اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


چوب راش چیست؟

شناخت چوب راش

یکی از ویژگی هایی که چوب راش دارد این است که در مناطق کوهستانی به خوبی رشد می کند. برگ های پهنی دارد.حدود 24 تا 30 درصد حجم جنگل های شمال کشور را تشکیل می دهد.هر چه ارتفاع از سطح دریا بیشتر باشد چوب راش رشد بهتری و تنه بزرگ تری نیز خواهد داشت.چوب راش چیست؟ یکی از مواردی که می شود با آن چوب راش را از دیگر چوب ها تشخیص داد رنگ آن است.

تنه آن به رنگ سفید است. درون این چوب در ایران به رنگ زرد تا قهوه ای تیره مایل به قرمز می باشد.در چوب های راش خارجی رنگ درونی چوب کمرنگ تر است.یکی دیگر از مزایای آن ارتفاع زیادش می باشد که گاهی به 30 تا 35 متر می رسد.قطر این چوب حدود 5/1 متر تا 2 متر می باشد.

خصوصیت بارز چوب راش بافت آن می باشد. این چوب بافتی منسجم و یکنواخت دارد به همین دلیل بسیار خوش تراش است.در هنگام برش انعطاف زیادی دارد و نمی شکند.

شکل ظاهری چوب راش

چوب راش چیست؟ در فصل پاییز و سرما، برگ های آن می ریزد. جوانه های درخت راش دوکی شکل و کشیده هستند. رنگ جوانه ها طلایی می باشد و برگ داخل آنها تا شده است.شکل برگ های درخت راش بیضی شکل است.رنگ برگ ها سبز می باشد والبته قسمت زیرین برگ ها به رنگ سبز روشن هست.
برگ ها بدون دندانه هستند و با کرک هایی که بر روی برگ ها هست حالتی چرم گونه دارند.

چوب راش چیست؟

چوب راش در کشورهای مختلف و با ویژگی ها و خصوصیات تقریبا هم شکل وجود دارد. چوب راش سایه پسند است.در صورتی که سرمای ناگهانی ای بیاید به چوب آسیب می زند.میزان رطوبتی که خاک درخت راش در آن به خوبی رشد می کند، متعادل باید باشد. درخت راش در خاک هایی که آب زیادی داشته باشند تحمل نمی کند.

خاک هایی که زهکشی مناسبی داشته باشند و حالت اسیدی، قلیایی یا خنثی داشته باشند برای درخت راش مناسب است.فرقی اصلی که راش خارجی با ایرانی دارد در میزان رطوبت چوب و قطر چوب است.

به دلیل اینکه چوب راش به راحتی با محلول های محافظتی آغشته می شود در کارخانه ها بیشترین استفاده را دارد.از خصوصیات دیگر چوب راش این است که در مقابل نور آفتاب زیاد، حالت سوختگی پیدا می کند. اگر شدت نور افزایش یابد باعث ایجاد شکاف در چوب درخت راش می شود.

به طور کلی عواملی مثل وضعیت گستردگی شاخه ها، فرم تنه درخت، حالت تاج درخت راش که شاخه ها با زاویه تندی از درون هم خارج می شوند و تقارن، تحت تأثیر عومل مختلف ژنتیکی درخت قابل تغییر هستند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>