اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کاربرد چوب راش

چوب راش از دسته چوب های نرم است.این نرمی باعث می شود در برش ها و طرح دادن روی آن انعطاف بیشتری داشته باشد.چوب راش خوش تراش است یعنی قابلیت تورقی و انعطاف زیادی نسبت به چوب های سخت دارد، به همین دلیل برای تهیه مبلمان و مصنوعات چوبی بسیار مناسب است.

در صنعت چوب و مبل یکی از مهم ترین شاخصه های چوب داشتن استحکام، مقاومت دربرابر کنده کاری، بافت یکدست و نداشتن گره، نرمی و انعطاف است که همه این ویژگی ها در چوب راش یافت می شود به همین دلیل در ایران این چوب مرغوبیت فراوانی دارد.همچنین در دسترس است چون در اقلیم این سرزمین و کشور های مجاور به راحتی یافت و وارد می شود.

یکی از راه های تشخیص دوام یک کفپوش چوب سخت، مقیاس جانکا است.مقیاس جانکا به هر نوع خاص از چوب، عددی نسبت می دهد که میزان سختی یا نرمی آن را بیان می کند.کمترین مقدار این طیف، صفر است و نشان می دهد که چوب برای کفپوش خیلی نرم است.

حد بالای مقیاس، چهار هزار است و بیان می کند که چوب خیلی سخت می باشد و برای کف پوش ایده آل است.عدد جانکا چوب راش 1300 است و کمی سخت تر از بلوط قرمز می باشد.طبق این عدد، راش برای کف پوش نواحی با ترافیک متوسط مناسب است.

چوب راش برای ساخت و ساز مبلمان بسیار مناسب است، زیرا چوب راش به سرعت ارائه می شود که می تواند بر روی سنگ های قرمز بزرگ تر که با گذشت زمان زرد قهوه ای می شود، تامین شود. راش مناسب مبلمان کودک ونوجوان وهمچنین به عنوان پارکت برای دهه ها، با موفقیت مورد استفاده قرار گرفته است.

دوام کفپوش راش، آن را با هر محیطی سازگار کرده است.درست مثل بیشتر کفپوش های چوبی، توصیه می شود از این محصول در نواحی مرطوب یا خیس مانند سرویس بهداشتی استفاده نکنید.اگر به دنبال کفپوشی با رنگ طبیعی هستید به سراغ راش بروید زیرا به سختی رنگ می شود. رنگ و بافت یکنواخت راش، ایده آل افرادی است که نمی خواهند نقش بین لایه های بیرونی و درونی چوب خیلی پیدا باشد یا دوستداران طرح های روکش داری که خیلی چشمگیر نیستند.

اگرچه کفپوش راش، نسبتاً سخت و بادوام است، اما باز هم یک محصول چوبی است و می تواند آسیب ببیند. برای حفظ زیبایی طبیعی کف پوش، یک سری اعمال پیشگیرانه و مراقبت های روتین ضرورت دارد. این اقدامات پیشگیرانه را باید در مناطق پر رفت وآمد مانند ورودی و راهرو رعایت کنید. کفش های پاشنه بلند به کف پوش صدمه می زنند؛پس استفاده از آن ها را محدود کنید.

زیر پایه مبلمان، پد بگذارید تا صدمات ناشی از آن ها را به حداقل برسانید و موقع جابه جایی مبل کفپوش آسیب نبیند.اگر حیوان خانگی دارید؛ ناخن آن را کوتاه کرده تا روی کفپوش راش خش نیاندازد.مراقبت های مرتب و روتین هم برای حفظ زیبایی کفپوش راش مهم هستند.

با استفاده از جارو یا جاروبرقی، شن و گردو خاک را جمع کنید چون سطح صیقلی کفپوش را خراب می کنند.مایعات ریخته شده را هر چه زودتر پاک کرده و مانع نفوذ مایع به درون چوب شوید.بقیه نکات نظافتی به نوع روکش کفپوش خانه شما بستگی دارد.

مزیت های زیست محیطی چوب راش

درخت راش، ملقب به مادر جنگل است، زیرا لاشبرگهایی مغذی برای خاک جنگل فراهم می کند.میوه مغزدار این درخت، غذای حیوانات مختلفی چون پرندگان، موش، سمور، خرس سیاه، آهو و روباه است. مهم ترین خطری که درختان راش آمریکایی را تهدید می کند، ترکیب حشره و قارچ است. حشره ها به پوست راش حمله می کنند و آن را زخمی می کنند.

این آسیب زمینه ساز رشد قارچ می شود. بعضی از این قارچ ها موجب مرگ ناگهانی درخت می شوند.در حال حاضر، تنها راه مقرون به صرفه برای جلوگیری از شیوع قارچ، قطع درخت بیمار و درختان اطرافش است. برای حفظ درختان تزیینی و ارزشمند از حشرات، می توان از حشره کش ها استفاده کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>