اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


فرایند تولید شیشه لمینت

فرایند تولید شیشه های لمینیت

این فرایند شامل قسمت هایی چون دستگاه شستشو خوابیده، اتاق طلق گذاری یا clean room و کوره لمینیت و کوره اتوکلاو می باشد.

دستگاه شستشو خوابیده

در تمام مراحل تولید شیشه، شستشو اهمیت بسیار زیادی دارد و شیشه باید عاری از هرگونه آلودگی باشد. کار این دستگاه، شستن شیشه است. پس از این فرایند، با فشار باد، سطح آن را کاملا خشک می کنند.

اتاق طلق گذاری

این اتاق طبق استانداردهای لازم عاری از هرگونه گرد و غباری می باشد و هیچ روزنه ای جهت ورود آلودگی با این مکان وجود ندارد. پس از فرایند شستشو، شیشه وارد این مرحله می شود. در این مکان طبق سفارش کارفرما، طلق به ضخامت های 0.38، 0.76 و 1.52 میکرون، برش داده و روی شیشه کشیده می شود، سپس شیشه دوم روی طلق قرار می گیرد.

به همین ترتیب لایه های شیشه ای روی یکدیگر قرار می گیرند. پس از کامل شدن تعداد شیشه ها، بر روی دستگاهی به نام کاموایر، به سمت کوره لمینیت برده می شوند.

کوره لمینیت

کار کوره لمینیت، آب کردن PVB بین لایه ها می باشد. این امر باعث می شود شیشه ها محکم بهم بچسبند. این فرایند باعث می شود امکان جداسازی شیشه ها از هم از بین برود.

سرعت حرکت شیشه لمینیت با توجه به مشخصات آن مانند ضخامت شیشه، ضخامت طلق، نوع شیشه، تعداد لایه ها و ابعاد لمینیت، تنظیم می شود، همچنین کوره دارای دو پرس در ابتدا و انتها می باشد و شیشه را تحت فشار، روی یکدیگر قرار می دهد.

کوره اتوکلاو

مرحله آخر در لمینیت کردن شیشه ها، کوره اتوکلاو می باشد. این محصول پس از خارج شدن از کوره لمینیت، کدر است، به همین دلیل برای تثبیت طلق بین شیشه و شفاف شدن آن، شیشه لمینیت را حدود 5 ساعت داخل کوره اتوکلاو قرار می دهند.

این المان داخل کوره اتوکلاو با دمای 150 درجه سانتیگراد و 12 بار فشار باد، تثبیت می شود. پس از تمام شدن کار کوره، شیشه ها بدون حباب و کاملا صاف در اختیار واحد ترخیص قرار خواهند گرفت.

تفاوت شیشه لمینت با سکوریت

تفاوت این دو شیشه بیشتر در نوع تشکیل و نوع شکستگی آن ها است. هنگامی که ذوب می شوند و طی فرایند های مختلف سرد می شوند، این سرعت سرد شدن در مقاومت و استحکام آن ها تأثیر می گذارد.

شیشه سکوریت بسیار مقاوم است اما چیزی که در این بین حائز اهمیت می باشد این است که شیشه های لمینیت از دو لایه شیشه سکوریت با یک لایه PVB در میان آن یا دو لایه شیشه ساده و یک لایه PVB در میان آن تشکیل شده اند.

در این صورت مقاومت شیشه های لمینیتی که در ساخت آن ها سکوریت بکار رفته، نسبت به شیشه سکوریت دارای مقاومت بیشتری هستند. اما شیشه های لمینیتی که در ساخت آن ها دو لایه شیشه معمولی استفاده شده، دارای مقاومت کمتری نسبت به شیشه سکویت می باشند. در ذیل مقاومت این شیشه ها به صورت خلاصه با هم مقایسه شده است.

شیشه های لمینت هنگام شکستگی فرو نمی ریزند و همچنان در جای خود باقی می مانند. اما شیشه های سکوریت به قطعات کوچک گرانولی تبدیل می شوند.دلیل این نوع شکستگی در شیشه های سکوریت این است که در هنگام تشکیل، به سرعت خنک می شوند و این امر باعث می شود این محصول در برابر شیشه لمینت مقاومت کمتری داشته باشد.

در مکان هایی که به لحاظ ایمنی بسیار حساس می باشند و مقاومت شیشه حائز اهمیت است به طور مثال بانک ها و طلافروشی ها، استفاده از شیشه های لمینیت بیشتر از سکوریت کاربرد دارد. اما در جاهایی مانند شیشه های ماشین یا سقف، شیشه سکوریت هم می تواند امنیت مورد نیاز را ایجاد کند و استفاده از این نوع، به صرفه تر می باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>