اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

چوب افرا چیست؟

افرا از جمله درختانی است که در کشور ما به صورت طبیعی رشد می کند. نام علمی و بین المللی آن Acer بوده و در اکثر نقاط نیمکره شمالی زمین رشد می کند. افرا از جمله درختانی است که معمولا عمر بسیار بالایی دارند. برای مثال در کشور ما افراهایی وجود دارند که بیش از 700 سال عمر کرده اند و به علت حضور در کنار امامزاده ها یا مکان های مقدس دیگر در طول سالیان مختلف از قطع آن ها اجتناب شده است.

در زمین بیش از 120 نوع افرا وجود دارد که به علت تنوع ژنتیکی هرکدام دارای ویژگی های خاص و گهگاه منحصر به فردی هستند. برای مثال برخی انواع افرا تا 20 متر قد می کشند اما برخی نیز حداکثر تا ارتفاع 5 متری رشد می کنند. آنچه که افرا را از دیگر درختان متمایز می کند سرعت رشد بسیاربالا و نحوه تکثیر آن است که در تمامی انواع این درخت قابل مشاهده است.

ه طور کلی بهترین مکان برای رشد درخت افرا جنگل هایی است که دارای خاک اسیدی و ph پایینی هستند. اگر چه در خاک هایی با ph بالا نیز می توان این درخت را مشاهده کرد. همچنین اگر این درخت در معرض نور آفتاب قرار بگیرد به سریعترین شکل ممکن به رشد خود ادامه خواهد داد.

قطر افرا در سنین بالای خود تا 3 متر هم می رسد. اما در سنین پایین پا را فراتر از 50 سانتی متر هم نمی گذارد. افرا اغلب به صورت گنبدی رشد می کند و در ارتفاع پایین دارای تنه های متعددی است. برگهای متنوع در اندازه های گوناگون سبب شده است که افرا در رده ی زیباترین درختان جهان قرار بگیرد. به همین علت در دسته درختچه های تزئینی نام افرا نیز خودنمایی می کند.

اگر در رابطه با افرا کنجکاوی به خرج دهید بدون شک با مشاهده رنگهای متفاوت این درخت شگفت زده خواهید شد. از سبز و زرد، سرخ و قهوه ای، خاکستری  رنگهایی است که افرا ها به رخ طبیعت می کشند.این ویژگی های منحصر به فرد سبب شده است که کاشت درخت افرا در کشورهای پیشرفته به صورت صنعتی نیز انجام شود. امروزه با اصلاح ژنتیکی افرا، درختچه های صرفا تزئینی و یا درختان بلند و قطور سودآوری گسترده ای را برای کشورهای صاحب فن آوری رقم زده است.

گونه های مختلف افرا به آب وابستگی شدیدی دارند و در خشکسالی های متوالی آسیب پذیر هستند. چوب افرا از دانسیته بالایی برخوردار نیست. از این جهت چوب این درخت را در رده نیمه سنگین دسته بندی می کنند. این ویژگی ها سبب می شود که از چوب درخت افرا برای ساخت وسایلی از جمله اندام های مصنوعی، صنعت مبلمان، ابزار آلات موسیقی استفاده شود.

همانطور که اشاره شد، افرا دارای چگالی پایین اما استحکام نسبتا بالایی است. و این یعنی مبلمانی که در بدنه و اسکلت آن از چوب افرا استفاده شده باشد دارای وزن نیمه سنگین و استحکام مناسبی خواهد بود. مبل راحتی و مبل کلاسیک خود را با این چوب بیمه کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>