اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

درخت راش

تأثیر شرایط زیست محیطی بر درخت راش

خصوصیات مختلفی برای گونه های مختلف چوبی وجود دارد که این خصوصیات، به شرایط زیست محیطی آن ها بستگی دارد. این خواص مثل قطر برابر سینه درخت، سطح مقطع درخت، حجم درخت موجود در هکتار، ارتفاع کلی درخت، ارتفاع قالب و کیفیت تنه درختان جز شرایط اکولوژیک و وابسته به محیط رشد درخت است.

مهم ترین گونه های خانواده راش از لحاظ ارتفاع قالب رشد، در ارتفاع 900 تا 1500 متر از سطح دریا رشد می کنند. با توجه به ارتفاع رویشگاه درخت، کوتاه ترین درختان راش در ارتفاع 1600 متر به بالا دیده می شوند. بنابراین هرچه از ارتفاع 1500 متر از سطح دریا بالاتر برویم ارتفاع کلی درخت راش کمتر خواهد بود.

درخت راش جز درختان نیمه سایه پسند تا سایه پسند است. به همین علت در جنگل های شمال ایران، درخت راش بیشتر در جهت شمالی جنگل ها دیده می شود که در این حالت، آفتاب کمتری به آن می تابد. علاقه ذاتی درخت راش به سایه پسند بودن به علت نم پسند و سایه پسند بودن آن است.

درختان راش خاک های آبدار را نمی پسندند و این نم زیاد در خاک را تحمل نمی کند و در خاک های دارای زه کشی، اسیدی، خنثی یا قلیایی رشد می کنند. درخت راش به سرما مقاوم است ولی برای نهال های کوچک درخت راش این مورد فرق می کند و نهال های جوان از سرمای دیررس بهاره و از سرمای زودرس پاییزه آسیب می بینند. همچنین سرمای ناگهانی و غیر یکنواخت و طولانی مدت در زمستان به چوب راش آسیب می رساند.

گونه راش جز درختان بسیار زیبایی است که در جنگل های ایران و جهان دیده می شود. این زیبایی به علت داشتن تاج منحصر به فرد است به طوری که وقتی در زمستان برگ ها خزان می کنند، یکی از راه های شناسایی درخت راش است. این شناسایی از طریق تاج منحصر به فرد درخت انجام می شود.

فرم تاج درخت راش ناشی از شاخه های ستبر و تنومند است؛ به این شکل که شاخه های فرعی درخت با زاویه تندی نسبت به یکدیگر از درون هم خارج می شوند که از راه های شناخت این درخت محسوب می شود.

درخت راش دارای تنه صاف و همچنین پوست صافی است که از معایب این پوست صاف این است که در اثر درجه حرارت زیاد آفتاب دچار سوختگی پوست می شود و در ادامه باعث از بین رفتن کامبیوم می شود و شکاف هایی در چوب درخت راش ایجاد می کند. به طور کلی، تقارن، فرم تاج، پیچیدگی تنه و وضعیت گستردگی شاخه ها تحت تأثیر عوامل ژنتیکی درخت قابل تغییر است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>