اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مشخصات ظاهری چوب راش

راش شرقی یا همان Fagus Orientalis درختی با بلندی 25 تا 35 متر است که گاهی ارتفاع این درخت به 40 متر هم خواهد رسید. قطر تنه این درخت بسته به شرایط مختلف آب و هوایی و نوع خاک به 1٫5 تا 1٫8 متر هم خواهد رسید.

از نظر شکل جوانه ها، راش دارای جوانه هایی دوکی شکل و نوک تیز و کشیده است. جالب است که معمولا اندازه طول جوانه های راش اروپایی به 2 سانتی متر هم می رسد. رنگ جوانه ها طلایی رنگ است و برگ در داخل جوانه ها تا شده است.

نوع برگ درخت راش

درخت راش گونه ای خزان کننده است و برگ های این درخت در فصل پاییز می ریزند. این برگ ها به شکل متناوب روی شاخه ها قرار دارند. شکل برگ های این درخت بیضی شکل و یا بیضی متمایل به تخم مرغی است و انتهای برگ ها باریک است و در بعضی مواقع نوک تیز می شوند.

رنگ سطح روی برگ های درخت راش، سبز درخشان و سطح زیرین آنها به رنگ سبز روشن است. حاشیه برگ ها بدون دندانه، کمی مواج و پوشیده از کرک های ابریشمی است. همچنین در هر برگ 9 جفت تا 14 جفت رگبرگ وجود دارد.

بذر افشانی درخت راش

در درخت راش، گل های نر به شکل شاتون های کوتاه، گرد و یا کروی شکل هستند که هر گل نر بین 8 تا 12 عدد پرچم کوتاه و ضخیم دارد. گل های ماده معمولا شاتون ندارند، و به صورت جفت و در یک گریبان فلسی قرمز مایل به قهوه ای قرار دارند. میوه ی درخت راش به شکل فندق چوبی سه وجهی است که میوه این درخت توسط خار نرمی پوشیده شده و با 4 والد باز می شود.

درخت راش با زادآوری طبیعی و با بذر افشانی در فصل پاییز و زمستان تکثیر می شود. این درخت معمولا هر 5 سال یکبار بذر فراوانی تولید می کند که با بذر تولید شده استاندارد این درخت متفاوت است. درخت راش از گونه درختان بذر سنگین است به طوری که وزن هر دانه بذر راش شرقی به 182 گرم می رسد.

درخت راش در طول یک سال حدود 30000 بذر تولید می کند که وزن کلی بذر آن ها به حدود 4 تا 5 کیلوگرم هم می رسد. رویشگاه درخت راش در ایران در جنگل های حوزه دریای مازندران از آستارا در غرب گیلان تا گرگان در شرق مازندران قرار دارد. این درخت در شمال ایران، اغلب در محدوده ارتفاعی 650 تا 2000 متر از سطح دریا به صورت توده جنگلی رشد می کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>