اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ساختار شیشه لمینت

شیشه لمینت یکی از انواع شیشه مناسب برای کاربردهای مختلف است. تشخیص شیشه لمینت به این نکته بر می گردد که تفاوت و شباهت این شیشه را با دیگر شیشه ها بدانید. این نوع شیشه از نمونه های ایمنی است که از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است.

علت مقاوم بودن این شیشه به این دلیل است که از 2 یا چند لایه شیشه تشکیل شده است و در بین هر لایه از آن طلق PVB قرار می گیرد. این موضوع باعث می شود که شیشه لمینت دیرتر از سایر شیشه ها آسیب ببیند.

زمانی که به شیشه لمینت ضربه ی سنگینی وارد می شود، لایه PVB میانی که در این نوع شیشه وجود دارد، مانع از پاشیده شدن قطعات شیشه به اطراف می شود. ضخامت شیشه لمینت به تعداد لایه های آن بستگی دارد. این موضوع تا حد بسیار زیادی باعث کاهش آسیب و جراحت می شود. این یکی از راه های تشخیص شیشه لمینت می باشد.

ویژگی دیگر شیشه لمینت این است که به عنوان عایق صدا بکار بره می شود. بنابراین زمانی که از این شیشه برای ورودی یا دیواره های یک ساختمان استفاده می شود؛ صدای داخل ساختمان تا حد زیادی کاهش پیدا می کند. این موضوع یکی از ویژگی هایی است که به شما کمک می کند به راحتی شیشه های لمینت را از سایر شیشه ها تشخیص دهید.

ساختار شیشه لمینت

شیشه لمینت در واقع از چند لایه شیشه ساخته شده است. جنس این لایه ها می تواند از شیشه های نشکن همان سکوریت باشد که توسط لایه PVB تحت حرارت و فشار به یکدیگر وصل می شوند. علت این که قطعات شیشه پس از شکسته شدن در کنار هم باقی می مانند نیز مقاومت لایه PVB است.

این لایه باعث می شود قطعات شیشه نریزد و لبه تیزی هم ایجاد نمی کند. در بسیاری از کاربردها از ترکیب شیشه لمینت و سکوریت به همراه یکدیگر استفاده می شود تا امنیت و مقاومت آن مورد قبول باشد.برای تولید شیشه لمینت و یا هر نوع شیشه ای که از ایمنی بالایی برخوردار است، فاکتورهای متفاوتی در برآورد هزینه ها وجود دارد که به عوامل مختلفی بستگی دارد:

  • مقاومت در برابر نور خورشید
  • ضخامت شیشه لمینت
  • رنگ های متفاوت
  • اشکال غیر استاندارد

همه این موارد بر روی هزینه تولید شیشه های ایمن تأثیرگذار هستند؛ اما به صورت کلی شیشه لمینت از شیشه سکوریت گران تر است.

ضخامت شیشه لمینت

شیشه لمینت به دلیل چند لایه بودن آن دارای ضخامت بالایی می باشد و به دلیل مقاومت بالایی که دارد یک مانع فیزیکی در برابر نفوذ آلودگی های مختلف محسوب می شود. این نوع شیشه در مکان هایی که نیاز به ایمنی بالا و در عین حال دیواره های شفاف دارند، بسیار پرکاربرد است. شیشه لمینت از نفوذ افراد مجرم و سارق به داخل محیط نیز جلوگیری می کند، این شیشه دارای رنگ های زیادی است.

شما می توانید با توجه به کاربرد و سلیقه و طرح های مورد نظرتان رنگ مناسب را انتخاب کنید. جالب است بدانید که این نوع شیشه در برابر انفجار و گلوله هم تا حدی مقاوم است و به همین دلیل در بانک ها از آن استفاده می شود. اگر در لایه های شیشه لمینت از شیشه نشکن استفاده شود، مقاومت حرارتی آن بالا می رود. این نوع شیشه یکی از پرکاربردترین و بهترین شیشه ها برای استفاده های مختلف است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>