اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کشمش

انواع کشمش صادراتی به روسیه:
کشمش در واقع همان انگور خشک شده است که در انواع مختلفی تولید می شود. تولید کشمش در ایران پس از خرما از پر رونق ترین محصولات است اما در بازارهای جهانی طرفداران کشمش بیش از خرما بوده است.

اما در سال‌های اخیر با افزایش زمین های کشاورزی در دیگر کشور و به تبع آن کاشت و برداشت در حجم بالا جایگاه ایران را در عرصه بازارهای جهانی اشغال کرده اند.

استان آذربایجان شرقی با تولید 50 تا 60 هزار تن کشمش در هر سال قدمتی دو هزار ساله داشته است و رتبه اول دنیا را در تولید و صادرات انواع کشمش در اختیار داشت که در سال‌های اخیر با یک پارچه‌سازی سطح باغ‌های انگور و تولید مکانیزه محصول توسط برخی کشورهای توسعه یافته به دره‌های پائین‌تر سوق داده شده است.

از دلایل کاهش تقاضا برای کشمش تولیدی ایران در سطح بازارهای جهانی می توان به کشت سنتی این محصول، مکانیزه نبودن تولید، عدم برنامه ریزی برای توسعه سطح زیر کشت انگور و وکود سموم در محصول تولیدی کشاورزان ایرانی اشاره کرد.

اما با این وجود کشمش ایران هنوز طرفداران خود را دارد و همه ساله به دیگر کشورها صادر می گردد و امید است که با برنامه ریزی های دقیق وضع تولید و صادرات محصول از قبل هم بهتر شود.

کشور روسیه درعرض های جغرافیایی بالا قرار دارد و از اقلیم سردی برخوردار است بنابراین بخش وسیعی از مساحت این کشور پهناور برای کشت انگور و دیگر محصولات کشاورزی مناسب نیست به همین دلیل می‌تواند مقصد خوبی برای صادرکنندگان کشمش ایرانی باشد.

علاوه براین عضویت دو کشور ایران و روسیه در اتحادیه اقتصادی اوراسیا، شاهراه ارتباطی دریای خزر و تحریمات همه جانبه غرب علیه روسیه فرصت بیشتری را برای مبادلات تجاری بین دو کشور ایران روسیه فراهم آورده است.

کشمش

چرا باید کشمش و مویزبخوریم؟

  • کشمش یک خشکبار پرانرژی، کم چرب، و کم سدیم است که برای افرادی که رژیم های کم سدیم می‌گیرند مفید است.
  • مصرف روزانه آن به تقویت حافظه و پیشگیری از آلزایمر کمک می کند.
  • کشمش حاوی خاصیت آنتی اکسیدانی است که از تخریب سلول های جلوگیری می کند.
  • در تقویت مغر و عصاب و افزایش قدرت درک و فهم موثر است.
  • کشمش سرشار از ریز مغذی ها است که برای کودکان درحال رشد و دانش اموزان یک میان وعده تنقلی مناسب و پر کالری است.
  • به غلظت خون کمک می کند.
  • کشمش محتوی مقدار زیادی آهن می باشد… 600 گرم کشمش، 90 درصد آهن مورد نیاز روزانه بدن را تأمین می کند. 100 گرم کشمش در حدود 88/1میلی گرم آهن دارد، در حالی که 100 گرم گوشت گاو بین 4-2 میلی گرم آهن دارد.
  • با اضافه کردن کشمش به گوشت می توانید از چربی و سدیم گوشت بکاهید و فیبر و آهن آن را افزایش دهید.
  • آنتی اکسیدان موجود در کشمش و مویز از پیری و ابتلا به بیماری های حاصل از آن جلوگیری می نماید.
  • حاوی بروم است که به سلامت استخوان ها کمک می کند.
  • عملکر صحیح رگ ها.
  • جلوگیری از سرطان.

کشمش

هزینه صادرات کشمش به روسیه:
صادرات به روسیه یکی از گرانترین ترابری ها برای کشور ما است. صادرکنندگان قبل از اقدام برای تجارت باید قیمت انواع کشمش صادراتی را در بازار ایران بررسی کنند و پس از برآورد هزینه حمل و نقل ببینند که آیا صادرات به روسیه به نفعشان است یا نه جواب این سوال معمولا نه خواهد بود زیرا طول مسافت بین ایران و مسکو2490 کیلومتر وتا آستاراخان روسیه 1200 کیلومتر فاصله ترانزیت جاده است که از نظر هزینه‌های حمل‌و نقل سنگین می‌باشد بنابراین شما برای صادرات به روسیه به مشورت با کارشناسان و آگاهی از روش‌های جدید حمل و نقل نیاز دارید.

ذکر این نکته خالی از لطف نیست که هزینه صادرات به روسیه و دشواری ان به سختی ورود به بازارهای دیگر کشور ها هم چون فرانسه نیست.

علاوه بر این شما می توانید با آگاهی از فصل مناسب تولید محصول و میزان عرضه و تقاضا محصولی با کیفیت و هزینه مطلوب برای صادرات خریداری و در بازارهای خارجی عرضه نمائید.

کشمش

انواع کشمش های صادراتی ایران در بازار روسیه:
بازار روسیه بازار عجیبی است شاید بتوان گفت مصرف کننده ترین بازار در اروپا است؛ بازاری رقابتی که سرشار از کالاهای وارداتی کشوهای محتلف است.

کشمش پلویی

انواع کشمش هایی که در روسیه طرفداران زیادی دارند:

  • کشمش سبز صادراتی.
  • کشمش پلویی طلایی.
  • کشمش تیزابی طلایی.
  • کشمش مویز وارداتی.
  • کشمش بدون تیزاب پلویی.

از میان انواع کشمش صادراتی تولید شده در ایران بهترین نوع کشمش برای صادرات به روسیه کشمش سبز است. زیرا کشمش سبز ایران که اغلب تولید کاشمر است مواد مضر ندارد و سازمان بهداشت روسیه آن را تایید می کند.

علاوه براین کشمش سبز تولید شده در کاشمر ایران در هیچ جای دنیا رقیب ندارد و هم چنان از بهترین و با کیفیت ترین انواع کشمش در سطح جهانی است.

با توجه به اینکه رقیبان صادر کندگان ایرانی به کشور روسیه بازرگانان و تجار کشورهای ازبکستان و ترکیه هستند که مشابه بیشتر محصولات ما و حتی بهترش را دارند و به کشورهای دیگر من جمله کشور روسیه صادر می کنند اما کشمش سبزقلمی تولید شده در کاشمر را ندارند و این یک فرصت طلایی برای کشاورزان و تجار ایرانی است که با تولید و صادرات کشمش باکیفیت به روسیه سود سرشاری را بهره مند گردند زیرا در عرصه رقابت جهانی، کشورهایی که محصولات با کیفیت و با قیمت مناسب عرضه می کنند برنده هستند.

ازدیگر دلایل رونق صادرات کشمش سبز به روسیه می توان به جنبه تزئینی داشتن محصول اشاره نمود که درآجیل های تزئینی استفاده می گردد و از آن جا که مردم روسیه طرفدار تزئینات و تجملات هستند میزان تقاضا برای کشمش سیز قلمی نه تنها در روسیه بلکه در سطح جهانی رو به افزایش است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>