اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بسیاری از مردم معتقدند که آبگرمکن های بدون مخزن ( آبگرمکن هایی که آب را سریع گرم می کنند) انرژی کمتری نسبت به آبگرمکن مخزن دار مصرف می کنند و کارایی بهتری نسبت به آنها دارند زیرا این آبگرمکن ها آب را فقط هنگامی که مورد نیاز است گرم می کنند و درنتیجه مانع اتلاف انرژی در حالت آماده باش می شوند. آبگرمکن های بدون مخزن سال هاست که در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می گیرند اما همیشه باور مردم در مورد آنها درست نیست. در برخی مکان ها، استفاده از آنها می تواند یک راه حل باشد، اما نه در همه جا! در ادامه به بررسی دقیق این موضوع می پردازیم.

آبگرمکن

قابلیت اطمینان
آبگرمکن های بدون مخزن دارای قطعات و کنترل پیچیده ای هستند. هر چه دستگاه پیچیده تر باشد، احتمال اشتباه بالاتر می رود. در هوای سرد، در صورت عدم استفاده از این آبگرمکن باید مراقب باشید تا آب آبگرمکن کاملا تخلیه شود، در غیر این صورت با یخ زدن آب، آبگرمکن آسیب می بیند. در مناطقی که دارای سختی آب هستند، آبگرمکن در معرض آهک گرفتگی قرار می گیرد و به طور جدی کارایی آن پایین می آید. با استفاده از آبگرمکن های مخزن دار مواد معدنی موجود در آب سخت در کف آن رسوب می کند و به بیرون رانده می شوند. علاوه بر این، رسوب در کف آبگرمکن های مخزن دار تأثیر کمتری بر روی عملکرد آن می گذارد. حتی با افزایش رسوب، کارایی به ندرت بیش از پنج درصد کاهش می یابد، زیرا بیشتر تبادل گرما در لوله های آب گرم اتفاق می افتد نه در کف مخزن.

هزینه های نگهداری از آبگرمکن به مخزن دار یا بدون مخزن بودن آن بستگی دارد. آبگرمکن های بدون مخزن لزوماً دیگ های بخار کوچکی هستند که بیش از مخزن دارها نیاز به رسیدگی دارند. برگه راهنمای آبگرمکن را خوب مطالعه کنید، زیرا ممکن است متوجه شوید که اگر نصب و سرویس کردن آبگرمکن توسط یک تکنسین ماهر انجام نشود گارانتی آن باطل می شود و خدمات و سرویس خارج از گارانتی نیز بسیار گران قیمت است.

به یاد داشته باشید که سرویس کردن آبگرمکن مخزن دار بسیار ساده تر از آبگرمکن بدون مخزن است. این یکی از موضوعات اصلی و مهم است که باید افراد آن را مورد توجه قرار دهند. اصولاً افراد آبگرمکن های خود را چک نمی کنند، تا اینکه متوجه می شوند در جایی آب جمع شده و یا کارایی آبگرمکن پایین آمده است. آیا شما می خواهید متفاوت باشید و واقعا آبگرمکن بدون مخزن خود را سرویس کنید؟ اگر اینگونه نیست، بهتر است از آبگرمکن مخزن دار استفاده کنید. این آبگرمکن ها ارزان قیمت تر و ساده تر هستند و به مراتب کمتر باعث دردسر شما می شوند.

آبگرمکن

صرفه جویی در انرژی
زمانی که از آبگرمکن بدون مخزن استفاده نمی شود چراغ اتوماتیک آن خاموش می گردد، اما عملکرد آن چندان بهتر از آبگرمکن های مخزن دار با عایق بندی بهتر نیست. تنها جایی که گرما در هر دو نوع آبگرمکن کاهش می یابد لوله ها می باشند. هر بار که از آب گرم استفاده می کنید، تمام لوله های فلزی بین آبگرمکن و شیر آب، گرم می شوند و پس از آن خود آب گرم می‌شود. اگر برای هر شیر آب بتوان یک آبگرمکن بدون مخزن نصب کرد (گرچه این کار هزینه بسیار بالایی دارد) عملکرد و کارایی بالاتر می رفت. عایق بندی همه لوله ها باعث کاهش تلفات گرمای موجود در هر دو نوع آبگرمکن می شود. به علاوه، کنترل آبگرمکن بدون مخزن از طریق برق انجام می‌شود.

در حال حاضر، عادلانه این است که بگوییم آبگرمکن بدون مخزن برقی کمی بهتر از مدل گازی آن است زیرا فاقد بسیاری از مشکالات مدل گازی می باشد. اگر در منطقه ای زندگی می کنید که هزینه های قبض گاز و برق یکسان هستند، در این صورت استفاده از آبگرمکن بدون مخزن برقی احتمالا به نفع شما خواهد بود، البته اگر از عهده مسائل مربوط به سرویس کردن و هزینه های جانبی برآیید! از آنجایی که آبگرمکن های بدون مخزن برقی رسوبات آهکی می گیرند، این رسوبات باید به صورت دوره ای و منظم تمیز شوند، در غیر این صورت آبگرمکن آسیب می بیند.

آبگرمکن

گارانتی
تولیدکنندگان ابگرمکن های بدون مخزن ممکن است ادعا کنند که آبگرمکن های ژاپنی معمولا 10 تا 15 سال داری طول عمر هستند. مشکل اینجاست که آبگرمکن های فروخته شده در ژاپن مانند آبگرمکن هایی که در سراسر دنیا فروخته می شوند، نیستند. ژاپنی ها دارای فرهنگ، الگوهای استفاده و انتظارات متفاوت از آبگرمکن های خود هستند! در مورد آبگرمکن ها باید بگوییم که هیچ کس از طول عمر آنها مطمئن نیست چرا که این آبگرمکن ها دارای طول عمر بالایی نبوده اند که کسی بتواند با قطعیت پاسخ این سوال را بدهد. ممکن است این یکی از دلایلی باشد که تولیدکنندگان آبگرمکن های بدون مخزن برای باطل کردن گارانتی دستگاه شما با کوچک ترین تخلف بسیار مشتاقانه عمل می‌کنند (حتما برگه راهنمای دستگاه را مطالعه کنید!).

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>