اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


معایب چوب راش


معایب چوب راش

یکی از مشکلات اصلی چوب راش ثبات ابعاد کم این چوب است که به همین دلیل فاقد دوام چندان در برابر تغییرات دمایی و رطوبتی است. تجربه نشان داده است که چوب راش برخلاف تصور رایج که برای انواع چوب ها وجود دارد منقبض و منبسط هم می شود که این موضوع مشکلات زیادی را در برخی از هنر های چوبی که با دقت دهم میلیمتر سر و کار دارند ایجاد می کند.

پس به این ترتیب وقتی چوب راش به صورت متناوب در محیط های خشک و تر قرار می گیرد به دلیل تغییرات ابعاد بافت چوب دارای توانایی زیاد در نگهداری میخ می گردد. ولی نمی توان این موضوع را یک مزیت برای این چوب به شمار آورد.

برای تبدیل چوب راش به ترمو وود نمی توان خیلی حساب خاصی باز کرد! چون همان طور که اشاره شد چوب راش داری ثبات ابعاد پایینی است و نمی تواند برای نمای ساختمان یا دکوراسیون فضای باز استفاده شود، حتی اگر به ترمو وود هم تبدیل شود.

چوب راش از نظر ایجاد آلرژی و حساسیت خیلی مورد خطرناکی به حساب نمی آید. اما آلرژی و حساسیت برای راش اروپایی گزارش شده است. به طوری که چوب راش اروپایی را به عنوان یک چوب حساسیت زا معرفی کرده اند که در مرحله برشکاری و پرداخت، مشکلاتی برای چشم و پوست و سوزش تنفسی در برخی افراد به وجود می آورد.

راش اروپایی در بسیاری از کشور های قاره اروپا در دسترس است و از لحاظ اقتصادی قیمت متوسطی دارد. اما در حال حاضر به دلیل نوسانات قیمت ارز در ایران دیگر این چوب در رده قیمتی متوسط قرار ندارد و قیمت آن در رده بالا قرار می گیرد؛ به خصوص برای گونه های آلمانی این چوب این افزایش قیمت بسیار چشمگیرتر بوده است.

اما به طور کلی، چوب راش چوبی مهم و پرکاربرد در اروپا، آسیا و سایر نقاط جهان به شمار می رود. علت این موضوع را می توان در مقاومت و خمش عالی، پرداخت بی نظیر، تراکم بالا و نقوش زیبای این چوب به همراه قیمت نسبتا مناسب آن دانست که سبب شده در بسیاری از شاخه های هنر و صنعت چوب از آن استفاده شود.

از چوب راش برای تولید الوار های صنعتی، کفپوش، ماکت سازی، مبلمان، کابینت سازی، منبت، آلات موسیقی، از سر شاخه ها در تخته خرده چوب و برای خراطی و معرق کاری و دیگر هنر های چوبی نیز استفاده می کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>