اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تاریخچه مصرف چوب

کار با چوب در زندگی بشر سابقه طولانی دارد و از گذشته تا امروز جز پرکاربردترین مواد مورد استفاده برای ساخت انواع سازه ها بوده است. در طول قرن های گذشته، از چوب در ساخت انواع سازه های چوبی و رشته های مختلف هنر چوب استفاده شده است و در کل چوب به عنوان یک ماده در دسترس کاربرد بالایی داشته است و می توان گفت که از پر مصرف ترین مواد مورد استفاده بشر بوده است.

جالب است بدانید که استفاده از چوب و کاربرد آن به عنوان یک ماده موثر در زندگی بشر، به بیش از 10000 سال پیش باز می گردد. با پیشرفت تکنولوژی و مدرن شدن ابزارآلات این رشته، کاربرد چوب هم بسیار گسترده تر شده است.

در طی این سال ها صنایع تبدیل فیزیکی و شیمیایی چوب بسیار پیشرفت کرده اند و هم راستا با این موضوع با صنعتی شدن جنگل ها و رعایت و اجرای اصول جنگل داری صنعتی در کشورهای پیشرو، چوب مرغوب تری در دسترس فعالان این صنعت قرار گرفته است.

متاسفانه اجرای طرح های جنگل داری به صورت جدی در کشور ما دنبال نمی شود و مساحت جنگل های ما روز به روز در حال کاهش است. به عنوان مثال در کشوری مثل روسیه، مساحت جنگل های آن، با اجرای طرح های جنگل داری رو به افزایش است و با وجود برداشت انبوه از چوب معروف و پرکاربرد نراد یا همان چوب روسی، مشکلی از لحاظ میزان برداشت در این کشور وجود ندارد.

از لحاظ زیست محیطی، چوب یکی از بهترین و کم آسیب رسان ترین مواد برای ساخت و سازهای مختلف به شمار می آید. این خصوصیت، در کنار سایر ویژگی های منحصر به فرد چوب همچون دفع امواج مضر مغناطیسی، طبع گرم آن، تنوع رنگی بالا، زیبایی فوق العاده و انعطاف پذیری در ساخت انواع سازه های چوبی، از مهم ترین مزایای چوب به شمار می رود. همین دلایل باعث شده است که مقدار مصرف چوب در کشور های مختلف بالا برود.

در قرن های گذشته از چوب در ساخت خانه های اولیه، وسایل منزل، ابزارهای ضروری زندگی، وسایل کشاورزی و غیره استفاده می شده است؛ و امروزه از چوب در ساخت وسایل تزئینی، وسایل ورزشی، ابزار آلات ریسندگی و بافندگی، واگن سازی، تجهیز ریل راه آهن، تیرهای برق، تخت خواب، میز و نیمکت، صندلی، وسایل حمل و نقل قدیمی و مدرن، خانه چوبی مدرن و صدها مورد دیگر استفاده می شود.

امروزه از چوب استفاده گسترده تری هم می شود و با وجود مصارف گذشته و قدیمی، در دکوراسیون داخلی و لوازم خانگی و بسیاری از صنایع دیگر کاربرد دارد. از این ماده طبیعی به خوبی برای کاربردی کردن فضای خانه و در کل دکوراسیون داخلی استفاده می شود.

این موارد همگی ناشی از تبدیل فیزیکی چوب است که با ابزار آلات مختلف و انجام برشکاری، رنده، گندگی و عملیات مونتاژ انجام می شود. در صنایع تبدیل شیمیایی هم چوب کاربرد فراوانی دارد، به طوری که موارد زیادی همچون ساخت انواع کاغذ، مقوا و … را شامل می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>