم بوده و ترکیب آن با شیشه موجب ایجاد شیشه ضد گلوله می شود. در اثر برخورد ضربه به شیشه، مواد پلاستیکی فشار ناشی از گلوله را جذب و آن را بر روی سطح شیشه پخش می کند.

مکانیزم اثر شیشه ضد گلوله

شیشه های ضدگلوله مقاومت بالایی در برابر گلوله و ضربه دارند این شیشه ها از ضربه جلوگیری نمی کنند بلکه اثرات آن را به تاخیر می اندازد. لایه لایه بودن شیشه ضدگلوله باعث می شود گلوله پس از برخورد به لایه اول که شیشه است آن را سوراخ می کند اما لایه دوم و سوم که لایه های PVB و شیشه هستند از شدت ضربه می کاهند به گونه ای که گلوله امکان پیشروی بیشتر پیدا نمی کند و درون شیشه باقی می مانند. به طور کل یک گلوله نمی تواند شیشه ضدگلوله را بشکند اما چند گلوله با هم می توانند باعث تخریب شیشه ضد گلوله شوند.

ویژگی های شیشه ضد گلوله

  • لایه های PVB بدون رنگ جهت شفافیت بالای شیشه
  • کیفیت دید بسیار بالا، بدون موج و انحراف در دید
  • طول عمر بالای شیشه به دلیل استحکام بالا
  • امکان تولید در ابعاد و طرح های مختلف
  • تولید شیشه به صورت صاف و خم
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>