اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تشریح سیستم مدار چراغ روغن و نحوه عملکرد شمع روغن

فشنگی

هنگامی که سوییچ را باز میکنیم برق از IGN سوییچ وارد چراغ روغن شده و پس از ان وارد فشنگی می‌شود یه علت انکه فنر به پولکی فشار می اورد و به بدنه چسبیده است در نتیجه چراغ روغن روشن می‌شود.

هنگامی که ماشین روشن شد روغن از سوراخ وسط فشنگی روغن وارد شده و باعث می‌شود پولکی از بدنه جدا شود و چراغ خاموش می‌شود لامپ چراغ روغن بین 3 الی 5 وات می‌باشد و زرد قرمز است.

محل نصب این سنسور در خیلی موارد بقل فیلتر روغن نصب میشه و دو حالت داره بعضی سنسورها قبل از فیلتر روغن نصب میشه و برخی دیگر بعد از فیلتر روغن فشار روغن نشان می دهد

عیب یابی چراغ روغن

اگر سوییچ را باز کنیم و چراغ روشن نشود:

1- چراغ روغن سوخته.

2- سیم یا برق قطع است.

3- فشنگی خراب است.
اگر خودرو روشن شود و چراغ خاموش نشود احتمالی عبارتند از:

1- سیم بین فشنگی و لامپ بدنه شده

2- فشنگی خراب است.

3- فشار روغن مناسب نیست.

برای آزمایش کافی است فیش را از فشنگی بیرون بیاوریم اگر لامپ خاموش شد فشنگی خراب است و یا کیفیت روغن مناسب نیست ولی اگر خاموش نشد سیم بین فشنگی و لامپ اتصالی دارد.
- خودرو کشش ندارد
* فیلتر هوا کثیف است
* استهلاک بیش از حد صفحه کلاچ یا دیسک کلاچ
* دریچه گاز کاملا باز نمی شود
* سیستم سوخت رسانی و سیستم جرقه تنظیم نیست
- موتور ریب میزند
* فیلتر هوا کثیف است
* فیلتر بنزین کثیف است
* دریچه ساسات کاملا باز نیست (کاربراتوری)
* عدم اتصال کامل بین وایر شمع و شمع
* سیستم سوخت رسانی و سیستم جرقه تنظیم نیست
* ایراد در پمپ بنزین

فشنگی

موتور بیش از حد گرم می‌کند
* آب رادیاتور کم است
* مدار رادیاتور کثیف است
* تسمه واترپمپ تنظیم نیست
* درب رادیاتور شل یا سوپاپ آن خراب است
* ترموستات کاملا باز نمی‌کند
* سیستم جرقه تنظیم نیست
* فن رادیاتور بدرستی عمل نمی‌کند

مصرف بنزین بالاست
* فیلتر هوا کثیف است
* دریچه ساسات کاملا باز نیست (کاربراتوری)
* سیستم سوخت رسانی و سیستم جرقه تنظیم نیست
* نشتی بنزین در سیستم سوخت رسانی

موتور در دور آرام کار نمی‌کند
* فیلتر هوا کثیف است
* سیستم سوخت رسانی و سیستم جرقه تنظیم نیست
* نشت هوا در سیستم سوخت رسانی

موتور در زمستان دیر روشن می‌شود
* غلظت روغن زیاد است
* دریچه ساسات عمل نمی‌کند (کاربراتوری)
* سیستم جرقه تنظیم نیست
*سنسورهای دمای موتور بدرستی عمل نمی‌کند

اتومبیل در سرعتهای بالا لرزش دارد
* آج لاستیکها هماهنگی ندارد
* رینگ چرخ تاب دارد
* چرخها بالانس نیست
* چهارشاخه فرمان یا سیبکها خلاصی دارند

فرمان به چپ و راست میکشد
* باد لاستیکها تنظیم نیست
* ایراد در قطعات جلو بندی
* تنظیم نبودن زاویه چرخها

فشنگی

وجود لرزش اتومبیل در هنگام ترمز
* بالانس نبودن یا تاب داشتن دیسک ترمز
* دو پهن بودن کاسه ترمزها
* معیوب بودن یا چرب بودن لنتها

تعویض دنده ها به سختی صورت می گیرد
* کمبود واسکازین گیربکس
* مناسب نبودن غلظت واسکازین
* استهلاک در سیستم کلاچ
* استهلاک در دنده های برنجی گیربکس

ترمز خوب عمل نمی‌کند
* گرفتگی سوراخ ورودی و خروجی هوا در درب مخزن روغن ترمز
* وجود هوا در سیستم مدار ترمز
* وجود نشتی روغن در مدار ترمز
* چرب بودن لنتها
* استهلاک بیش از حد لنتها
* استهلاک بیش از حد در دیسک ترمز یا کاسه چرخها
* عمل نکردن پمپ اصلی - بوستر یا سیلندر چرخها

نتیجه تصویری برای فشنگی روغن
چراغ روغن روشن می شود
* کمبود روغن موتور
* مناسب نبودن غلظت روغن
* کثیفی فیلتر روغن
* فشنگی کنترل فشار روغن خوب عمل نمی کند
* افت فشار روغن در مدار روغنکاری

اویل پمپ خراب است
چراغ دینام روشن می شود
* کم بودن سطح آب باطری
* تنظیم نبودن تسمه دینام
* شل بودن فیشهای دینام
* تمیز نبودن اتصال قطبهای باطری
* ایراد در دیودهای دینام
* اتصال در سیستم شارژ

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>