اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ایران و روسیه

صادرات کیوی به روسیه: 
استان مازندران با تولید سالانه به طور میانگین حدود 110 هزارتن کیوی رتبه اول کیوی در کشور را دارا می‌باشد و پس از آن گیلان با تولید سالانه حدود 70 هزارتن رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

برداشت کیوی از اواسط آبان ماه آغاز می گردد.در این مقاله قصد داریم از کیوی صادراتی و مزییت‌های صادرات به روسیه صحبت کنیم.

سالانه مقدارزیادی کیوی توسط کشاورزان و صادرکنندگان ایرانی به کشور روسیه صادر می‌گردد. زیرا کشور روسیه در عرض‌های جغرافیایی بالا واقع شده است و در بیشتر روزها هوا سرد و یخبندان است بنابراین محصولات کشاورزی در این کشور محدود است و برای تامین نیاز مردم کفایت نمی کنند.

با توجه به اینکه کشور روسیه در سال های اخیر مورد تحریمات غرب قرار گرفته است صادرکنندگان ایرانی می‌توانند با ارسال محصولات کشاورزی با کیفیت به روسیه سرمایه‌گذاری مقرون به صرفه‌ای انجام دهند.

با توجه به بررسی های انجام شده، شرایط آب و هوایی و خاکی مناسب برای کشت این محصول فقط در استان‌های شمالی کشور، مازندران، گیلان و گلستان فراهم است و در سایر استان‌ها به دلیل رطوبت نسبی کم، سرمای زمستان و بالا بودن PH خاک، کشت این محصول امکان پذیر نمی باشد.

کیوی

صادرات به روسیه چه مزیتی برای ایران دارد؟
فدراسیون روسیه با داشتن جمعیت 146 میلیون نفری در گستره ای به وسعت 17 میلیون کیلومتر مربع و با داشتن ذخایر غنی از مواد اولیه همزمان با اینکه یکی از مهم ترین کشور های صادر‌کننده محصولات صنعتی به ایران است با توجه به محدودیت کتست محصولات کشاورزی در روسیه، می تواند بازار هدف سودمندی برای محصولات کشاوزی ایران باشد.

میزان تعرفه کالاهای وارداتی به روسیه، بین 5 تا 50 درصد متغیراست. ولی میانگین تعرفه ورود کالاها به این کشور در حدود 14.92 درصد است. و هم چنین متوسط تعرفه کالاهای صنعتی 12.69 درصد و متوسط تعرفه کالاهای کشاورزی برابر با 26.2 درصد می‌باشد.

مالیات بر ارزش افزوده کالاهای وارداتی بر اساس 18 درصد ارزش سیاهه در گمرکات روسیه اخذ می‌گردد.
البته این مقادیر در سال های مختلف با توجه به تغییرات ارزی در نوسان می باشد.

یکی دیگر از مزیت های ورود تجار ایرانی به بازار روسیه امکانات شهر مسکواست. شهر مسکو شهر یک توریستی و نمایشگاهی در جهان است که بیشترین شرکت های روسی در این شهر ثبت شده اند.

مسکو گیرانترین شهر جهان و پرجمعیت ترین شهر اروپا با جمعیت 12 میلیون نفری است. 17 درصد خرده فروشی تنها در این شهر وجود دارد، بیشترین گردش مالی روسیه درمسکو انجام می شود، میزان درآمد مردم بالا و نرخ بیکاری در مسکو حدود یک درصد عنوان شده است.

صادرات کیوی به روسیه چگونه انجام می شود؟

کیوی

برای صادرات کیوی به روسیه روش های مختلفی برای انتقال محصولات وجود دارد:

  • هوایی.
  • ریلی.
  • دریایی.
  • و زمینی.

برای صادرات محصولات کشاورزی نظیر صادرات کیوی به روسیه از راه‌های دریایی استفاده می‌شود. کانتینر‌های حاوی بار تا بندر این کشور، کالا را حمل کرده و به خریدار تحویل می دهند.

هم چنین برای صادرات کیوی به روسیه شیوه های هوایی هم گزینه مناسبی است و باعث می شود محصول زوتر به مقصد برسد به ویژه در صادرات محصولات کشا‌ورزی مانند کیوی ارسال محصول به شیوه هوایی در شرایط مناسب از خرابی و پلاسیدگی محصول جلو گیری می‌کند.

زمانی برای حمل محصول و صادرات آن از شیوع های هوایی استفاده می شود که خریدار برای زودتر رسیدن محصول در خواست صادرات هوایی نماید و هزینه حمل و نقل تفاوت چندانی با صادرات زمینی محصول نداشته باشد.

صادرات به روسیه

قیمت کیوی صادراتی به روسیه:
در صادرات کیوی به ر وسیه نکات مختلقی را باید مد نظر قرار دهید یکی از موارد که تأثیر چشمگیری در صادرات کیوی دارد قیمت کیوی صادراتی است به ویژه برای صادرات محصول به روسیه حتما قیمت مناسب را مدنظر داشته باشید زیرا مردم روس برای خرید کالا به مناسب بودن قیمت آن اهیمت زیادی قائل هستند.

زمانی که عمده فروشی محصول برای شما گران تمام شود، خریدار هم باید هزینه بیشتری را بابت خرید محصول پرداخت نماید بنابر این قبل از صادرات ویژگی ها و شرابط بازار روسیه، محصولات مشابه، قیمت محصلات مشابه و.. را مورد بررسی قرار دهید.

در هر کشوری بنابر آداب و رسوم و رژیم‌های غذایی معمول انواع متفاوتی از محصولات مورد استفاده می‌باشند شما قبل از آن که به صادرات کیوی به روسیه اقدام نمائید,

از طریق ارتباط با تاجران ایرانی مقیم روسیه، بررسی بازار روسیه، شرکت در نمایشگاه ها، ویژگی‌های بازار روسیه راشناسایی کنید و از روش‌های مختلف حضوری و اینترنتی محصول خود را تبلیغ کنید سپس وارد مرحله صادرات کیوی شوید.

کیوی

کیوی های صادراتی را چگونه بسته بندی کنیم؟
کیوی صادراتی یکی از حساس ترین محصولاتی است که در صورت بسته بندی های بی کیفیت و حمل با وسایل نقلیه نادرست که امکانات و دمایی مناسب با محصول را ندارند به سرعت از بین می رود.

بنا‌براین در صادرات کیوی به روسیه علاوه بر استفاده از بسته بندی هایی که متناسب با شأن یک کالای معرف ایرانی باشد شما باید از بسته بندی هایی که متناسب با توع محصول و حفظ کیفیت آن هستید استفاده نمائید.

بسته‌بندی کیوی صادراتی باید به وسیله کارتن‌ها یا سبد هایی با کیفیت و مستحکم صورت بگیرد. به گونه‌ای که تا زمانی که محصول مسافت بین کشور مبدا و مقصد را طی می‌کند کوچک ترین آسیب و گندیدگی و یا حتی آفتی محصول را تهدید نکند.

علاوه بر این محصولات باید در محفظه های مناسب و سرمایشی یا دمای مناسب که مخصوص حمل میوه هستند ارسال شوند تا در صورت طولانی بودن مسیر خراب نشوند.

بر این اساس، کیوی صادراتی باید در کارتن یا سبد یک ردیفه با شانه 3 تا 4 کیلوگرم، در سبد دو ردیفه 5-8 کیلوگرم و در کارتن 1/5 تا 2 کیلوگرم بدون شانه صادر گردند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>