اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


تشخیص چوب راش

راه های شناسایی و تشخیص چوب راش

به طور کلی برای شناسایی چوب های مختلف، بهترین راه تمرین و مشاهده قطعات مختلف چوب ها در کنار هم است. اما برای شناسایی چوب راش باید در اولین مرحله ببینیم چوب مورد نظر تحت چه جهتی، از تنه درخت برش خورده است. از گرده بینه یا همان تنه درخت از سه جهت می توان چوب را استخراج کرد:

جهت مماسی، جهت شعاعی و برش مقطعی. البته جهات بینابینی هم در بین این جهات وجود دارند که به نحوه برش خوردن چوب بستگی دارد. همچنین راش از چوب های پراکنده آوند است و بافت نسبتا سختی دارد.

مهم ترین گزینه برای شناسایی چوب راش در جهت مماسی، وجود پره ها یا اشعه های چوبی است که عمود به حلقه های رویش درخت قرار دارند. در جهت مماسی مقطع اشعه های چوبی به صورت دوکی شکل دیده می شوند.

تعداد اشعه های چوبی در جهت مماسی بسیار زیاد است و تکرار آن ها در یک ساتی متر مربع بسته به شرایط مختلف رشد قابل تغییر است. اما بلافاصله بعد از دیدن این اشعه ها در برش مماسی اکثر چوب های موجود در طبیعت از لیست شناسایی خارج می شوند و کار ما برای شناسایی چوب مورد نظر راحت تر می شود.

در این مرحله باید تفاوت بین چوب هایی مثل بلوط، چنار، توسکا و چند چوب دیگر که اشعه های چوبی شبیه راش دارند بررسی شود. حالا با مقایسه رنگ و نوع اشعه های چوبی می توان راش را تشخیص داد و گزینه های دیگر را حذف کرد.

همانطور که گفته شد چوب بیرون راش سفید رنگ و سفید مایل به صورتی است و چوب درون این درخت زرد روشن، تا قهوه ایی مایل به قرمز یا صورتی است. البته در راش ایران این رنگ ها تیره تر و زیباتر هستند و به همین خاطر در ساخت مبل های با کیفیت از آن ها استفاده می شود. با مقایسه این رنگ ها و اشعه های چوبی، چوب راش شناسایی می شود.

رنگ اشعه های چوبی در جهت مماسی تیره تر از بافت اصلی چوب است و کاملا تیره و بدون تلالو است. برخلاف جهت شعاعی که اشعه های چوبی با تلالوی زیبایی دیده می شوند.در جهت شعاشی هم کار به همین شکل برای چوب راش ادامه پیدا می کند با این تفاوت که در این جهت دیگر مقطع اشعه های چوبی قابل مشاهده نیست بلکه قسمت کناری اشعه های چوبی دیده می شوند.

اگر اشعه های چوبی را به شکل یک ماشین فرض کنیم، در جهت مماسی که در پاراگراف قبل اشاره شد ماشین کاملا از جلو یا عقب دیده می شود و در جهت شعاعی از سمت درب های ورودی ماشین دیده می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>