اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


کاربرد شیشه لمینت

تاریخچه شیشه لمینت

سال 1903 توسط یک شیمیدان فرانسوی بنام "ادوارد بندیکناس" به صورت تصادفی اختراع شد، وی در هنگام کار در آزمایشگاه مشاهده کرد فلاسک شیشه ای پوشش داده شده با نیترات سلولز بعد از شکست متلاشی نشده و قطعات شکسته شده به صورت پیوسته در کنار یکدیگرباقی ماندند.

شیمیدان فرانسوی از این مشاهده الهام گرفت و از آن جهت تهیه شیشه لمینت استفاده نمود. ازاین اختراع برای اولین بار در جنگ جهانی اول برای تهیه شیشه ماسک گاز استفاده شد و سپس در سال 1939 کمپانی فورد بکاربردن شیشه لمینت را درصنعت خودرو سازی آغاز کرد.

کاربرد شیشه لمینت

این شیشه به دلیل مقاومت بالایی که دارند نوعی شیشه امنیتی محسوب می شوند و علاوه بر استفاده از آنها در ساختمان های مسکونی( که به عنوان نوعی عایق صوتی و متریالی برای روئیت فضای بیرون ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند؛) در سایر مکان ها از جمله فرودگاه ها, اماکن اداری و تجاری, فروشگاه های زنجیره ای, ویترین صرافی ها و طلا فروشی ها و دیگر مکان ها و نیز به عنوان کف دکوراتیو در ساختمان ها کاربرد دارد.

شیشه های نشکن به عنوان شیشه اتومبیل نیز مورد استفاده قرار می گیرد زیرا به دلیل خاصیت کشسانی شیشه میزان خسارت ناشی از شکستن آن در هنگام تصادف کاهش می یابد و امنیت راننده را فراهم میسازد.علاوه بر آن از این نوع شیشه به عنوان شیشه های ضد گلوله و شیشه های عایق صوتی در مکان های امنیتی استفاده می شود.

ویژگی های شیشه لمینت

به همین دلیل استفاده از شیشه لمینتدر ساختمان هایی با ارتفاع بالا در جلوگیری از خطرات احتمالی ازجمله آتش سوزی و زلزله نیز می تواند بسیار حیاتی باشد. استفاده از چندین نوع شیشه در لایه های مختلف از دیگر مزیت های مهم شیشه لمینت می باشد که باعث افزایش کارایی این نوع شیشه لمینت می شود.

علاوه برافزایش ایمنی این نوع شیشه ها، می توان به عایق بودن آن ها در برابر صدا نیز اشاره کرد. با توجه به مهم بودن آلودگی صوتی در شهرهای بزرگ برطرف کردن این موضوع نیز می تواند برای افرادی که در صنعت معماری دستی دارند، بسیار جالب توجه باشد.

همچنین تلق بکار رفته در این محصول باعث کنترل اشعه ماورای بنفش نیز می شود. در شیشه لمینت های تولید شده، با افزایش ضخامت لایه میانی، میزان عایق بودن این شیشه ها در برابر اشعه ماورای بنفش افزایش می یابد که این امر نقش بسزایی در حفظ سلامت افراد داخل منزل داشته و مانع از کاهش تدریجی رنگ فرش ها و مبلمان توسط نور خورشید می شود.

با این اوصاف می توان گفت شیشه لمینت، سه ویژگی عایق حرارتی، کاهش آلودگی صوتی و امنیت را به طور یکجا در بردارد.همچنین این نوع در مناطقی که بادهای شدید می وزد و خطر ایجاد طوفان و گردباد وجود دارد می توان در ساختمان ها، پارتیشن اداری و درب اتوماتیک مورداستفاده قرار بگیرد. با توجه به مصارف پرکاربرد این محصول می توان گفت که قیمت شیشه لمینت بسیار مناسب است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>