اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

چوب ملچ چیست؟

نجار های قدیمی خیلی خوب این چوب را می شناسند. قبل از اینکه ایران به طور کامل در زمینه چوب به کشور های همسایه وابسته شود بهترین الوارهای چوب راش , چوب ملچ و چوب ممرز از جنگل های شمال برای نجاران ارسال می شد.

تنها بدی که داشت این بود که باید صبر می کردی تا خشک شوند. این پروسه خشک کردن چوب گاهی تا دو سال زمان می برد. بیشتر تنه هایی که از شمال کشور به دست ما می رسید قطری بالای 50 سانت داشتند.

چوبی به رنگ قهوای مایل به قرمز است و گاهی اوقات رگه های سبز رنگی در آن دیده می شود. چوبی درشت بافت، نیمه سخت و نیمه سنگین، نسبتا بادوام و در برابر ضربه بادوام و نسبت خمش مقاوم است. از این چوب بیشتر در ساختمانهای چوبی، ساخت مبلمان، روکش، قایق سازی، وسایل ورزشی، در و پنجره و تخته لائی استفاده می شود.

یکی از کارهایی که می توان با روکش ملچ انجام داد، تکنیک بوکمچینگ است.برگ آن بیضی شکل است و در خراسان با نام گرزم معروف است و به صورت عامیانه گریز نامیده می شود. ملچ طلایی با موج هشت هشتی معروفترین نوع آن است.

بافت آن درشت است و نیمه سخت، نیمه سنگین و بادوام در برابر ضربه و خمش و قابل تورق می باشد. بیشتر در ساختمانهای چوبی، مبلمان، کاسه تنبور، روکش، قایق سازی، وسایل ورزشی و در و پنجره استفاده می شود. یکی از کاربردهای روکش ملچ در تکنیک بوک مچینگ است.

تفاوت چوب ملچ و چوب بلوط

چوب ملچ از خانواده نارون می باشد و یکی از زیباترین و خوش نقش ترین چوبهای ایرانی به حساب می آید. این چوب نیمه سخت و نیمه سنگین چگالی ای در حدود 0/66 دارد و به رنگ قهوه ای مایل به قرمز می باشد و به دلیل ویژگی های زیبایی که دارد در کارهای مربوط به دکوراسیون مصارف زیادی دارد.

چوب ملچ، چوبیست نیمه سنگین، نیمه سخت و درشت بافت که در برابر ضربه، خمش و حشرات مقاوم است و در کل از جمله چوب های بادوام به حساب می آید. از این چوب بیشتر برای ساخت روکش های چوب، تخته های چند لایه، مبلمان و دکوراسیون استفاده می گردد.در میان درختان، درخت بلوط عمری طولانی تر دارد که به 2000 سال می رسد. این درختان در ایران و در ناحیه رشته کوه های زاگرس و البرز یافت می شوند.

چوب درخت بلوط با چگالی حدود 0/75 گرم بر سانتی متر مکعب از سختی و استحکام بالایی برخوردار است و به دلیل داشتن مقادیر زیادی تانن بالا در برابر حشرات و قارچ ها از مقاومت بالایی برخوردار است.این چوب به رنگ قهوه ای روشن تا تیره، فشرده، محکم و درشت بافت است و به دلیل خاصیت نیمه سخت و نیمه سنگینی که دارد از مقاومت بالایی در برابر سایش و رطوبت برخوردار است

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>