اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

علائم خرابی فشنگی آب
خراب شدن فشنگی خودرو علائم متفاوتی دارد که باید از طریق مشاهده مشکلات زیر اقدام به تست فشنگی آب نمایید و از سالم بودن آن مطمئن شوید.

فشنگی

زمانی که متوجه شدید دمای آب نمایش داده نمی شود
در زمان بررسی کردن آمپر با دیاگ عدد متفاوتی نسبت به عدد مشخص شده در نمایشگر نشان داده می شود
مصرف خودروی شما افزایش پیدا کرده است و از آن دود بلند می شود
خودرو مخصوصاً در هوای سرد، به راحتی روشن نمی شود
خودرو داغ می کند و فن دیر روشن می شود
به علاوه زمانی که سوکت فشنگی آب سولفاته شده باشد و یا میزان آب رادیاتور موجود در ماشین کم شود و از طرفی سیستم خنک کننده هواگیری شده باشد، دمای آمپر درست نمایش داده نمی شود.

به علاوه از دیگر علائم خرابی فشنگی آب علت یک سره کار کردن فن ماشین و نیز جدا شدن سوکت فشنگی است که معمولاً به دلیل جوش آوردن ماشین اتفاق می افتد.

دلایل خرابی فشنگی آب
فشنگی آب ممکن است به دلایل متفاوتی خراب شود. سوختن فشنگی و بروز اختلالاتی همانند قطع شدن اتصالات و سیم ها، همچنین ایجاد رسوب و زنگ زدگی بر روی حس گر و یا قطع سوکت و عدم برقراری برق می تواند موجب از کار افتادن عملکرد فشنگی آب شود.

نحوه تعویض فشنگی آب
قبل از هر چیز و زمانی که علائم خرابی فشنگی آب را مشاهده کردید، باید بدانید که در هنگام تعویض فشنگی آب ماشین باید سرد باشد. این فشنگی ها معمولاً پشت سر سیلندر و سمتی که باتری ماشین قرار گرفته، واقع شده اند. برای تعویض باید ابتدا خرطومی هواکش را باز کرده و باتری را جدا کنید. سپس سوکت های فشنگی را جدا نموده و به وسیله آچار فشنگی را باز کنید و فشنگی جدید را جایگزین نمایید.
برای اینکه در سفرهای طولانی کمتر با مشکلات ماشین روبرو شوید، سعی کنید حتماً از سالم بودن قطعات و درست کار کردن همه قسمت های ماشین خود مطمئن شوید. به یاد داشته باشید که حتماً آمپر ماشین و میزان آب رادیاتور را بررسی کنید و در صورت مشاهده هرگونه مشکلی می توانید از کارشناسان استادکار کمک بگیرید.
سنسور دمای آب موتور

فشنگی

ECU با اطلاع پیدا کردن از دمای آب موتور تصمیم می‌گیرد که چه زمانی فن دور کند و یا دور تند را فعال کند ویا اینکه بر اساس سرد یا گرم بودن موتور چه میزان بنزین پاشش کند و اصطلاحا ساسات کند یا خیر.

در حال حاضر در برخی از ماشین ها ( مثل سمند - 405 - پرشیا مدل های دارای کنترل یونیت فن هستند) سه عدد سنسور دمای آب وجود دارد که رنگ قهوه ای آن برای کنترل یونیت فن جهت دستور راه اندازی فن و رنگ سبز برای ECU موتور جهت اطلاع از دمای آب و تنظیم سوخت و رنگ آبی برای نمایشگر پشت آمپر استفاده می شود.

درخودرو پراید و برخی خودرو ها که فاقد کنترل یونیت فن هستند و ECU عملکرد فن را کنترل می کند، دو عدد سنسور دمای آب موتور وجود دارد که یکی جهت ارسال اطلاعات دما به ECU و دیگری جهت نمایش پشت آمپر استفاده می شود.

اما در خودروی 206 / 207 تنها یک سنسور دمای آب وجود دارد، زیرا تمامی پرامتر های آمپر توسط BSI ( Built-in Systems Interface) کنترل می شود و تمامی ECU ها و کنترلر ها در این خودرو به هم متصل و اطلاعات مورد نیاز همواره در دسترس تمامی قسمت ها و کنترلر ها هست، لذا نیازی به سنسور اضافه نیست.


مشکل سنسور دمای اب چیست؟

  • 1-دود کردن خودرو در زمانی که موتور خنک می‌باشد یا بعد از گرم شدن موتور.
  • 2- بد روشن شدن خودرو در اب و هوای سرد.
  • 3- داغ کردن خودرو و دیر روشن شدن فن.
  • 4- یکسره کار کردن فن رادیات.

حالا چرا بد کار کردن این سنسور چرا باعث بروز این مشکلات می‌شود؟
برای تنظیم دور موتور در زمان استارت اولیه این مورد به عهده استپ و ECU می‌باشد اما در ابتدا اطلاعات از سنسور دما اب گرفته می‌شود. حال اطلاعات این سنسور چه کار هایی انجام می دهد؟؟

1- فرستادن اطلاعات به کنترل یونیت انژکتور های برای زمان پاشش و شمع ها برای جرقه.
2- ساسات اتوماتیک.

نکته: با خرابی این سنسور فن رادیات درست عمل نمی‌کند وخودرو گرم کرده وجوش می اورد ودمای اب در هنگام روشن شدن فن بسیار بالاتر از قبل در پشت امپر دیده می‌شود وخودرو بدون هیچ دلیل مکانیکی هنگام صبح با استارت زیاد روشن می شود

روش تعمیر:

1- وقتی به این نتیجه رسیدید که این سنسور خراب است ابتدا مسیر سیم کشی برسی شود وسپس تعویض قطعه مورد نظر

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>